Media społecznościowe sposobem na zwiększenie liczby oddawanych elektrośmieci.
W Centrum Elektroekologii w Warszawie odbył się wyjątkowy Hackathon, w ramach którego młodzi ludzie mogli zaprezentować swoje pomysły na zwiększenie liczby oddawanych elektrośmieci w swojej grupie wiekowej. Zwycięski zespół otrzymał nagrody w postaci urządzeń firmy Samsung oraz przepustkę do półfinału III edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow, który startuje już w listopadzie.
Nastolatkowie często są bardzo wrażliwi na kwestie dotyczące ochrony środowiska i stają na czele wielu akcji proekologicznych. Są świadomi tego, że codzienne nawyki mają znaczący wpływ na losy naszej planety. Czasem potrzebują jedynie zachęty i merytorycznego wsparcia ze strony dorosłych, by rozwinąć swoje kreatywne pomysły. Dlatego też taka inicjatywa, jak Hackathon w Centrum Elektroekologii, to świetny sposób, by ułatwić młodym ludziom dopracowanie ich projektu pod okiem wybitnych ekspertów oraz zachęcić ich do dalszych aktywności na rzecz ochrony środowiska.
Do Hackathonu mogły zgłaszać się zespoły złożone z uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski. W pierwszym etapie mieli przygotować zadanie zgłoszeniowe, czyli opisać w maksymalnie 2000 znaków swój pomysł na zwiększenie liczby oddawanych elektrośmieci przez młodzież. Następnie spośród zgłoszonych drużyn wybrano 5 zespołów, które wykazały się najbardziej innowacyjnym podejściem. Zostały one zaproszone do finałowego etapu, który odbył się 28 października b.r. w Centrum Elektroekologii w Warszawie. Uczniowie przez cały dzień pod okiem wybitnych ekspertów i trenerów edukacyjnych dopracowywali swoje pomysły, a następnie prezentowali je przed jury i innymi uczestnikami.
– Bardzo cenimy sobie tego typu wydarzenia, ponieważ jest to okazja do spotkania się z młodzieżą i sprawdzenia efektów naszej pracy. Po jakości zgłoszeń w drugiej edycji ElektroEkologicznego Hackathonu widzimy, że świadomość na temat elektrośmieci rośnie i że wiedza, którą stale przekazujemy, przekłada się na konkretne rozwiązania – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko.
Decyzją jurorów I miejsce zdobył zespół z Liceum Ogólnokształcącego DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie. Zwycięski zespół przygotował pomysł na profil i kampanie dot. elektrośmieci w mediach społecznościowych. Grupa podczas finału ElektroEkologicznego Hackathonu przygotowała już kilka materiałów, które zaprezentowała przed Jury. Wykorzystali też różnego rodzaju technologie.
W nagrodę zarówno uczniowie, jak i ich opiekun otrzymali smartwatche GALAXY Watch5, 2-godzinne szkolenie z publicznych wystąpień z trenerami z I’MPRO IMPRO oraz nagrody rzeczowe od firmy CARGO by OWEE. Ponadto zespół został zaproszony do półfinału III edycji programu Solve for Tomorrow, w ramach którego będzie mógł pracować nad udoskonaleniem swojego projektu i tym samym kontynuować swoją ekomisję.
II miejsce zajął zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Legnicy, a III miejsce Szkoła Mistrzostwa Sportowego Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Aleksandrowie Łódzkim. W nagrodę uczniowie i ich nauczyciele otrzymali słuchawki Samsung GALAXY Buds Live oraz prezenty rzeczowe od firmy CARGO by OWEE.
Partnerami Hackathonu byli: Cyfrowy Dialog, UNEP/GRID-Warszawa w ramach programu Climate Leadership, CIC Warsaw, CARGO by OWEE.
Centrum ElektroEkologii to pierwsze tego typu miejsce w Europie, którego celem jest edukacja młodzieży na temat właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Centrum powstało z inicjatywy ElektroEko Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, partnerem strategicznym jest firma Samsung, a partnerem merytorycznym – Cyfrowy Dialog.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.