Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
Centrum Nauczania Domowego
ul. Szlak 20/8
31-153 Kraków Kraków
promocja|pzpo.edu.pl| |promocja|pzpo.edu.pl
733 206 116
www.domowi.edu.pl
Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.
- Wiemy, jak ważne jest wsparcie rodzica w tej pięknej podróży, jaką jest rodzicielstwo. Nie ma szkół, gdzie nauczą się, jak być rodzicem. A mają całe mnóstwo wątpliwości. Potrzebują rozwijać kompetencje rodzicielskie, szukają odpowiedzi, inspiracji. Dlatego przychodzimy im z pomocą. Już 22 maja odbędzie się spotkanie z psychologiem i psychoterapeutą, autorem książek terapeutycznych dla dzieci - Arturem Gębką, na które serdecznie zapraszamy - mówi Monika Kamińska-Wcisło z Centrum Nauczania Domowego, która prowadzi webinary.
Razem z Arturem Gębką autorem książek: „Znikodem i zagadka lęku”; oraz „Smutek, którego nikt nie chciał” - postaramy się zrozumieć lęk i smutek i rozpoznać, kiedy te uczucia się pojawiają oraz pomóc dziecku osiągnąć spokój i odzyskać radość.
Wydarzenie jest bezpłatne. Aby otrzymać link, wystarczy się zarejestrować!
Artur Gębka - psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Autor książek dla młodych czytelników, m.in. "Znikodem i zagadka lęku", "Smutek, którego nikt nie chciał". W przeszłości związany z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, obecnie pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego, gdzie prowadzi psychoterapie dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Zajmuje się również działalnością szkoleniową i psychoedukacyjną.
Jedną z placówek, która regularnie i nieodpłatnie wspiera rodziców w zakresie wychowania, pedagogiki, psychologii dziecka jest Centrum Nauczania Domowego. Już od ponad dwóch lat realizuje swój autorski projekt: „Domowy punkt widzenia”, mający postać cyklu webinarów, gdzie do rozmowy zaprasza autorów książek i poradników dla rodziców.
Wśród dotychczasowych gości projektu znaleźli się m.in. Aga Rogala - terapeutka rodzin; Sylwia Bujko (Holimama) - absolwentka certyfikowanych kursów u dr Rossa W. Greene’a oraz w Familylab® Jespera Juula; Angelika Talaga (GODMOTHER) - neurobiolog edukacyjny, trener rodziców; Katarzyna Mitschke - pedagog i autorka książki pt. „Kiedy szkoła jest problemem?”; Agnieszka Kozak psycholog i autorka książek, Agnieszka Stein - psycholog i autorka książek, dr Agnieszka Dąbrowska i dr Marta Niedźwiedzka specjalistki w dziedzinie psychiatrii, Marta Cieśla - psycholog i psychoterapeutka, specjalistka w dziedzinie ADHD, wspierająca osoby neuroróżnorodne.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.