Komunikaty PR

Jak zostać hydrosommelierem, muzykiem lub dziennikarzem ekonomicznym?

2021-05-05  |  13:45
Biuro prasowe

Czym zajmuje się hydrosommelier i gdzie można nauczyć się tego zawodu? Jak zostać muzykiem i jak powstał zespół Stach Bukowski? Jak zaczęła się kariera dziennikarska obecnego redaktora naczelnego „Parkietu”? Jak wygląda staż w firmie Benefit Systems? Można się tego dowiedzieć z najnowszych filmów, opublikowanych na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl).

Na platformie zamieszczane są filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla AZiR, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska.

Już 12 maja o godz. 19:00 na profilu AZiR na Facebooku odbędzie się wydarzenie na żywo pt. „Jak rzucić to wszystko i wyjechać… na Zanzibar”. O tym, jak zmienić swoje życie o 180 stopni, opowie Żelisław Żyżyński – ceniony komentator sportowy, który kilka miesięcy temu zamienił wielkie areny sportowe na piaszczyste wybrzeża Zanzibaru: https://www.facebook.com/events/510779873440307/

Jak hydrosommelier dobiera wodę do posiłku? – W życiu nie sądziłem, że tak ulotna materia, która obiegowo nie ma smaku, nie ma koloru i nie ma zapachu, potrafi tak zmienić całą „zabawę”. Wyobraźmy sobie np. wodę bardzo intensywną, duszną, siarkową. Jak podamy ją do delikatnej ryby z grilla – to nie ma prawa wyjść. Jedno drugie zamęczy, bo ani ta woda nie odświeży smaku ryby, a dodatkowo smak ryby działa z tą siarką, więc wiemy, jaki to będzie efekt: zły – mówi Tomasz Kolecki, hydrosommelier i Wiceprezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. Zdradza również, co jest sednem tego zawodu: https://azir.edu.pl/wyklad/na-czym-polega-hydrosommelierstwo/

O miłości do muzyki i powstaniu zespołu Stach Bukowski opowiada jego lider Stanisław Bukowski, wokalista i perkusista.  – W sferze naszych marzeń cały czas było, żeby grać profesjonalnie, ale – nie oszukujmy się – do momentu, kiedy to nie nadejdzie, to tak do końca nie dowierza się, że jest na to szansa, bo konkurencja jest bardzo duża. Wytwórnie muzyczne owiane są jakąś mistyczną i magiczną aurą, nie wiadomo w ogóle, kto to jest, kto się tym zajmuje i jak to się robi – przyznaje Bukowski: https://azir.edu.pl/wyklad/jak-wygladaly-poczatki-zespolu-stach-bukowski/

Jakich pracowników szuka Benefit Systems? – Wbrew pozorom przyciągamy osoby związane nie tylko ze sportem czy ze zdrowym stylem życia. Mamy szeroką gamę stanowisk w różnych działach – od zarządzania projektami, poprzez specjalistów ds. IT, handlowców, HR-owców, po kontrolerów finansowych – mówi Małgorzata Frankowska, dyrektor HR w Benefit Systems. Jak dodaje, pierwsza praca często jest poprzedzona krótkim stażem. Z jej wypowiedzi dla AZiR można się również dowiedzieć, jak wyglądają programy stażowe prowadzone w Benefit Systems oraz na jakie benefity mogą liczyć pracownicy: https://azir.edu.pl/wyklad/kto-moze-myslec-o-pracy-w-benefit-systems/

Początki swojej kariery dziennikarskiej wspomina zaś Andrzej Stec, redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”. – Pamiętam rozmowę o pracę w jednym z biur maklerskich, kiedy znany makler zapytał mnie, jakie akcje bym kupił, a ja odpowiedziałem, że teraz już bym żadnych nie kupował, tylko raczej trzymał gotówkę. I wtedy dostałem odpowiedź: „A z czego byśmy żyli?”. W związku z tym pracy nie dostałem i siedząc w domu, zobaczyłem ogłoszenie o naborze stażysty do działu gospodarczego „Gazety Wyborczej”. Czyli wielki makler poszedł do pracy jako stażysta za kilkaset złotych, żeby po prostu nie siedzieć w domu – opowiada. W rozmowie z AZiR zdradza również, dlaczego, mimo propozycji, nie wrócił do pracy w biurze maklerskim i co go urzekło w zawodzie dziennikarza: https://azir.edu.pl/wyklad/od-maklera-do-dziennikarza-ekonomicznego/

Partnerem AZiR jest Program Kariera, tworzony przez Polską Radę Biznesu, a patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl i podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Zagraniczna szkoła z internatem ciekawą alternatywą dla nauki w kraju. Biuro prasowe
2024-09-17 | 14:00

Zagraniczna szkoła z internatem ciekawą alternatywą dla nauki w kraju.

Zainteresowanie edukacją za granicą jest spore. Największe jest oczywiście na etapie edukacji wyższej, na uniwersytety wyjeżdżają tysiące młodych ludzi, ale coraz popularniejsze są
Edukacja Nowa edycja programu Krople Uważności - dla szkół przyszpitalnych
2024-09-17 | 10:40

Nowa edycja programu Krople Uważności - dla szkół przyszpitalnych

Warszawa, 10 września 2024 r. – Fundacja Szkoła z Klasą we współpracy z Fundacją Edumind Uważność w Edukacji zapraszają do udziału w bezpłatnym programie „Krople
Edukacja Coraz mniej szkół, coraz więcej uczniów
2024-09-16 | 12:30

Coraz mniej szkół, coraz więcej uczniów

Polscy uczniowie są przemęczeni, a wypalenie zawodowe to codzienność wśród nauczycieli. Tak w skrócie można ocenić kondycję polskiej edukacji, której daleko do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.