Leadership Academy for Poland rekrutuje do kolejnej edycji
Grayling Poland
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl
Jeden z najlepszych programów rozwoju przywództwa w Europie otwiera w Polsce rekrutację dla doświadczonych liderów. Przed uczestnikami piąta edycja Leadership Academy for Poland i szansa na rozwój pod okiem profesorów m.in. z Uniwersytetu Harvarda i London Business School. Proces rekrutacji odbywa się zdalnie i potrwa do 4 maja br.
Leadership Academy for Poland (LAP) to program rozwoju dobrego przywództwa, realizowany przy udziale uznanych profesorów z najbardziej prestiżowych ośrodków edukacyjnych na świecie. Zajęcia prowadzą m.in. wykładowcy Uniwersytetu Harvarda i London Business School. Oferta LAP skierowana jest do liderów aktywnie działających w sektorze biznesu, edukacji, organizacjach non-profit, administracji publicznej, mediach, kulturze i sporcie lub w segmencie startupów. Uczestnicy Akademii rozwijają kompetencje przywódcze w obszarach takich, jak zarządzanie, budowanie motywacji i samodoskonalenie. LAP ma formułę niezależnej, apolitycznej inicjatywy non-profit – zaangażowanie partnerów, którzy wspierają działalność i rozwój Akademii umożliwia jej uczestnikom bezpłatny udział w programie.
Liderzy na trudne czasy
W trudnych czasach, czasach zmiany, akty mądrego przywództwa są szczególnie potrzebne. W obecnej, niełatwej dla wszystkich sytuacji, absolwenci LAP w wyjątkowy sposób wykorzystują zdobyte w Akademii kompetencje i potencjał międzyśrodowiskowej wspólnoty LAP, realizując działania na rzecz osób będących na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem i całego społeczeństwa. Oferują bezpłatne testy na obecność koronawirusa, organizują merytoryczne i techniczne wsparcie w edukacji on-line dla uczniów oraz nauczycieli, tworzą antywirusowe moduły ochronne dla personelu medycznego czy zapewniają posiłki pracownikom służby zdrowia i potrzebującym. Jesteśmy dumni z takich działań, uważając je za istotę przywództwa – mówi prof. dr hab. Cezary Wójcik, założyciel Leadership Academy for Poland.
Absolwenci Akademii – Krystian Jażdżewski i Arkadiusz Szulc z Warsaw Genomics z dnia na dzień podjęli decyzję o zmianie priorytetu pracy laboratorium. Przeprowadzali dziennie 1000 testów na obecność wirusa SARS-CoV-2, co w pierwszej fazie badań stanowiło prawie połowę łącznej wydajności wszystkich instytucji w kraju. Dzięki wsparciu m.in. dwóch z partnerów LAP – Deloitte oraz Orange, wszystkie testy są publicznie dostępne i bezpłatne. Obecnie to blisko 2500 testów każdego dnia. Oktawia Gorzeńska stworzyła „Lessons on the Web” (www.lekcjewsieci.pl) – ogólnokrajową platformę wspierającą lekcje online dla uczniów szkół podstawowych. Paweł Sołuch i Tamya Aleksandra Olszańska powołali do istnienia „Dawkę Wsparcia” (https://dawkawsparcia.org) – ogólnokrajowy system wsparcia psychologicznego dla lekarzy i personelu medycznego. Anna Grąbczewska i Jędrzej Witkowski zorganizowali ogólnopolskie internetowe wsparcie edukacyjne dla tysięcy nauczycieli i edukatorów w całym kraju. Katia Roman-Trzaska stworzyła inicjatywę „Posiłki dla SOR”, zapewniającą wyżywienie lekarzom oraz personelowi medycznemu, a także samotnym seniorom, osobom bezdomnym i podopiecznym domów samotnej matki. Jakub Wójcik zaprojektował i bezpłatnie przekazał szpitalom specjalne antywirusowe moduły konstrukcyjne. Monika Żochowska, wspierana przez Marcina Szalę, Juliana Dworaka i Jakuba Wójcika, utworzyli Misję COVID-19 Polska – grupę, w której skład weszli absolwenci Akademii oraz członkowie organizacji zrzeszających polskich przedsiębiorców, łączącą ich z organizacjami pozarządowymi, publicznymi oraz ośrodkami akademickimi, w celu zorganizowania szybkiej pomocy dla szpitali i administracji publicznej. Powyższe działania to tylko niektóre z wielu inicjatyw absolwentów LAP w walce z koronawirusem i jego skutkami.
Wkład absolwentów LAP w działanie na rzecz lepszej Polski to również analizy w obszarach specjalizacji ekspertów. W ostatnim czasie 24 z nich opublikowało prognozy dotyczące polskiej rzeczywistości po epidemii koronawirusa. Analizie poddano takie obszary, jak: prawa człowieka, społeczeństwo, klimat, edukacja, służba zdrowia, media i marketing, miasta, technologia i przyroda. Pełna wersja opracowania jest dostępna na stronie https://medium.com/
Aby wziąć udział w rekrutacji do LAP, należy wypełnić formularz aplikacyjny dostępny na stronie internetowej: https://center-for-leadership.org/academy/apply-to-the-academy/
Program Leadership Academy for Poland wspierają m.in.: Deloitte, Mastercard oraz Grupa Pracuj.
***
Leadership Academy for Poland to apolityczna i bezstronna inicjatywa edukacyjna na rzecz rozwoju dobrego przywództwa w Polsce i na świecie. Ten kompleksowy program rozwoju dobrego przywództwa dla Polski, łączy wybitnych Polaków chcących wnosić wkład w to „aby Polska była mądrym i dobrym krajem”. LAP inspiruje do aktywnego działania na rzecz spraw publicznych, pomaga w rozwoju potencjału Polaków i oferuje dostęp do światowej klasy edukacji.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.