Leadership Academy for Poland rekrutuje do kolejnej edycji
Grayling Poland
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl
Jeden z najlepszych programów rozwoju przywództwa w Europie otwiera w Polsce rekrutację dla doświadczonych liderów. Przed uczestnikami piąta edycja Leadership Academy for Poland i szansa na rozwój pod okiem profesorów m.in. z Uniwersytetu Harvarda i London Business School. Proces rekrutacji odbywa się zdalnie i potrwa do 4 maja br.
Leadership Academy for Poland (LAP) to program rozwoju dobrego przywództwa, realizowany przy udziale uznanych profesorów z najbardziej prestiżowych ośrodków edukacyjnych na świecie. Zajęcia prowadzą m.in. wykładowcy Uniwersytetu Harvarda i London Business School. Oferta LAP skierowana jest do liderów aktywnie działających w sektorze biznesu, edukacji, organizacjach non-profit, administracji publicznej, mediach, kulturze i sporcie lub w segmencie startupów. Uczestnicy Akademii rozwijają kompetencje przywódcze w obszarach takich, jak zarządzanie, budowanie motywacji i samodoskonalenie. LAP ma formułę niezależnej, apolitycznej inicjatywy non-profit – zaangażowanie partnerów, którzy wspierają działalność i rozwój Akademii umożliwia jej uczestnikom bezpłatny udział w programie.
Liderzy na trudne czasy
W trudnych czasach, czasach zmiany, akty mądrego przywództwa są szczególnie potrzebne. W obecnej, niełatwej dla wszystkich sytuacji, absolwenci LAP w wyjątkowy sposób wykorzystują zdobyte w Akademii kompetencje i potencjał międzyśrodowiskowej wspólnoty LAP, realizując działania na rzecz osób będących na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem i całego społeczeństwa. Oferują bezpłatne testy na obecność koronawirusa, organizują merytoryczne i techniczne wsparcie w edukacji on-line dla uczniów oraz nauczycieli, tworzą antywirusowe moduły ochronne dla personelu medycznego czy zapewniają posiłki pracownikom służby zdrowia i potrzebującym. Jesteśmy dumni z takich działań, uważając je za istotę przywództwa – mówi prof. dr hab. Cezary Wójcik, założyciel Leadership Academy for Poland.
Absolwenci Akademii – Krystian Jażdżewski i Arkadiusz Szulc z Warsaw Genomics z dnia na dzień podjęli decyzję o zmianie priorytetu pracy laboratorium. Przeprowadzali dziennie 1000 testów na obecność wirusa SARS-CoV-2, co w pierwszej fazie badań stanowiło prawie połowę łącznej wydajności wszystkich instytucji w kraju. Dzięki wsparciu m.in. dwóch z partnerów LAP – Deloitte oraz Orange, wszystkie testy są publicznie dostępne i bezpłatne. Obecnie to blisko 2500 testów każdego dnia. Oktawia Gorzeńska stworzyła „Lessons on the Web” (www.lekcjewsieci.pl) – ogólnokrajową platformę wspierającą lekcje online dla uczniów szkół podstawowych. Paweł Sołuch i Tamya Aleksandra Olszańska powołali do istnienia „Dawkę Wsparcia” (https://dawkawsparcia.org) – ogólnokrajowy system wsparcia psychologicznego dla lekarzy i personelu medycznego. Anna Grąbczewska i Jędrzej Witkowski zorganizowali ogólnopolskie internetowe wsparcie edukacyjne dla tysięcy nauczycieli i edukatorów w całym kraju. Katia Roman-Trzaska stworzyła inicjatywę „Posiłki dla SOR”, zapewniającą wyżywienie lekarzom oraz personelowi medycznemu, a także samotnym seniorom, osobom bezdomnym i podopiecznym domów samotnej matki. Jakub Wójcik zaprojektował i bezpłatnie przekazał szpitalom specjalne antywirusowe moduły konstrukcyjne. Monika Żochowska, wspierana przez Marcina Szalę, Juliana Dworaka i Jakuba Wójcika, utworzyli Misję COVID-19 Polska – grupę, w której skład weszli absolwenci Akademii oraz członkowie organizacji zrzeszających polskich przedsiębiorców, łączącą ich z organizacjami pozarządowymi, publicznymi oraz ośrodkami akademickimi, w celu zorganizowania szybkiej pomocy dla szpitali i administracji publicznej. Powyższe działania to tylko niektóre z wielu inicjatyw absolwentów LAP w walce z koronawirusem i jego skutkami.
Wkład absolwentów LAP w działanie na rzecz lepszej Polski to również analizy w obszarach specjalizacji ekspertów. W ostatnim czasie 24 z nich opublikowało prognozy dotyczące polskiej rzeczywistości po epidemii koronawirusa. Analizie poddano takie obszary, jak: prawa człowieka, społeczeństwo, klimat, edukacja, służba zdrowia, media i marketing, miasta, technologia i przyroda. Pełna wersja opracowania jest dostępna na stronie https://medium.com/
Aby wziąć udział w rekrutacji do LAP, należy wypełnić formularz aplikacyjny dostępny na stronie internetowej: https://center-for-leadership.org/academy/apply-to-the-academy/
Program Leadership Academy for Poland wspierają m.in.: Deloitte, Mastercard oraz Grupa Pracuj.
***
Leadership Academy for Poland to apolityczna i bezstronna inicjatywa edukacyjna na rzecz rozwoju dobrego przywództwa w Polsce i na świecie. Ten kompleksowy program rozwoju dobrego przywództwa dla Polski, łączy wybitnych Polaków chcących wnosić wkład w to „aby Polska była mądrym i dobrym krajem”. LAP inspiruje do aktywnego działania na rzecz spraw publicznych, pomaga w rozwoju potencjału Polaków i oferuje dostęp do światowej klasy edukacji.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.