home.pl współpracuje z Zachodniopomorską Szkołą Biznesu w Szczecinie
home.pl ogłosiło właśnie rozpoczęcie współpracy z Zachodniopomorską Szkołą Biznesu w Szczecinie – Akademią Nauk Stosowanych. Po Uniwersytecie Szczecińskim i Technikum Łączności, jest to kolejne ważne przedsięwzięcie firmy na rzecz wsparcia młodych, ambitnych ludzi. Dzięki podpisanemu porozumieniu studenci będą mogli odbyć praktyki, staże i wizyty studyjne w tej nowoczesnej i szybko rozwijającej się polskiej firmie. Co więcej, po udanym wdrożeniu pierwszych programów partnerskich home.pl zapowiada podpisanie nowych umów z uczelniami już nie tylko w Szczecinie, lecz także w całym kraju.
Od 27 kwietnia firma home.pl wraz z Zachodniopomorską Szkolą Biznesu połączyły swoje siły w zakresie kształcenia przyszłych kadr branży IT, a także obejmą patronat nad wydarzeniami popularyzującymi technologie informacyjne wśród młodego pokolenia. Eksperci z obu instytucji wspólnie będą prowadzić zajęcia edukacyjne, szkolenia, badania naukowe oraz tematyczne konferencje naukowe. Ponadto, home.pl umożliwi odbycie praktyk, stażów i wizyt studyjnych dla przyszłych inżynierów systemów informatycznych i rozwiązań chmurowych.
Pozycja lidera rynku wymaga nie tylko śledzenia trendów, ale przede wszystkim wyznaczania kierunków, wychodzenia poza utarte schematy i otwartości na to, co nowe – tam szukamy modeli biznesowych jutra. Młode pokolenie często lepiej niż my rozumie i „czuje” kierunek zmian – więcej, jako najbardziej intensywnie używające nowych technologii ma największy wpływ na ich rozwój. Rozumiejąc to, w home.pl systematycznie rozszerzamy program współpracy z uczelniami wyższymi i szkołami. Wspólne projekty i praktyki ze studentami i uczniami pozwalają nam lepiej zrozumieć ich sposób myślenia, potrzeby i motywacje. Dzięki wspólnej pracy znacznie lepiej możemy prognozować przyszłe potrzeby naszych klientów, a tym samym kształtować naszą ofertę jutra – mówi Maciej Kornacki, Prezes Zarządu home.pl.
Bardzo cieszymy się z poszerzenia grona naszych partnerów o Zachodniopomorską Szkołę Biznesu. Częścią naszej misji, jako firmy technologicznej, jest aktywnie wspieranie młodych wielbicieli technologii informacyjnych na ich drodze do rozpoczęcia pracy w najlepszych firmach IT. Jesteśmy dumni, że dzięki współpracy z ZSB będziemy mogli współuczestniczyć w kształceniu najlepszych profesjonalistów na rynku. Mocno wierzymy w efektywność wspólnych projektów bazujących na wymianie wiedzy pomiędzy kadrą naukową, studentami i specjalistami home.pl oraz wspólnych inicjatywach badawczych, m.in. w zakresie rozwiązań chmurowych i sztucznej inteligencji – dodaje Kornacki.
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu od 30 lat kształci profesjonalne kadry w dziedzinie biznesu, zarządzania oraz technologii informacyjnych. Uczelnia przekazuje swoim studentom gruntowną wiedzę, a także praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystać w pracy zawodowej. W trakcie studiów studenci nabywają również kompetencje niezbędne na rynku pracy, które idealnie łączą się z ich umiejętnościami, doświadczeniem i wiedzą.
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu od lat bacznie przygląda się rozwojowi rynku oraz wsłuchuje się w potrzeby biznesu. Widzimy jakie kompetencje są dzisiaj potrzebne i staramy się przygotować studentów do bycia specjalistami w swoich dziedzinach. Współpraca z home.pl, którą podjęliśmy, to idealny przykład szkolenia studentów w maksymalnie praktyczny sposób. Firma sama wskazuje, co jest jej potrzebne i dzieli się swoją wiedzą przy kształceniu przyszłych specjalistów z dziedziny IT.
Podczas spotkania inauguracyjnego pomiędzy home.pl i placówkami ZSPB podkreślano, że dobre miejsce pracy to nie tylko Poznań, Wrocław czy Warszawa. Dzięki takim współpracom chcemy uświadamiać studentów, że w Szczecinie są firmy, które mogą zapewnić im dobrą pracę i rozwój zawodowy - mówi Justyna Osuch-Mallet, Rektor ZPSB.
Lokalny akcent - home.pl to przecież szczecińska firma - dodaje tej współpracy także wymiar symboliczny. Pokazuje, że w Szczecinie można tworzyć biznes i skutecznie go rozwijać. Studenci poza twardymi umiejętnościami mogą skorzystać z doświadczenia firmy i być może kiedyś przejdą podobną drogę - od lokalnego przedsiębiorstwa do wielkiego ogólnopolskiego gracza - dodaje Rektor.
Już od dwóch lat home.pl współpracuje również z Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych w Szczecinie, a od stycznia tego roku firma jest partnerem Uniwersytetu Szczecińskiego. Wspólne działania obejmują projekty badawcze i edukacyjne, m.in. wykłady, seminaria i zajęcia fakultatywne, a także praktyki zawodowe oraz programy stażowe. Po udanej współpracy z instytucjami szkolnictwa średniego i wyższego home.pl planuje połączyć siły z kolejnymi placówkami w całym kraju.
![Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_872759873,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI
![Jak pokonać bariery językowe w podróży?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1307966925,w_219,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak pokonać bariery językowe w podróży?
![Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_606040759,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.