Mazowiecki Jarmark Rozmaitości w Blue City
Już po raz ósmy, będą odbywać się w Warszawie Targi Ekonomii Społecznej, na których swoje produkty i usługi zaprezentują podmioty ekonomii społecznej: spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, fundacje oraz stowarzyszenia.
Targi te, organizowane pod nazwą „Mazowiecki Jarmark Rozmaitości”, kryją niecodzienną imprezę targową, którą od kilku lat - na początku grudnia - można odwiedzić w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie. Są doskonałą okazją poznania ciekawych ludzi, porozmawiania na czym polega społeczny biznes oraz zrobienia świątecznych zakupów. W ofercie: oryginalne wyroby rękodzielnicze wykonane rękami seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami, a także tradycyjne potrawy regionalnej kuchni mazowieckiej. A wszystko to, przygotowane z myślą o promocji tego ważnego społecznie sektora, jakim jest ekonomia społeczna.
Organizatorem wydarzenia jest Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, które w tym roku odbywa się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego - Adama Struzika.
Niezależnie od funkcjonującego na poziomie - 1 miasteczka targowego, w kinie „Helios” mieszczącym się na czwartym poziomie Centrum Handlowego Blue City, 1 grudnia br., od godz. 10 do 14, będą odbywać się lekcje przedsiębiorczości, w których weźmie udział ponad 600 uczniów warszawskich szkół średnich. Celem tych lekcji, które będą przeprowadzone w formie warsztatowej, jest wzrost kompetencji młodzieży w zakresie przedsiębiorczości oraz postaw prospołecznych. Młodzież będzie miała także okazję zobaczyć i „posmakować" na żywo ekonomii społecznej, odwiedzając Targi Ekonomii Społecznej na dole galerii handlowej.
W czasie imprezy zostaną również przyznane wyróżnienia „Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej” najlepszym w 2023 roku - przedsiębiorstwom, osobom oraz instytucjom działającym na rzecz ekonomii społecznej na Mazowszu. Tegoroczna edycja tego współzawodnictwa, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, obejmuje 6 kategorii konkursowych: „Rozwój”, „Reintegrację”, „Odpowiedzialność”, „Osobowość, „Odkrycie” oraz „Super Markę”. W tym roku, Kapituła konkursu przyznała łącznie 19 takich wyróżnień.
Mazowiecką Markę Ekonomii Społecznej otrzymują podmioty, które dostarczają wysokiej jakości produkty oraz usługi społeczne oraz działają na rzecz rozwoju lokalnego, przywracając godność i niezależność ekonomiczną ludziom wykluczonym lub zagrożonym wykluczeniem społecznym. W tym gronie znajdują się m.in. przedsiębiorstwa społeczne, spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, organizacje pozarządowe, a także przedstawiciele lokalnych samorządów.
Po raz pierwszy w historii, w tym roku, „Mazowiecki Jarmark Rozmaitości” będzie można odwiedzać przez dwa dni, 1 i 2 grudnia, od 10.00 do 20.00. Organizatorzy Jarmarku traktują go jak święto ekonomii społecznej na Mazowszu, podczas którego chcą pokazać, że słowo „człowiek” może brzmieć dumnie i że w biznesie liczy się nie tylko zysk, ale i ludzie!

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.