Komunikaty PR

Konkurs Universiada dla młodych naukowców – ruszyły zgłoszenia

2024-01-16  |  01:00
Biuro prasowe

PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do II edycji konkursu Universiada, skierowanego do uczniów klas 5–8 z dolnośląskich szkół podstawowych. Inicjatorem oraz sponsorem tego przedsięwzięcia jest firma PPG, a projekt realizowany jest we współpracy z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego i pod patronatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.

Universiada to konkurs, którego celem jest zainspirowanie młodych ludzi i zachęcenie ich do studiowania nauk ścisłych. Uczestnicy pracują w kilkuosobowych zespołach. Ich zadaniem jest zaplanowanie, przeprowadzenie i opisanie projektu naukowego na dowolnie wybrany temat z dziedziny chemii. Prace oceni jury składające się z przedstawicieli firmy PPG, Uniwersytetu Wrocławskiego oraz wrocławskiego oddziału SITPChem. Program zwieńczy Gala Finałowa, podczas której zespoły zaprezentują wyniki swoich badań, a najlepsze z nich zostaną uhonorowane nagrodami finansowymi (I miejsce - 5000 zł, II miejsce - 2500 zł, III miejsce - 1000 zł).

Pierwsza edycja Programu cieszyła się dużym zainteresowaniem, a jej uczestnicy zachwycili kreatywnością i zaangażowaniem. Wyróżnione projekty dotyczyły m.in. sferyfikacji żywności do zastosowania na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, stworzenia receptury na jadalne mydło oraz pracy nad problemem chemicznego kodowania danych.

Szczegóły dotyczące aktualnej edycji, w tym formularz zgłoszeniowy, można znaleźć na stronie: https://poland.ppg.com/universiada/.

Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma inwestuje w projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. W 2022 roku zainwestowała globalnie w działania edukacyjne ponad 9,1 mln dolarów i dotarła do ponad 2,6 mln uczniów i studentów. Na rynku lokalnym, w rejonach, gdzie działa firma, PPG wspiera rozwój przyszłych kadr STEM, współpracując i finansując wspólne projekty z czołowymi polskimi uczelniami, m.in. Politechniką Wrocławską, Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Śląską.

Więcej informacji o działaniach edukacyjnych STEM PPG można znaleźć na stronie internetowej: https://communities.ppg.com/what-we-do/education.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

 

Logo PPG i We  protect  and  beautify  the  world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.