Komunikaty PR

Kadra przyszłości - nauczyciele uczą (się) programowania i e-learningu

2020-07-17  |  11:30
Biuro prasowe

Programowanie wśród dzieci i młodzieży to trend, który nabiera rozpędu i staje się coraz bardziej powszechny. W dobie ogólnej cyfryzacji nikogo już to nie zadziwia, dlatego edukacja o nowych technologiach oraz podstawach programowania ważna jest już na poziomie szkoły podstawowej. Do tego jednak potrzeba odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej, dlatego powstał program Nauczyciel Przyszłości. Już w sierpniu rusza II edycja darmowych warsztatów. 

 

Nauczyciel Przyszłości to program darmowych warsztatów, adresowanych do grona pedagogicznego, w szczególności do nauczycieli informatyki oraz nauczycieli wczesnoszkolnych. Projekt został zrealizowany przez szkołę programowania dla dzieci i młodzieży Giganci Programowania. Patronat honorowy nad akcją objęły Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.

 

Od ucznia do nauczyciela

Giganci Programowania to placówka, w której na co dzień prowadzone są zajęcia dla najmłodszych fanów kodowania. W ostatnim czasie dzieci i młodzież szkolna mogli wziąć udział w darmowych warsztatach “Szkoła z Gigantami”. Zainteresowanie zajęciami okazało się duże jednak nie tylko wśród uczniów, ale też nauczycieli. 

I tak zrodził się pomysł, aby podobne warsztaty zorganizować dla kadry nauczycielskiej. Tym razem jednak skupiono się nie tylko na podstawach wiedzy o programowaniu, ale też na tym jak ją przekazywać uczniom. Program podzielony był na 3 bloki tematyczne: Scratch, Python oraz nauczanie zdalne.

 

Scratch, Python oraz nauczanie zdalne

Ostatnie wydarzenia pokazały jak ważne są umiejętności cyfrowe wśród kadry nauczycielskiej. Praca zdalna z uczniami, aby przebiegała sprawnie, wymagała znajomości narzędzi do e-learningu. I tu nierzadko pojawiały się problemy. 

Okazało się, że wielu pedagogów nie zostało przeszkolonych w zakresie nauczania zdalnego. Z badania wykonanego przy Fundacji Centrum Cyfrowe, ponad 85% nauczycieli przed wybuchem pandemii nie miało żadnego doświadczenia w pracy z uczniami online. To, zwłaszcza na początku przejścia na zdalną edukację, znacznie utrudniało prowadzenie lekcji. Wielu nauczycieli, także mimo znajomości niektórych narzędzi online do nauczania, nie potrafiło odpowiednio wykorzystać proponowanych przez te narzędzia funkcjonalności. Te czynniki z pewnością miały wpływ na tak duże zainteresowanie właśnie tą tematyką warsztatów. 

Nauczyciele równie chętnie rejestrowali się na zajęcia poświęcone podstawom programowania i metodologii przekazania wiedzy uczniom. Nauczyciele chętni brali udział w zajęciach także po to, aby samemu doszkolić się z podstaw programowania, co większość z nich uważa za ważną umiejętność. Program warsztatów został dopasowany w taki sposób, aby z jednej strony był atrakcyjny dla osób dorosłych, ale mógł być też wykorzystany w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną.

 

Nauczyciel Przyszłości w liczbach

W programie “Nauczyciel Przyszłości” wzięło udział ponad 5,5 tysiąca nauczycieli. Największym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty “Narzędzia do nauczania online”, których głównym partnerem była firma Microsoft Polska.

 

Jednak równie chętnie nauczyciele zapisywali się na warsztaty z metodyki nauczania podstaw programowania w języku Scratch: ponad 1400 uczestników oraz Python: ponad 1300 uczestników.

 

Łącznie I edycja Nauczyciela Przyszłości to 14 godzin nagrań. Wszyscy uczestnicy mają dostęp do przeprowadzonych lekcji, a do każdych zajęć otrzymali materiały i zadania dodatkowe.

 

II edycja darmowych warsztatów już w sierpniu

Po pierwszej edycji warsztatów, pozytywny odzew ze strony nauczycieli był tak duży, że jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego zostanie uruchomiona druga edycja, w której dodano dodatkowo warsztat “Nauczanie języka HTML i tworzenia stron internetowych”. Wciąż będzie można wziąć też udział w zajęciach poświęconych narzędziom do pracy online z uczniami, nauczaniu języka Scratch i Python. 

 

Warsztaty są całkowicie darmowe, a każdy nauczyciel otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności. 

 

Rejestracji można dokonać poprzez stronę: 

https://www.giganciprogramowania.edu.pl/wydarzenia/nauczyciel-przyszlosci .

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.