Konferencja China and the Chinese in the modern world
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza w sobotę 15 maja o godz. 9:00 na konferencję naukową online „China and the Chinese in the modern world”.
Wydarzenie ma na celu zbadanie roli, miejsca i rozwoju Chin we współczesnym świecie. Prelegenci będą poszukiwać odpowiedzi na pytanie, czy Chiny zajmą pierwszoplanową pozycję w konfrontacji z obecnymi globalnymi wyzwaniami. Konferencja będzie również platformą wymiany poglądów badawczych i odkryć dotyczących różnych aspektów bycia Chińczykiem, w tym: kulturowych, technologicznych oraz ta ważnej obecnie opieki zdrowotnej. Omawiane zagadnienia będą dotyczyły również gospodarki i ochrony środowiska. Podczas konferencji poruszone też będą kwestie: religii w życiu duchowym Chińczyków, pozycji i władzy chińskiej diaspory na świecie oraz relacje między jednostkami, a społeczeństwem w Chinach.
Językiem roboczym konferencji jest język angielski.
Konferencja „China and the Chinese in the modern world” odbywa się po raz trzeci.
Komitet Naukowy:
- prof. dr hab. Adam W. Jelonek
- dr hab. Łukasz Gacek
- dr hab. Ewa Trojnar
- dr Joanna Wardęga
- dr Bogdan Zemanek
Konferencja jest organizowana przez Instytut Konfucjusza w Krakowie, Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ oraz Sekcję Chińską Dalekowschodniego Koła Naukowego UJ.
Czas: sobota 15 maja, godz. 9:00.
Miejsce: Online
https://www.facebook.com/events/438875960893418
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.