Jak zostać sportowcem, lekarzem lub dziennikarzem? - nowe wykłady na AZIR.edu.pl
Medycyna, jak powiedział śp. prof. Religa, to przygoda życia. Są to długie studia, ciężkie, lecz uczą wielu aspektów. Jeśli ktoś chce mieć kontakt z ludźmi, nie tylko pomagać, ale też widzieć satysfakcję na twarzy rodziców leczonego dziecka, to są studia dla niego – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński, otorynolaryngolog, na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy, podkreśla zaś, że każdy wybór studiów to kwestia pasji, zaangażowania, zainteresowań, zdolności i predyspozycji. Natomiast trzy fundamentalne cechy decydujące, czy ktoś ma szansę na sukces w dziennikarstwie, przedstawia słuchaczom AZiR ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu podlasie24.pl.
Na stronie azir.edu.pl ludzie sukcesu opowiadają o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla Akademii, można oglądać bezpłatnie.
Piotr H. Skarżyński, absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym uzyskał tytuł doktora nauk medycznych, a następnie tytuł doktora habilitowanego, zaznacza, że studiując medycynę, trzeba być oczywiście przygotowanym na ciężką pracę i dużo nauki. – Warto się interesować pewnymi rzeczami, od przyrody, po chemię i różne eksperymenty, żeby mieć łatwiej, ale nie tylko takie osoby się nadają na te studia – mówi Piotr H. Skarżyński, znany otorynolaryngolog, członek zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus. Czego konkretnie można spodziewać się na studiach medycznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Piotra H. Skarżyńskiego: https://azir.edu.pl/wyklad/medycyna-to-przygoda-zycia/.
– Każdy wybór studiów to jest sprawa pasji, zaangażowania, zainteresowania, zdolności i predyspozycji – zaznacza Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy w miniwykładzie dla Akademii Zarządzania i Rozwoju. Panu Andrzejowi nie sposób odmówić pasji i zaangażowania. Może to potwierdzić każdy, kto oglądał choć jeden mecz komentowany przez tego znanego trenera, absolwenta Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.
Andrzej Strejlau podkreśla decydującą rolę wszechstronnego wykształcenia i twierdzi, iż będzie ona z czasem jeszcze bardziej rosła. – Moment wykształcenia i potem dokształcania się czeka również dzisiejszą młodzież, bez względu na to, jaki kierunek obiorą, co ich zainteresowało, w czym się chcą rozwijać – opowiada słuchaczom AZiR. Jaki był jego najważniejszy egzamin życiowy? Warto posłuchać: https://azir.edu.pl/wyklad/rola-wszechstronnego-wyksztalcenia-bedzie-rosla/.
– Od dziennikarza wymagana jest znaczna kreatywność, nie może być to praca odtwórcza - mówi natomiast ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu regionalnego Podlasie24.pl, absolwent Teologii na Papieskim Uniwersytecie Św. Krzyża w Rzymie. W swoim wykładzie dla nowej platformy edukacyjnej ten wieloletni dziennikarz wyróżnia trzy fundamentalne cechy decydujące o tym, że ktoś ma szanse osiągnąć sukces w dziennikarstwie. – Osoba, która chce zostać dziennikarzem, musi być kontaktowa i nie może się bać relacji z innymi ludźmi – twierdzi. Przypomina, że dziennikarz to zawód ściśle związany z pracą z ludźmi, który nie polega wyłącznie na godzinach spędzanych przed monitorem komputera.
Według ks. Andrzeja Sochala, dziennikarstwo to z pozoru zawód wewnętrznie sprzeczny. Z jednej strony wymagane są kreatywność, zdolność do swobodnego posługiwania się piórem (czy współcześnie raczej klawiaturą) i znaczna doza artystycznego wręcz podejścia, z drugiej zaś niezbędne są również rzeczowość, umiejętność ustalania faktów i dochodzenia prawdy, a także świetna organizacja. Więcej o cechach potrzebnych dziennikarzowi można dowiedzieć się z wypowiedzi dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/trzy-fundamentalne-cechy-dobrego-dziennikarza/.
Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają.
Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.
Więcej informacji na azir.edu.pl.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.