Już ponad 5 000 dzieci i nauczycieli skorzystało z warsztatów STEM Kindloteka
Zawieszona edukacja w szkołach to wyzwanie nie tylko dla nauczycieli, ale także dla rodziców i dzieci. Jednak dzięki prostym narzędziom, nauka z domu może być interesująca i kreatywna. Przekonuje o tym Amazon, który przyłącza się do inicjatywy Ministerstwa Cyfryzacji i udostępnia bezpłatne warsztaty online. Z webinarów m.in. z zakresu edukacji STEM*, także w wydaniu humanistycznym skorzystało już ponad 5 000 dzieci i nauczycieli.
Amazon we współpracy ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, dołączył do projektu edukacji zdalnej Ministerstwa Cyfryzacji oraz programu #akcjaedukacja, organizowanego przez GovTech. Od ponad 3 tygodni dzieci i edukatorzy mogą brać udział w warsztatach online, realizowanych w ramach Amazon STEM Kindloteka. Cykl zdalnych zajęć edukacyjnych został podzielony na dwie kategorie – warsztaty skierowane do nauczycieli, bibliotekarzy, edukatorów i rodziców oraz lekcje dla uczniów i ich rodziców.
Dzięki bezpłatnym zajęciom online z doświadczonymi nauczycielami chcemy umożliwić dzieciom zdobywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji przyszłości w kreatywny oraz przystępny sposób, bez wychodzenia z domu – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon i dodaje – Dotychczas zrealizowaliśmy 40 warsztatów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, zarówno dzieci, rodziców, jak i nauczycieli. Zamknięte szkoły i placówki oświatowe nie muszą oznaczać przerwy w nauce. Tym bardziej cieszymy się, że razem z Cyfrowym Dialogiem możemy realnie wspierać edukację w Polsce.
Nauczycielu #ZostanWDomu z #Amazon i weź udział w warsztatach
W ramach programu STEM Kindloteka online Amazon przygotował specjalne webinary dla nauczycieli, edukatorów, bibliotekarzy i rodziców. Uczestnicy dowiedzą się, jak prowadzić angażujące zajęcia dla najmłodszych z zakresu edukacji STEM, wspierającej rozwijanie u dzieci zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Podczas każdego z 90-minutowych warsztatów prowadzący przedstawia inne treści, pomysły i eksperymenty, które z powodzeniem można rozwijać we własnych domach.
Pełna lista warsztatów znajduje się tutaj:
https://cyfrowydialog.pl/2020/03/14/stem-kindloteka-dla-kazdego-warsztaty-online/
Zajęcia dla dzieci bez wychodzenia z domu
Oferta STEM Kindloteki online obejmuje także zajęcia dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat. Podczas warsztatów poznają one podstawy programowania, zagrają w gry i rozwiążą łamigłówki matematyczne czy dowiedzą się jak zadbać o czystą planetę. Rodzice i najmłodsi mogą również uczestniczyć w zajęciach dotyczących lektur szkolnych, podczas których poznają literaturę dla dzieci w niebanalnym wydaniu, bo nawiązującym do edukacji STEM.
Dzieci bardzo angażują się w nasze spotkania online. Są nie tylko aktywne i pomocne, ale także otwarcie dzielą się swoimi opiniami, wiedzą, zainteresowaniami i zadają dodatkowe pytania. Podczas zajęć wszyscy czujemy pozytywną energię, którą nam przekazują – mówi Krzysztof Jaworski, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, prowadzący webinary m.in. w ramach cyklu STEM Kindloteka – W prowadzonych przez nas zajęciach online każdorazowo udział bierze nawet 200 dzieci, co niezmiernie nas cieszy i motywuje do dodatkowych inicjatyw dla najmłodszych.
Jak wziąć udział w warsztatach?
To proste! Wystarczy wybrać interesujące nas warsztaty online i dołączyć do spotkania konkretnego dnia, o danej godzinie poprzez poniżej podany link. Nie trzeba zapisywać się wcześniej. Ostatnim krokiem jest wpisanie swojego imienia i adresu e-mail. Nagrania przeprowadzonych webinarów są dostępne tutaj:
https://www.youtube.com/channel/UCn-aanchPMFuFqlc3IUsDSQ
Więcej informacji na temat warsztatów można znaleźć na stronach:
http://cyfrowydialog.pl/2020/03/14/stem-kindloteka-dla-kazdego-warsztaty-online/
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nauczycielu-poprowadz-lekcje-online?fbclid=IwAR2PlWO9eKfKXYyBGDCRKNTVEN2NNStezU4ns30qxKDP1LIhCXG5Q4t0VjI
* Skrót STEM pochodzi od pierwszych liter angielskich wyrazów Science – Nauka, Technology – Technologia, Engineering – Inżynieria, Math – Matematyka. Edukacja STEM polega na łączeniu aktywności z zakresu przynajmniej dwóch dyscyplin, ale jest również filozofią zdobywania wiedzy w praktyczny sposób.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.