Komunikaty PR

Kadra przyszłości - nauczyciele uczą (się) programowania i e-learningu

2020-07-17  |  11:30
Biuro prasowe

Programowanie wśród dzieci i młodzieży to trend, który nabiera rozpędu i staje się coraz bardziej powszechny. W dobie ogólnej cyfryzacji nikogo już to nie zadziwia, dlatego edukacja o nowych technologiach oraz podstawach programowania ważna jest już na poziomie szkoły podstawowej. Do tego jednak potrzeba odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej, dlatego powstał program Nauczyciel Przyszłości. Już w sierpniu rusza II edycja darmowych warsztatów. 

 

Nauczyciel Przyszłości to program darmowych warsztatów, adresowanych do grona pedagogicznego, w szczególności do nauczycieli informatyki oraz nauczycieli wczesnoszkolnych. Projekt został zrealizowany przez szkołę programowania dla dzieci i młodzieży Giganci Programowania. Patronat honorowy nad akcją objęły Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.

 

Od ucznia do nauczyciela

Giganci Programowania to placówka, w której na co dzień prowadzone są zajęcia dla najmłodszych fanów kodowania. W ostatnim czasie dzieci i młodzież szkolna mogli wziąć udział w darmowych warsztatach “Szkoła z Gigantami”. Zainteresowanie zajęciami okazało się duże jednak nie tylko wśród uczniów, ale też nauczycieli. 

I tak zrodził się pomysł, aby podobne warsztaty zorganizować dla kadry nauczycielskiej. Tym razem jednak skupiono się nie tylko na podstawach wiedzy o programowaniu, ale też na tym jak ją przekazywać uczniom. Program podzielony był na 3 bloki tematyczne: Scratch, Python oraz nauczanie zdalne.

 

Scratch, Python oraz nauczanie zdalne

Ostatnie wydarzenia pokazały jak ważne są umiejętności cyfrowe wśród kadry nauczycielskiej. Praca zdalna z uczniami, aby przebiegała sprawnie, wymagała znajomości narzędzi do e-learningu. I tu nierzadko pojawiały się problemy. 

Okazało się, że wielu pedagogów nie zostało przeszkolonych w zakresie nauczania zdalnego. Z badania wykonanego przy Fundacji Centrum Cyfrowe, ponad 85% nauczycieli przed wybuchem pandemii nie miało żadnego doświadczenia w pracy z uczniami online. To, zwłaszcza na początku przejścia na zdalną edukację, znacznie utrudniało prowadzenie lekcji. Wielu nauczycieli, także mimo znajomości niektórych narzędzi online do nauczania, nie potrafiło odpowiednio wykorzystać proponowanych przez te narzędzia funkcjonalności. Te czynniki z pewnością miały wpływ na tak duże zainteresowanie właśnie tą tematyką warsztatów. 

Nauczyciele równie chętnie rejestrowali się na zajęcia poświęcone podstawom programowania i metodologii przekazania wiedzy uczniom. Nauczyciele chętni brali udział w zajęciach także po to, aby samemu doszkolić się z podstaw programowania, co większość z nich uważa za ważną umiejętność. Program warsztatów został dopasowany w taki sposób, aby z jednej strony był atrakcyjny dla osób dorosłych, ale mógł być też wykorzystany w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną.

 

Nauczyciel Przyszłości w liczbach

W programie “Nauczyciel Przyszłości” wzięło udział ponad 5,5 tysiąca nauczycieli. Największym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty “Narzędzia do nauczania online”, których głównym partnerem była firma Microsoft Polska.

 

Jednak równie chętnie nauczyciele zapisywali się na warsztaty z metodyki nauczania podstaw programowania w języku Scratch: ponad 1400 uczestników oraz Python: ponad 1300 uczestników.

 

Łącznie I edycja Nauczyciela Przyszłości to 14 godzin nagrań. Wszyscy uczestnicy mają dostęp do przeprowadzonych lekcji, a do każdych zajęć otrzymali materiały i zadania dodatkowe.

 

II edycja darmowych warsztatów już w sierpniu

Po pierwszej edycji warsztatów, pozytywny odzew ze strony nauczycieli był tak duży, że jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego zostanie uruchomiona druga edycja, w której dodano dodatkowo warsztat “Nauczanie języka HTML i tworzenia stron internetowych”. Wciąż będzie można wziąć też udział w zajęciach poświęconych narzędziom do pracy online z uczniami, nauczaniu języka Scratch i Python. 

 

Warsztaty są całkowicie darmowe, a każdy nauczyciel otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności. 

 

Rejestracji można dokonać poprzez stronę: 

https://www.giganciprogramowania.edu.pl/wydarzenia/nauczyciel-przyszlosci .

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.