Komunikaty PR

Kariera szpiega, lekarza czy polityka? - nowe wykłady na platformie AZiR

2020-10-08  |  14:25
Biuro prasowe

Praca agenta wywiadu to niekoniecznie pościgi i strzelaniny. Przede wszystkim liczy się pojęcie o świecie, szeroka wiedza ogólna i zdolności do analitycznego myślenia – mówi na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl) Marcin Faliński, emerytowany podpułkownik Agencji Wywiadu, autor książek o tematyce szpiegowskiej. O zaletach studiów medycznych opowiada natomiast dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny. Co sprawiło, że studia historyczne stały się „kuźnią” elit politycznych III RP, a kierunek ten kończyli m.in. byli premier oraz prezydent – tego można się zaś dowiedzieć z miniwykładu dla AZiR Tadeusza Cegielskiego, profesora Uniwersytetu Warszawskiego, absolwenta historii na tej uczelni.

Na stronie azir.edu.pl można bezpłatnie oglądać m.in. nagrane specjalnie dla Akademii wypowiedzi ludzi sukcesu, wspominających swoje studia, udzielających rad co do ich wyboru, a także dzielących się refleksjami dotyczącymi swojej kariery.

Choć spektakularne filmy o Agencie 007 składają się z wielu podkoloryzowanych lub wręcz fikcyjnych elementów, zawierają też fragmenty rzeczywiście odwzorowujące życie oficera wywiadu: częste podróże, nawiązywanie licznych znajomości czy zbieranie tajnych informacji, cennych dla konkurujących ze sobą państw. – Praca w Agencji Wywiadu to jednak dużo więcej – zapewnia Marcin Faliński, prawdopodobnie jeden z najbardziej znanych byłych tajnych agentów w Polsce, autor książek szpiegowskich pt. „Operacja Singe” czy „Operacja Rafael”. Niezależnie od specjalizacji i roli w Agencji, swój rozwój w tym kierunku należy rozpocząć już w liceum i rozwijać wiedzę ogólną, a zwłaszcza skupić się na językach obcych. Z kolei na studiach można się już pokusić o wzięcie udziału w rekrutacji. Co zrobić i jak dołączyć do najlepszych, by służyć ojczyźnie niczym James Bond? O szczegółach tej wyjątkowej ścieżki kariery opowiada w nagraniu dla Akademii Zarządzania i Rozwoju Marcin Faliński, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego w wykładzie "Agent wywiadu – wszechstronność i języki obce".

Z kolei Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie i przedstawiciel 4 różnych specjalizacji, w wypowiedzi dla azir.edu.pl zapewnia, iż możliwości rozwoju w zawodzie lekarza są niemal nieograniczone. Przyznaje, że zgodnie z powszechną opinią, studia medyczne faktycznie nie należą do łatwych. Aby zostać lekarzem niezbędne są ogromne pokłady motywacji oraz cierpliwości, a także świetna organizacja, wytrzymałość i pracowitość. Jarosław Pinkas podkreśla jednak również olbrzymie zalety studiów medycznych, które osobom naprawdę zafascynowanych takim kierunkiem rozwoju zrównoważą wszelkie niedogodności.  – Te studia powodują, że człowiek jest zachłyśnięty, zafascynowany tym, co robi – mówi. Jak dodaje, gwarantują one absolwentom ogromną satysfakcję. Dlaczego? O tym można się przekonać słuchając wypowiedzi "Studia medyczne dają ogromne poczucie satysfakcji".

– Gdy robię przegląd kadry Ministerstwa Spraw Zagranicznych np. w pierwszym okresie III RP, to są to moi koledzy, którzy również studiowali historię – mówi natomiast w wypowiedzi dla Akademii Zarządzania i Rozwoju Tadeusz Cegielski, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent historii. Słuchając jego wykładu ciężko oprzeć się wrażeniu, że stereotyp o studiach historycznych jest absolutnie mylny, a kierunek ten kryje w sobie ogromny potencjał.  – Studia historyczne dawały wykształcenie, uczyły myślenia analitycznego, krytycznego. Uczyły krytyki informacji, jaka do nas napływa, przetwarzania tej informacji, pisania tekstów, a jeszcze na dodatek dawały niesłychanie szerokie horyzonty – wymienia jednym tchem zalety swojego macierzystego kierunku profesor historii Uniwersytetu Warszawskiego.

Choć dla przyszłego polityka oczywisty może wydawać się wybór studiów politologicznych lub dyplomatycznych, Tadeusz Cegielski podkreśla, że za jego czasów wielu przyszłych decydentów preferowało właśnie historię. Jego zdaniem to  wybór  zaskakujący, lecz, jak się okazuje po zgłębieniu poruszanych zagadnień i poznaniu umiejętności przekazywanych na tym właśnie kierunku, zupełnie racjonalny. Jakie inne anegdoty i porady przytacza w swojej wypowiedzi dla Akademii Tadeusz Cegielski? Co sprawiło, że studia historyczne stały się „kuźnią” elit politycznych III RP, a kierunek ten kończyli m.in. byli premier oraz prezydent – o tym wszystkim w wykładzie "Historia nie była dla mnie pierwszym wyborem… ani nawet drugim czy trzecim"

Innowacyjna, cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają.

Patronem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Patronat medialny nad AZiR objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: naszemiasto.pl, naszahistoria.pl, raportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.