Lidl Polska ponownie wyposaży polskie szkoły - akcja „Szkoły Pełne Talentów"
Już 19 sierpnia rusza rejestracja dla szkół do trzeciej edycji inicjatywy „Szkoły Pełne Talentów”, w ramach której Lidl Polska wspiera polskie dzieci i młodzież poprzez atrakcyjne wyposażenie placówek, w których się uczą. Dotychczas w każdej z edycji wzięło udział ponad 10 400 szkół, do których w sumie trafiło ponad 60 tys. nagród o łącznej wartości ponad 35 mln złotych.
To już trzecia edycja akcji „Szkoły Pełne Talentów”, która cieszy się popularnością wśród dzieci i młodzieży. Lidl Polska chce mieć realny wpływ na polepszenie warunków, w których uczą się i rozwijają, dlatego sieć po raz kolejny przygotowała atrakcyjne nagrody i sprzęty. W tej edycji mogą brać udział szkoły podstawowe, ogólnokształcące, branżowe oraz techniczne. Rejestracja dla placówek oświatowych rusza 19 sierpnia br. i potrwa do 17 listopada 2024 r.
Program z misją
W pierwszej i drugiej edycji wzięło udział ponad 10 400 szkół, do których łącznie trafiło ponad 60 tys. nagród o całkowitej wartości ponad 35 mln zł. Przy wsparciu klientów sieci, szkoły zebrały łącznie 50 mln Talenciaków, które potem wymieniły na wybrany sprzęt i wyposażenie.
Dlaczego program cieszy się tak dużym powodzeniem? Inicjatywa „Szkoły Pełne Talentów” zachęca do pracy zespołowej i zaangażowania całej społeczności szkolnej, a nawet lokalnej. Dzięki niej polscy uczniowie mają szansę na zdobycie wielu ciekawych nagród, które wzbogacają lekcje lub dostarczają rozrywki w trakcie przerw.
– W programie Szkoły Pełne Talentów bierzemy udział od samego początku i czekamy na kolejne edycje. Dzięki uczestnictwu w akcji zdobyliśmy wiele ciekawych sprzętów, które urozmaicają lekcje matematyki, biologii czy WF-u, a także zapewniają dzieciakom rozrywkę w trakcie przerw. Jednymi z nagród, które sprawiły im ogromną frajdę są piłkarzyki i modele serca, które są pięknie i porządnie wykonane – mówi Agata Kucharska-Paczko, Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Ewy Krauze w Piasecznie.
– Szkoły Pełne Talentów to projekt, który przynosi korzyści całej społeczności szkolnej. Dzięki zaangażowaniu się w akcję zyskaliśmy dodatkowe wyposażenie, które pomaga dzieciom w rozwijaniu ich talentów. Nie chodzi tu jednak tylko o nagrody – to inicjatywa, która również łączy, integruje i zachęca do współpracy – komentuje Sylwia Wróblewska, Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Marynarki Wojennej RP w Świnoujściu.
– Akcja zbierania Talenciaków okazała się świetnym pomysłem, który zaktywizował naszą lokalną społeczność. Dzięki temu zaangażowaniu w pierwszej edycji udało nam się zdobyć główną nagrodę – otrzymaliśmy nie tylko upragniony monitor dotykowy, ale też całe wyposażenie sali, czyli laptopy, tablety, roboty programowalne, drukarkę 3D oraz biurka, krzesła i klocki. Dodatkowo rzutnik mobilny, z którego korzystamy teraz na lekcjach w klasach 1-3. Dzieci są nim zachwycone. Zebrane Talenciaki wykorzystaliśmy głównie na sprzęt sportowy i zamówiliśmy zestawy do badmintona. Dzieci zaczęły rozwijać swoje pasje i już w tym roku szkolnym nasi uczniowie zajęli drugie i trzecie miejsce na szczeblu powiatowym w zawodach międzyszkolnych! Jesteśmy z nich bardzo dumni – dodaje Marek Śrębowaty, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Pruszkowie.
Szkoły Pełne Talentów to jedyna tego typu akcja w Polsce, która angażuje klientów sieci w pomaganie polskim szkołom. To także świetny sposób na połączenie zdrowej rywalizacji z zabawą, który uczy dzieci i młodzież pracy zespołowej. Placówki, które chcą wziąć udział w programie, mogą zarejestrować się tutaj: lidl.pl/szkoly

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.
Prawo
Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Polityka
W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.