Komunikaty PR

Jak #DajżeKompa obchodzi Dzień Dziecka? Przekazuje kolejne komputery!

2020-06-01  |  16:15
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

W walkę z wykluczeniem cyfrowym włączyło się wiele osób: firmy, osoby prywatne i lokalne media. Potrzeby są jednak wciąż ogromne. –  Do tej pory udało nam się zdobyć blisko 350 komputerów. Większość trafiła już do potrzebujących dzieci. Dziękujemy osobom i firmom, które przekazały swój zbędny sprzęt uczniom i przypominamy, że akcja trwa. Pomóc może każdy. Na stronie internetowej www.dajzekompa.pl zarejestrowało się w sumie ponad 1300 potrzebujących, a to znaczy, że brakuje nam jeszcze kilkuset komputerów – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, która patronuje całej akcji.

Dzieje się dużo dobrego!
W ostatnich dniach organizatorzy mają wiele powodów do radości. Firma Luxoft przekazała aż 100 komputerów i 200 monitorów, zaznaczając, że to jeszcze nie ostatnie słowo w sprawie ich udziału w akcji. 20 z komputerów przekazanych przez firmę zostanie dziś dostarczona dzieciom z Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Socjoterapeutycznych w Krakowie. Placówka prowadzi internat i świetlicę. Mają sprzęt, ale stary i w większości niesprawny. ­– Bardzo cieszymy się, że możemy brać udział w tak wspaniałej inicjatywie i w tych trudnych czasach dać dzieciakom możliwość pracy i nauki z domu – mówi Łukasz Macuda, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

W akcję angażują się kolejne firmy. Swoje komputery przekazały: Intive, Compact Solutions, Grand Parade, Printbox i Altimi Solutions. Duża ilość komputerów wymaga specjalnego przewozu do firmy serwisującej, w czym pomaga lokalny Traficar. Chroniąc dane, przedsiębiorstwa często przekazują sprzęt bez dysków twardych, a niektóre z komputerów, które trafiają do #DajżeKompa wymagają uzupełnienia także o inne moduły. Znalazło się jednak na to rozwiązanie. Do grona współorganizatorów akcji niedawno dołączyła firma Zooplus, która nie tylko dała środki na zakup brakujących elementów, ale też bardzo aktywnie pomaga w działaniach całej akcji. Firma Koneser pomogła zwiększyć widoczność akcji w mieście, tworząc reklamy cyfrowe.

W tym miesiącu udało się także przekazać dużą ilość komputerów dla Szkoły Podstawowej nr 132 w Tyńcu. W wydarzeniu uczestniczyły lokalne media. – Mamy w domu jeden komputer i teraz korzystamy z niego wszyscy razem, jest nas trójka. Korzystaliśmy też z tableta, ale czasami pewne strony mi nie wchodziły – słyszymy w jednej z wypowiedzi dziecka nagranej na miejscu wydarzenia. Jedna z mam dodaje, że do tej pory mieli pożyczony komputer, teraz ich nauka z domu będzie ułatwiona. Wielu rodziców wypowiada się także na fanpage akcji, dziękując poprzez wiadomości, a także przesyłając zdjęcia dzieci uczących się przy nowym sprzęcie.

Darczyńcy pilnie poszukiwani

#DajżeKompa nadal szuka darczyńców oraz prosi o wsparcie. Choć akcja ma już swoje małe sukcesy potrzeby są wciąż ogromne. Pomóc może każdy, przedsiębiorca lub osoba prywatna. Minimalne wymagania nie są wygórowane, sprzęt musi działać i być w stanie obsłużyć podstawowe programy umożliwiające prace zdalną. Logistyką przedsięwzięcia zajmuje się akcja #DajżeKompa, do zadań darczyńcy należy jedynie zarejestrowanie się na stronie internetowej w zakładce „PODARUJ KOMPA”, zapakowanie sprzętu i nadanie go w najbliższym paczkomacie. Następnie komputery zostają wyczyszczone z danych i przygotowane do spełniania wymogów nauki zdalnej. Dzięki zweryfikowanym danym sprzęt trafia do najbardziej potrzebujących. Organizatorzy akcji apelują o wsparcie uczniów i nauczycieli. Co ważne, komputery pozostaną z nimi na zawsze i będą pomagały w efektywnej nauce, zmniejszając skalę wykluczenia cyfrowego w Polsce.

Jak to się zaczęło?

Akcja nabrała rozgłosu i tempa w kwietniu. Działania krakowskich firm-ochotników wspierane są cały czas przez Urząd Miasta Krakowa i Fundację Poland Business Run. Do współorganizatorów (Talent Alpha, BKode, Fixit, SSW Pragmatic Solutions, InPost oraz Zooplus) dołączają firmy, które w swoich zasobach mają znaczne ilości zbędnego, ale sprawnego sprzętu komputerowego. Akcja ma też wielu cichych bohaterów, ponieważ ogromną rolę w całym procesie przekazywania komputerów mają osoby prywatne.

– Zachęcam kolejnych przedsiębiorców i wszystkich ludzi dobrej woli do przyłączania się do naszej akcji #DajżeKompa. Wielu z nas posiada nieużywane od miesięcy komputery czy tablety, którym możemy nie tylko dać drugie życie, ale przede wszystkim – pomogą one uczniom w ich edukacji – mówi Ewa Całus, Dyrektorka Wydziału Edukacji UMK.

Więcej informacji na temat wysyłki sprzętu, minimalnych wymagań, a także kwestii prawnych na stronie www.dajzekompa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW Biuro prasowe
2024-11-29 | 13:30

Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobywa prestiżowe wyróżnienia w rankingu Eduniversal Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobył srebrne
Edukacja Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
2024-11-28 | 13:28

Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie

Z dniem 23 października 2024 roku nastąpiły zmiany w Zarządzie Uczelni Łazarskiego, które są istotnym krokiem w kierunku dalszego umacniania jej pozycji jako nowoczesnej instytucji
Edukacja Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
2024-11-26 | 12:00

Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum

Wizyta 27 dyrektorów litewskich szkół to początek współpracy z I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym. Jej celem jest wymiana doświadczeń, budowa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.