Komunikaty PR

Marka WINIARY powraca z 13. edycją programu „Gotuj się na zmiany”

2023-09-05  |  12:30
Biuro prasowe

Startuje kolejna odsłona programu edukacyjnego dla przedszkoli i szkół podstawowych – WINIARY „Gotuj się na zmiany”. Celem akcji jest propagowanie i utrwalanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, a także zainteresowanie ich odpowiedzialnym podejściem do środowiska. 13. edycja niesie ze sobą jeszcze więcej niespodzianek, ciekawe wątki tematyczne oraz nowych, wyjątkowych ambasadorów, którzy zachęcą do zasmakowania życia w duchu zero waste.

Kształtowanie zdrowych nawyków od najmłodszych lat

Od 2010 roku WINIARY kształtuje dobre nawyki żywieniowe wśród dzieci i młodzieży w ramach programu „Gotuj się na zmiany”. Podczas tegorocznej, 13. już edycji programu poruszony zostanie wyjątkowo aktualny problem marnowania żywności w szkolnych stołówkach. Nauka zdrowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych to podstawa dalszej troski o zdrowie. Dodatkowo, zwiększenie wiedzy w tym obszarze pozwala budować świadomość ekologiczną i zwrócić uwagę na skalę wyzwania w naszym kraju. Program WINIARY „Gotuj się na zmiany” wystartował 1. września br. i potrwa do 30 czerwca 2024 r. Rejestracja jest możliwa przez cały ten okres. Wszystkich nauczycieli zachęcamy do zgłaszania swoich placówek dydaktycznych – wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na stronie: https://gotujsienazmiany.pl/.

Nowi ambasadorzy akcji

W 13. odsłonie programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” pojawią się nowi ambasadorzy: Hela Kłobucka, energiczna zwyciężczyni siódmej edycji „MasterChef Junior” oraz Jagna Niedzielska, kucharka, edukatorka kulinarna i polska królowa zero waste, która od dłuższego czasu pełni rolę ambasadorki programu WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu. Nie zabraknie również Pana Belfra, który od wielu lat wspiera dzieci w nauce, wykorzystując nowoczesne technologie i media społecznościowe. Ambasadorzy dodadzą tej edycji niepowtarzalnego charakteru, wprowadzając do projektu swój unikalny styl i bogactwo wiedzy – przygotowują specjalne treści w duchu edutainment, czyli nauki przez zabawę. Na platformie programu zagoszczą między innymi wideo poradniki przygotowane przez Jagnę Niedzielską, a w jednej z placówek, podczas praktycznych konsultacji, ekspertka pokaże, jak skutecznie walczyć z marnotrawstwem żywności.

Materiały dydaktyczne

Program WINIARYGotuj się na zmiany" spełnia swoją misję promowania zdrowego żywienia i edukacji ekologicznej wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Przygotowane treści są dostosowane do różnych kategorii wiekowych – przedszkolaków i uczniów klas 1-3 oraz 4-8, ale nie zabraknie też materiałów dla rodziców oraz gotowych pomocy naukowych dla nauczycieli. Przygotowano specjalne scenariusze dydaktyczne, zgodne z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa. Zostały one podzielone na cztery bloki tematyczne i wprowadzą uczestników w pasjonującą podróż po świecie zdrowego żywienia oraz pomogą w przyswojeniu wiedzy. Dzieci dowiedzą się, co warto jeść, aby być pełnymi energii, jakie znaczenie ma ograniczanie marnotrawstwa żywności oraz jakie tajemnice kryją się na etykietach produktów spożywczych.

Marka WINIARY nie tylko edukuje, ale również nagradza za zaangażowanie i wysiłek – każdy materiał kończy się ciekawym zadaniem konkursowym. Dzięki temu placówki edukacyjne konkurują o atrakcyjne nagrody, a zajęcia są dla dzieci bardziej angażujące. Dodatkowo, na dedykowanej stronie https://gotujsienazmiany.pl/ znajdują się przepisy, podcasty oraz artykuły, które zostały starannie przygotowane przez ekspertów. Te wartościowe treści stanowią wsparcie dla nauczycieli w prowadzeniu edukacji żywieniowej w szkołach. Na pracowników przedszkoli czeka także wyjątkowa edukacyjna piosenka "Paka z Warzywniaka", którą można znaleźć pod adresem: https://youtu.be/KADND4ByQ4Y 

Za koncepcję, merytoryczne przygotowanie materiałów, produkcję i koordynację programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” odpowiada NAV agency, a za wsparcie mediowe akcji – dom mediowy UM THRIVE.

Więcej informacji można znaleźć w kanałach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany”: 

  • Strona www: https://www.gotujsienazmiany.pl/
  • Facebook: https://www.facebook.com/GotujSieNaZmianyRazemzWiniary/
  • Instagram: https://www.instagram.com/gotujsienazmiany/ 
  • YouTube: https://www.youtube.com/c/gotujsienazmiany 
  • Tik Tok: https://www.tiktok.com/@gotujsienazmiany 

 

***

O marce WINIARY

WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. W tegorocznym rankingu Best Brands Poland 2023, marka zwyciężyła i została wybrana najlepszą polską marką – Best Polish Brand.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.