Komunikaty PR

Fundacja Lemura udowadnia, że nauki przyrodnicze nie muszą być nudne

2021-03-25  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania png ( 1.97 MB )

W marcu 2021 roku ruszył projekt Nauki Przyrodnicze Online, którego autorem jest Fundacja Lemura. W ramach inicjatywy powstało 10 edukacyjnych lekcji wideo, które można bezpłatnie zobaczyć w sieci. Mają one zachęcić uczniów szkół podstawowych do poznawania tajników świata biologii czy chemii oraz nauki przez zabawę i doświadczanie. Działania są finansowane ze środków Fundacji PZU. 

Nauka przyrody – kreatywna i ciekawa 

Celem projektu jest promocja nauk przyrodniczych wśród dzieci w wieku szkolnym na terenie całej Polski. Możliwość bezpłatnego odtwarzania materiałów w internecie, do których dodatkowo załączony jest gotowy konspekt dla rodzica lub nauczyciela, stwarza idealną okazję do nauczania najmłodszych w bezpiecznej i przystępnej formie – zwłaszcza w czasach pandemii. To atrakcyjna opcja szczególnie dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których dostęp do dodatkowej oferty edukacyjnej jest utrudniony. 

– Zainicjowaliśmy projekt po to, aby udowodnić uczniom i ich opiekunom, że nauka przyrody wcale nie musi być nudna. Mamy świadomość tego, że przedstawianie nauk przyrodniczych podczas szkolnych zajęć często wydaje się dzieciom nieatrakcyjne. Dzieje się tak z powodu dużej ilości materiału do opanowania, którego uczą się na pamięć, bez głębszego zrozumienia czy próby obserwacji różnic zachodzących pomiędzy gatunkami czy zjawiskami chemicznymi oraz wyciągania z nich wniosków. Zależało nam na tym, aby proponowane przez nas treści podane w formie materiałów wideo były łatwe do zrozumienia, logiczne i przede wszystkim ciekawe. Chcemy, żeby młodzi uczestnicy projektu dobrze się bawili i wynieśli z niego wartościową wiedzę, która pozostanie z nimi na dłużej – powiedziała dr inż Isaura Felcenloben, wiceprezeska Fundacji Lemura.

Data inauguracji projektu „Nauki Przyrodnicze Online” nie jest przypadkowa. W czasie pandemii, gdy dostęp do zajęć dodatkowych jest bardzo ograniczony, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele potrzebują dobrych jakościowo materiałów edukacyjnych, dostępnych w przystępnej dla nich formie online.

Edukacja dla każdego

Odbiorcami projektu, który Fundacja Lemura realizuje ze środków Fundacji PZU, są dzieci w wieku szkolnym mieszkające na terenie Polski; nauczyciele – poznający nowe formy edukacji i zajęć; mniej zamożne rodziny, których nie stać na dodatkowe zajęcia oraz rodzice, którzy dzięki projektowi poznają nowe sposoby efektywnego spędzenia czasu razem z dziećmi i umocnienia relacji z nimi. 

Fundacja Lemura to Organizacja Pożytku Publicznego, działająca głównie na terenie Dolnego Śląska w zakresie edukacji dla dzieci i młodzieży oraz zaangażowania wolontariuszy na rzecz pacjentów onkologicznych. Fundacja co roku wspiera inicjatywy podnoszące poziom wiedzy najmłodszych na różne tematy, a w swoich działaniach podkreśla istotę wolontariatu. Oprócz tego, od 2018 roku jest jednym z realizatorów projektu „Meet and Code”. 

Wszystkie lekcje dostępne są na stronie: nauka.fundacjalemura.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.