Komunikaty PR

Jak zostać sportowcem, lekarzem lub dziennikarzem? - nowe wykłady na AZIR.edu.pl

2020-10-15  |  14:05
Biuro prasowe

Medycyna, jak powiedział śp. prof. Religa, to przygoda życia. Są to długie studia, ciężkie, lecz uczą wielu aspektów. Jeśli ktoś chce mieć kontakt z ludźmi, nie tylko pomagać, ale też widzieć satysfakcję na twarzy rodziców leczonego dziecka, to są studia dla niego – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński, otorynolaryngolog, na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy, podkreśla zaś, że każdy wybór studiów to kwestia pasji, zaangażowania, zainteresowań, zdolności i predyspozycji. Natomiast trzy fundamentalne cechy decydujące, czy ktoś ma szansę na sukces w dziennikarstwie, przedstawia słuchaczom AZiR ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu podlasie24.pl.

Na stronie azir.edu.pl ludzie sukcesu opowiadają o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla Akademii, można oglądać bezpłatnie.

Piotr H. Skarżyński, absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym uzyskał tytuł doktora nauk medycznych, a następnie tytuł doktora habilitowanego, zaznacza, że studiując medycynę, trzeba być oczywiście przygotowanym na ciężką pracę i dużo nauki. – Warto się interesować pewnymi rzeczami, od przyrody, po chemię i różne eksperymenty, żeby mieć łatwiej, ale nie tylko takie osoby się nadają na te studia – mówi Piotr H. Skarżyński, znany otorynolaryngolog, członek zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus. Czego konkretnie można spodziewać się na studiach medycznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Piotra H. Skarżyńskiego: https://azir.edu.pl/wyklad/medycyna-to-przygoda-zycia/.

– Każdy wybór studiów to jest sprawa pasji, zaangażowania, zainteresowania, zdolności i predyspozycji – zaznacza Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy w miniwykładzie dla Akademii Zarządzania i Rozwoju. Panu Andrzejowi nie sposób odmówić pasji i zaangażowania. Może to potwierdzić każdy, kto oglądał choć jeden mecz komentowany przez tego znanego trenera, absolwenta Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Andrzej Strejlau podkreśla decydującą rolę wszechstronnego wykształcenia i twierdzi, iż będzie ona z czasem jeszcze bardziej rosła. – Moment wykształcenia i potem dokształcania się czeka również dzisiejszą młodzież, bez względu na to, jaki kierunek obiorą, co ich zainteresowało, w czym się chcą rozwijać – opowiada słuchaczom AZiR. Jaki był jego najważniejszy egzamin życiowy? Warto posłuchać: https://azir.edu.pl/wyklad/rola-wszechstronnego-wyksztalcenia-bedzie-rosla/.

 – Od dziennikarza wymagana jest znaczna kreatywność, nie może być to praca odtwórcza - mówi natomiast ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu regionalnego Podlasie24.pl, absolwent Teologii na Papieskim Uniwersytecie Św. Krzyża w Rzymie. W swoim wykładzie dla nowej platformy edukacyjnej ten wieloletni dziennikarz wyróżnia trzy fundamentalne cechy decydujące o tym, że ktoś ma szanse osiągnąć sukces w dziennikarstwie. – Osoba, która chce zostać dziennikarzem, musi być kontaktowa i nie może się bać relacji z innymi ludźmi – twierdzi. Przypomina, że dziennikarz to zawód ściśle związany z pracą z ludźmi, który nie polega wyłącznie na godzinach spędzanych przed monitorem komputera.

Według  ks. Andrzeja Sochala, dziennikarstwo to z pozoru zawód wewnętrznie sprzeczny. Z jednej strony wymagane są kreatywność, zdolność do swobodnego posługiwania się piórem (czy współcześnie raczej klawiaturą) i znaczna doza artystycznego wręcz podejścia, z drugiej zaś niezbędne są również rzeczowość, umiejętność ustalania faktów i dochodzenia prawdy, a także świetna organizacja. Więcej o cechach potrzebnych dziennikarzowi można dowiedzieć się z wypowiedzi dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/trzy-fundamentalne-cechy-dobrego-dziennikarza/.

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają.

Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.