Marka WINIARY powraca z 13. edycją programu „Gotuj się na zmiany”
Startuje kolejna odsłona programu edukacyjnego dla przedszkoli i szkół podstawowych – WINIARY „Gotuj się na zmiany”. Celem akcji jest propagowanie i utrwalanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, a także zainteresowanie ich odpowiedzialnym podejściem do środowiska. 13. edycja niesie ze sobą jeszcze więcej niespodzianek, ciekawe wątki tematyczne oraz nowych, wyjątkowych ambasadorów, którzy zachęcą do zasmakowania życia w duchu zero waste.
Kształtowanie zdrowych nawyków od najmłodszych lat
Od 2010 roku WINIARY kształtuje dobre nawyki żywieniowe wśród dzieci i młodzieży w ramach programu „Gotuj się na zmiany”. Podczas tegorocznej, 13. już edycji programu poruszony zostanie wyjątkowo aktualny problem marnowania żywności w szkolnych stołówkach. Nauka zdrowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych to podstawa dalszej troski o zdrowie. Dodatkowo, zwiększenie wiedzy w tym obszarze pozwala budować świadomość ekologiczną i zwrócić uwagę na skalę wyzwania w naszym kraju. Program WINIARY „Gotuj się na zmiany” wystartował 1. września br. i potrwa do 30 czerwca 2024 r. Rejestracja jest możliwa przez cały ten okres. Wszystkich nauczycieli zachęcamy do zgłaszania swoich placówek dydaktycznych – wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na stronie: https://gotujsienazmiany.pl/.
Nowi ambasadorzy akcji
W 13. odsłonie programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” pojawią się nowi ambasadorzy: Hela Kłobucka, energiczna zwyciężczyni siódmej edycji „MasterChef Junior” oraz Jagna Niedzielska, kucharka, edukatorka kulinarna i polska królowa zero waste, która od dłuższego czasu pełni rolę ambasadorki programu WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu. Nie zabraknie również Pana Belfra, który od wielu lat wspiera dzieci w nauce, wykorzystując nowoczesne technologie i media społecznościowe. Ambasadorzy dodadzą tej edycji niepowtarzalnego charakteru, wprowadzając do projektu swój unikalny styl i bogactwo wiedzy – przygotowują specjalne treści w duchu edutainment, czyli nauki przez zabawę. Na platformie programu zagoszczą między innymi wideo poradniki przygotowane przez Jagnę Niedzielską, a w jednej z placówek, podczas praktycznych konsultacji, ekspertka pokaże, jak skutecznie walczyć z marnotrawstwem żywności.
Materiały dydaktyczne
Program WINIARY „Gotuj się na zmiany" spełnia swoją misję promowania zdrowego żywienia i edukacji ekologicznej wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Przygotowane treści są dostosowane do różnych kategorii wiekowych – przedszkolaków i uczniów klas 1-3 oraz 4-8, ale nie zabraknie też materiałów dla rodziców oraz gotowych pomocy naukowych dla nauczycieli. Przygotowano specjalne scenariusze dydaktyczne, zgodne z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa. Zostały one podzielone na cztery bloki tematyczne i wprowadzą uczestników w pasjonującą podróż po świecie zdrowego żywienia oraz pomogą w przyswojeniu wiedzy. Dzieci dowiedzą się, co warto jeść, aby być pełnymi energii, jakie znaczenie ma ograniczanie marnotrawstwa żywności oraz jakie tajemnice kryją się na etykietach produktów spożywczych.
Marka WINIARY nie tylko edukuje, ale również nagradza za zaangażowanie i wysiłek – każdy materiał kończy się ciekawym zadaniem konkursowym. Dzięki temu placówki edukacyjne konkurują o atrakcyjne nagrody, a zajęcia są dla dzieci bardziej angażujące. Dodatkowo, na dedykowanej stronie https://gotujsienazmiany.pl/ znajdują się przepisy, podcasty oraz artykuły, które zostały starannie przygotowane przez ekspertów. Te wartościowe treści stanowią wsparcie dla nauczycieli w prowadzeniu edukacji żywieniowej w szkołach. Na pracowników przedszkoli czeka także wyjątkowa edukacyjna piosenka "Paka z Warzywniaka", którą można znaleźć pod adresem: https://youtu.be/KADND4ByQ4Y
Za koncepcję, merytoryczne przygotowanie materiałów, produkcję i koordynację programu WINIARY „Gotuj się na zmiany” odpowiada NAV agency, a za wsparcie mediowe akcji – dom mediowy UM THRIVE.
Więcej informacji można znaleźć w kanałach programu WINIARY „Gotuj się na zmiany”:
- Strona www: https://www.gotujsienazmiany.pl/
- Facebook: https://www.facebook.com/GotujSieNaZmianyRazemzWiniary/
- Instagram: https://www.instagram.com/gotujsienazmiany/
- YouTube: https://www.youtube.com/c/gotujsienazmiany
- Tik Tok: https://www.tiktok.com/@gotujsienazmiany
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. W tegorocznym rankingu Best Brands Poland 2023, marka zwyciężyła i została wybrana najlepszą polską marką – Best Polish Brand.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.