Komunikaty PR

Jak zostać kontrolerem ruchu lotniczego, a kto może znaleźć pracę w PKP?

2021-12-29  |  14:15
Biuro prasowe

Koniec roku to dobry moment na snucie planów, także tych dotyczących kariery zawodowej. Osoby marzące o zostaniu rzecznikiem prasowym, pracy na kolei lub w charakterze kontrolera ruchu lotniczego, znajdą wiele praktycznych wskazówek na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl), w wypowiedziach znanych przedstawicieli tych zawodów.

Jak wygląda praca kontrolera ruchu lotniczego? – Naszym podstawowym zadaniem jest oczywiście zapewnienie bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Odbywa się to na zasadzie, że my cały czas projektujemy sobie to, co się wydarzy w przyszłości, na 10 do 15 minut do przodu. Czyli my jak gdyby układamy sobie te puzzelki, które są w powietrzu i tworzymy sytuację, która ma się wydarzyć za 10-15 minut – mówi Janusz Janiszewski, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, w filmie opublikowanym na platformie AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/prezes-pazp-kontroler-ruchu-lotniczego-musi-miec-4-rozwiazania-na-kazda-sytuacje/

Zawsze na każdą sytuację musimy mieć mniej więcej 4 rozwiązania i gdzieś z tyłu piąte, awaryjne, gdyby coś nie wyszło – wyjaśnia. Standardowo kontroler ruchu lotniczego ma „na  łączności” aż 14-20 samolotów jednocześnie! A jakie predyspozycje powinien mieć kandydat na takie stanowisko? – Zawsze powtarzam, że tu nie trzeba być Albertem Einsteinem, bo nie można „przekombinowywać” określonych sytuacji. Natomiast trzeba mieć podstawową umiejętność: przede wszystkim logicznego myślenia i łączenia kilku faktów naraz, a także podzielność uwagi – podkreśla prezes PAŻP. Jak dodaje, w kontroli ruchu lotniczego pracuje coraz więcej kobiet: https://azir.edu.pl/wyklad/praca-w-kontroli-lotow-takze-dla-kobiet/

Podobnie jest w PKP. – Coraz więcej kobiet pracuje na kolei, chociażby na stanowiskach maszynistów mamy 61 pań. Jak widać, stajemy się coraz bardziej otwarci – mówi Katarzyna Kucharek, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP. Polskie Koleje Państwowe to jednak coś więcej niż tylko środek transportu. – Na kolei nie tylko prowadzimy pociągi. Mamy biura, które zajmują się kadrami, biura prawne, księgowe itd. Każdy może odnaleźć obszar, który szczególnie go interesuje – przekonuje. Współpraca z PKP to także tworzenie rozkładów jazdy, prace inwestycyjne, przy nieruchomościach. Swoje miejsce znajdą tam także inżynierowie, technicy czy informatycy. Więcej w wypowiedzi Katarzyny Kucharek: https://azir.edu.pl/wyklad/coraz-wiecej-kobiet-w-pkp-nie-tylko-maszynistek/

O swojej pracy opowiedziała AZiR również Agnieszka Sobucka, menedżer ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy Emitel S.A., firmy będącej największym operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. – Praca rzecznika prasowego to nie tylko współpraca z mediami. Tak naprawdę w tej chwili rzecznicy muszą być wielozadaniowi, ponieważ tego się od nich wymaga. Dziś to m.in. kontakty z mediami, redagowanie różnego rodzaju informacji prasowych, przygotowywanie informacji na stronę, aktywne działanie w mediach społecznościowych, ale też i komunikacja do pracowników – zaznacza Sobucka. Radzi również, co powinien zrobić rzecznik, gdy nie zna odpowiedzi na jakieś pytanie i zdradza, co jej daje największą satysfakcję z pracy w tym zawodzie: https://azir.edu.pl/wyklad/czy-rzecznik-moze-klamac-o-tajnikach-pracy-rzecznika-prasowego/

Na platformie AZiR zamieszczane są filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Nagrane specjalnie dla AZiR filmy można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska, a partnerem – Program Kariera, tworzony przez Polską Radę Biznesu.

Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Kontakt:
akademia@azir.edu.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.