Marketing i social media. SCK udostępnia szkolenia dla menedżerów kultury
Jak definiować grupy odbiorców i do nich docierać, jak budować strategię marketingową w Sieci i jak wykorzystać do tego media społecznościowe – odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielili prowadzący warsztaty realizowane przez Siemianowickie Centrum Kultury. Placówka udostępnia nagrania z wydarzenia dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w tych dziedzinach.
Siemianowickie Centrum Kultury zachęca do skorzystania z warsztatów szkoleniowych zorganizowanych w ramach projektu „Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services" wspólnie z Tyską Fundacją Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski i norweskim stowarzyszeniem Coolture i Norge. SCK udostępnia nagrania szkoleń przygotowanych dla menedżerów kultury i osób zainteresowanych zagadnieniami marketingu w kulturze ze szczególnym wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Marketing i strategia marketingowa a grupy odbiorców
Wśród prowadzących znalazła się się Hanna Kostrzewska – socjolog i kulturoznawca związana z Uniwersytetem Śląskim, specjalistka od edukacji poświęconej organizacji, diagnozie i promocji w kulturze. Przybliża ona badania marketingowe przydatne w definiowaniu i poszerzaniu grup odbiorców oraz usprawnianiu komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych. Studium przypadku i dobre praktyki w tym obszarze zaprezentował z kolei Marek Sztark – niezależny animator kultury i rozwoju lokalnego, który koordynował współpracę Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 z regionem Dolnego Śląska, a obecnie jest m. in. dyrektorem Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie.
Zagadnieniom strategii marketingowej i marketingu strategicznego warsztat poświęcił Michał Grala – specjalista z zakresu public relations, marketingu i customer experince, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze mniejszych, jak i największych podmiotów na rynku. Ekspert pokazuje, jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w Sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych.
Media społecznościowe i narzędzia cyfrowe a zachowania konsumentów
Szkolenie z wykorzystania Google Analytics i innych narzędzi analityczne opartych o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych przygotował Maciek Myśliwiec. To wykładowca AGH i ekspert ds. strategii komunikacji, public relations i social media, który zajmuje się komunikacją w Centrum Technologii Kosmicznych krakowskiej uczelni oraz w ramach projektu European University for Space and Humanity.
Inne narzędzia analityczne oraz rolę portalu LinkedIn w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług pokazał strateg marki i ekspert z zakresu komunikacji w social media Adrian Gamoń. To opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing” na Wydziale Humanistycznym AGH. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji marketingowych i prelegentem prestiżowych konferencji branżowych. Co roku wydaje raport „LinkedIn w Polsce”.
Na zakończenie cyklu szkoleń w ramach projektu "Better Together – Smart Cooperation as a Way for Providing Better Cultural Services" specjalne wystąpienie motywacyjne dotyczące współczesnych trendów w działalności na styku kultury i biznesu przygotowała Magdalena Gościniak. Autorka nie unikając autorefleksji czerpie inspirację z dobrych praktyk w obszarze działalności kulturalnej.
Dostęp do nagrań ze szkoleń dla wszystkich chętnych
Link do warsztatów szkoleniowych będzie dostępny do 30 września. Aby go uzyskać, należy wysłać mail na adres sekretariat@siemck.pl z nazwą lub nazwami segmentu:
-
Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych (Hanna Kostrzewska),
-
Strategia marketingowa i marketing strategiczny – jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych (Michał Grala),
-
Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych cz. 2 – studium przypadku i dobre praktyki (Marek Sztark),
-
Narzędzia Google analytics i inne narzędzia analityczne oparte o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych (Maciek Myśliwiec),
-
Inne narzędzia analityczne – LINKEDIN w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług (Adrian Gamoń).
-
Autorskie, naukowe wystąpienie motywacyjne (Magdalena Gościniak).,
Projekt jest finansowany w ramach Mechanizmu Małych Inicjatyw ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 w ramach Programu „Kultura".
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.