Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści widzimy” cieszy się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli. Wpłynęło już prawie 600 zgłoszeń z całego kraju, a ta liczba wzrasta z każdym dniem!
Cała Polska jest „Finansoaktywna”
Z dotychczasowych zgłoszeń do programu wiadomo, że w tegorocznej misji „Podatki płacimy, korzyści widzimy” bierze udział ponad 33 tysiące uczniów szkół podstawowych z prawie 2000 klas z całej Polski, a liczba zgłoszeń wciąż rośnie. Prawie połowa z nich wpłynęła od nauczycieli matematyki, a blisko 25% lekcji o podatkach zostanie przeprowadzonych na godzinach wychowawczych.
Największym zainteresowaniem program cieszy się w województwie podkarpackim. Zajęcia o podatkach w ponad 340 klasach przeprowadzi 106 nauczycieli z tego regionu, między innymi z Rzeszowa, Przemyśla, Tarnobrzega, Jasła i Łańcuta.
Dużo zgłoszeń pojawiło się też w województwie mazowieckim, gdzie z materiałów edukacyjnych Ministerstwa Finansów skorzysta 4500 uczniów z ponad 65 szkół podstawowych, w tym w Warszawie, Radomiu, Legionowie i Otwocku.
Trzecim województwem, które najliczniej zgłosiło się do programu „Finansoaktywni” jest województwo dolnośląskie. Z tej części Polski zaangażowało się 59 nauczycieli i ponad 3800 uczniów z 280 klas w takich miejscowościach, jak Wrocław, Bolesławiec, Legnica i Jelenia Góra.
Zainteresowanie programem w pozostałych województwach również jest spore:
- województwo małopolskie: 47 zgłoszeń, ponad 3100 uczniów ze 170 klas z placówek edukacyjnych w m.in. Krakowie, Trzebini, Lipniku i Gorlicach;
- województwo śląskie: 46 zgłoszeń, ponad 2700 uczniów z około 150 klas, między innymi z Dąbrowy Górniczej, Bielsko-Białej, Piekar Śląskich, Katowic i Mikołowa;
- województwo wielkopolskie: 39 zgłoszeń, prawie 2500 uczniów ze 145 klas ze szkół podstawowych w m.in. Poznaniu, Krzymowie, Kaliszu i Gnieźnie;
- województwo lubelskie: 33 zgłoszenia, ponad 1600 uczniów z 88 klas, m.in. z Lublina, Łukowa, Kraśnika i Radzynia Podlaskiego;
- województwo łódzkie: 28 zgłoszeń, ponad 2000 uczniów ze 100 klas, w tym z Łodzi, Wielunia, Bełchatowa i Aleksandrowa Łódzkiego;
- województwo pomorskie: 27 zgłoszeń, prawie 1800 uczniów ze 115 klas ze szkół podstawowych w m.in. Gdańsku, Gdyni, Lęborku i Miastku;
- województwo podlaskie: 25 zgłoszeń, ponad 1100 uczniów z 60 klas, m.in. z Białegostoku, Suwałk, Zambrowa i Hajnówki;
- województwo warmińsko-mazurskie: 21 zgłoszeń, prawie 1500 uczniów z ponad 90 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Elblągu, Ostródzie, Lubawie i Olecku;
- województwo zachodniopomorskie: 16 zgłoszeń, prawie 1300 uczniów z 50 klas, w tym z takich miejscowości jak Szczecin, Koszalin, Stargard i Maszewo;
- województwo kujawsko-pomorskie: 15 zgłoszeń, prawie 1000 uczniów z ponad 50 klas z m.in. Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia;
- województwo świętokrzyskie: 11 zgłoszeń, ponad 400 uczniów z ponad 20 klas, w tym ze Skarżyska-Kamiennej, Chęcin i Nowej Słupi;
- województwo lubuskie: 9 zgłoszeń, prawie 600 uczniów z prawie 30 klas ze szkół podstawowych w m.in. Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i Żarach;
- województwo opolskie: 4 zgłoszenia, ponad 400 uczniów z 20 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Opolu i Wilkowie.
O programie
Celem tegorocznej edycji programu „Finansoaktywni” jest zwiększenie świadomości młodzieży na temat znaczenia podatków w naszym życiu codziennym. Uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych będą mieli okazję zapoznać się z różnymi rodzajami podatków oraz zrozumieć mechanizmy ich funkcjonowania. Ponadto dowiedzą się jak wpływają na kształtowanie budżetu państwa. Poprzez analizę uchwał budżetowych swoich gmin, przekonają się, że dochody z podatków mają też bezpośredni wpływ na rozwój ich lokalnych społeczności.
Jak wziąć udział w programie?
Do programu mogą zgłaszać się nauczyciele szkół podstawowych (klas V-VIII) z całej Polski. Wystarczy, że wypełnią formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie finansoaktywni.pl. Po jego przesłaniu otrzymają bezpłatny zestaw edukacyjny, który pomoże im przeprowadzić lekcje o podatkach.
Dlaczego warto zamówić zestaw?
Materiały edukacyjne powstały przy udziale specjalistów, co gwarantuje ich wysoką jakość. Są one dostosowane do potrzeb uczniów i zapewniają przystępne i zrozumiałe wyjaśnienie tematu. W zestawie dla nauczycieli można znaleźć m.in.: scenariusz lekcji, karty pracy dla uczniów, prezentację Power Point oraz quiz. Scenariusz lekcji został opracowany z uwzględnieniem wieku i poziomu wiedzy uczniów, umożliwiając jednocześnie realizację treści zgodnych z podstawą programową w obszarze wiedzy o społeczeństwie i matematyki.
Przebieg konkursu
W pierwszym etapie programu nauczyciele prowadzą lekcje w swoich klasach, wykorzystując przygotowane materiały edukacyjne, jednocześnie zachęcając uczniów do wzięcia udziału w konkursie. Następnie zespoły, składające się z maksymalnie trzech uczniów, mają za zadanie przygotować prace konkursowe, czyli krótkie filmy trwające maksymalnie 3 minuty, dotyczące zagadnień związanych z podatkami. Gotowe projekty nauczyciele będą mogli zgłaszać do 6 maja 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie finansoaktywni.pl. 10 zwycięskich drużyn zostanie zaproszona na dwudniową wycieczkę do Warszawy (12-13 czerwca 2024 roku), gdzie czekać będą na nich liczne atrakcje, w tym zwiedzanie stolicy oraz uroczysta gala finałowa, podczas której będą mieli okazję zaprezentować swoje prace i odebrać nagrody.
Weź udział w IX edycji Finansoaktywnych i wyrusz z nami w misję!

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.