Komunikaty PR

Jak #DajżeKompa obchodzi Dzień Dziecka? Przekazuje kolejne komputery!

2020-06-01  |  16:15
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

W walkę z wykluczeniem cyfrowym włączyło się wiele osób: firmy, osoby prywatne i lokalne media. Potrzeby są jednak wciąż ogromne. –  Do tej pory udało nam się zdobyć blisko 350 komputerów. Większość trafiła już do potrzebujących dzieci. Dziękujemy osobom i firmom, które przekazały swój zbędny sprzęt uczniom i przypominamy, że akcja trwa. Pomóc może każdy. Na stronie internetowej www.dajzekompa.pl zarejestrowało się w sumie ponad 1300 potrzebujących, a to znaczy, że brakuje nam jeszcze kilkuset komputerów – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, która patronuje całej akcji.

Dzieje się dużo dobrego!
W ostatnich dniach organizatorzy mają wiele powodów do radości. Firma Luxoft przekazała aż 100 komputerów i 200 monitorów, zaznaczając, że to jeszcze nie ostatnie słowo w sprawie ich udziału w akcji. 20 z komputerów przekazanych przez firmę zostanie dziś dostarczona dzieciom z Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Socjoterapeutycznych w Krakowie. Placówka prowadzi internat i świetlicę. Mają sprzęt, ale stary i w większości niesprawny. ­– Bardzo cieszymy się, że możemy brać udział w tak wspaniałej inicjatywie i w tych trudnych czasach dać dzieciakom możliwość pracy i nauki z domu – mówi Łukasz Macuda, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

W akcję angażują się kolejne firmy. Swoje komputery przekazały: Intive, Compact Solutions, Grand Parade, Printbox i Altimi Solutions. Duża ilość komputerów wymaga specjalnego przewozu do firmy serwisującej, w czym pomaga lokalny Traficar. Chroniąc dane, przedsiębiorstwa często przekazują sprzęt bez dysków twardych, a niektóre z komputerów, które trafiają do #DajżeKompa wymagają uzupełnienia także o inne moduły. Znalazło się jednak na to rozwiązanie. Do grona współorganizatorów akcji niedawno dołączyła firma Zooplus, która nie tylko dała środki na zakup brakujących elementów, ale też bardzo aktywnie pomaga w działaniach całej akcji. Firma Koneser pomogła zwiększyć widoczność akcji w mieście, tworząc reklamy cyfrowe.

W tym miesiącu udało się także przekazać dużą ilość komputerów dla Szkoły Podstawowej nr 132 w Tyńcu. W wydarzeniu uczestniczyły lokalne media. – Mamy w domu jeden komputer i teraz korzystamy z niego wszyscy razem, jest nas trójka. Korzystaliśmy też z tableta, ale czasami pewne strony mi nie wchodziły – słyszymy w jednej z wypowiedzi dziecka nagranej na miejscu wydarzenia. Jedna z mam dodaje, że do tej pory mieli pożyczony komputer, teraz ich nauka z domu będzie ułatwiona. Wielu rodziców wypowiada się także na fanpage akcji, dziękując poprzez wiadomości, a także przesyłając zdjęcia dzieci uczących się przy nowym sprzęcie.

Darczyńcy pilnie poszukiwani

#DajżeKompa nadal szuka darczyńców oraz prosi o wsparcie. Choć akcja ma już swoje małe sukcesy potrzeby są wciąż ogromne. Pomóc może każdy, przedsiębiorca lub osoba prywatna. Minimalne wymagania nie są wygórowane, sprzęt musi działać i być w stanie obsłużyć podstawowe programy umożliwiające prace zdalną. Logistyką przedsięwzięcia zajmuje się akcja #DajżeKompa, do zadań darczyńcy należy jedynie zarejestrowanie się na stronie internetowej w zakładce „PODARUJ KOMPA”, zapakowanie sprzętu i nadanie go w najbliższym paczkomacie. Następnie komputery zostają wyczyszczone z danych i przygotowane do spełniania wymogów nauki zdalnej. Dzięki zweryfikowanym danym sprzęt trafia do najbardziej potrzebujących. Organizatorzy akcji apelują o wsparcie uczniów i nauczycieli. Co ważne, komputery pozostaną z nimi na zawsze i będą pomagały w efektywnej nauce, zmniejszając skalę wykluczenia cyfrowego w Polsce.

Jak to się zaczęło?

Akcja nabrała rozgłosu i tempa w kwietniu. Działania krakowskich firm-ochotników wspierane są cały czas przez Urząd Miasta Krakowa i Fundację Poland Business Run. Do współorganizatorów (Talent Alpha, BKode, Fixit, SSW Pragmatic Solutions, InPost oraz Zooplus) dołączają firmy, które w swoich zasobach mają znaczne ilości zbędnego, ale sprawnego sprzętu komputerowego. Akcja ma też wielu cichych bohaterów, ponieważ ogromną rolę w całym procesie przekazywania komputerów mają osoby prywatne.

– Zachęcam kolejnych przedsiębiorców i wszystkich ludzi dobrej woli do przyłączania się do naszej akcji #DajżeKompa. Wielu z nas posiada nieużywane od miesięcy komputery czy tablety, którym możemy nie tylko dać drugie życie, ale przede wszystkim – pomogą one uczniom w ich edukacji – mówi Ewa Całus, Dyrektorka Wydziału Edukacji UMK.

Więcej informacji na temat wysyłki sprzętu, minimalnych wymagań, a także kwestii prawnych na stronie www.dajzekompa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.