Komunikaty PR

Młodzi, ambitni poszukiwani. Startuje konkurs 25 under 25

2021-12-02  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

Rusza czwarta edycja “25 under 25” – konkursu dla ambitnych osób do 25. roku życia, które zmieniają społeczne i gospodarcze oblicze Polski. Młodzi inicjatorzy zmian, którzy znajdą się na prestiżowej liście, zdobędą rozgłos, wsparcie mentora i networking oraz stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych. 

 

Od 1 grudnia można aplikować do czwartej edycji konkursu “25 under 25”, skierowanego do młodych przedsiębiorców, startupowców, aktywistów, działaczy ekologiczno-społecznych, naukowców i twórców nowych technologii. Wśród dotychczasowych finalistów znaleźli się m.in. Wiktor Warchałowski, CEO i współzałożyciel Airly – startupu, który stworzył Inteligentny System Monitorowania Jakości Powietrza, Aleksandra K. Wiśniewska, działaczka humanitarna pracująca w obozach dla uchodźców i na obszarach objętych wojną czy Vadym Melnyk, założyciel Dronehub, które w lutym otrzymało prawie 7 mln zł wsparcia od NCBiR. Organizatorem inicjatywy “25 under 25” jest McKinsey & Company oraz miesięcznik „Forbes”.

 

W konkursie wyłonionych zostanie 25 finalistów, w tym 5 laureatów, których lista zostanie opublikowana na łamach magazynu “Forbes”. Dodatkowo laureaci otrzymają stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych. Czeka na nich także wsparcie wyjątkowych mentorów przez rok od zakończenia konkursu, z którymi będą mogli budować dalszą ścieżkę kariery, czerpiąc z doświadczenia liderów. “25 under 25” to także szansa na poznanie wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów oraz dalszy rozwój i realizację własnych inicjatyw. 

 

– Obraz generacji Z, który wyłania się z tego konkursu zaprzecza wszelkim stereotypom o pokoleniu z oczami utkwionymi w ekranie, które nie chce pracować po 16 godzin dziennie. Setki zgłoszeń, które trafiają do nas z każdą edycją inicjatywy, dają nam ogrom inspiracji oraz dużą dawkę optymizmu i pozytywnej energii. Widzimy wielu młodych ludzi, którzy z pasją działają na rzecz klimatu czy otwartości i różnorodności, z ambicją budują swoje firmy czy rozwijają nowe technologie. Z listy finalistów wyłania się obraz świadomej generacji o wysokiej wrażliwości społecznej, która z rozmysłem używa nowych technologii i mediów społecznościowych, żeby mówić o tym, co dla nich ważne i prowadzić do realnych zmian w społeczeństwie. W tej inicjatywie, chcemy być otwarci na zmianę, którą niosą oraz docenić ich talent i ambicje – komentuje Tomasz Marciniak, partner zarządzający McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.

Według danych GUS, przedstawiciele pokolenia Z stanowią już ponad 20% rynku pracy w Polsce, a ich rola w kształtowaniu trendów wciąż rośnie. 

– To pierwsze pokolenie w historii, które tak silnie jest definiowane przede wszystkim przez prowadzony styl życia, wyznawane wartości i towarzyszące im aspiracje. Konkurs “25 under 25” pomaga zrozumieć ich postawy, motywacje i potrzeby – dodaje Tomasz Marciniak. 

Kto może wziąć udział w konkursie?

 

Kandydatami mogą być wszystkie pełnoletnie osoby, urodzone w 1996 roku lub później, które płynnie posługują się językiem polskim i aktywnie działają na co dzień w obszarze jednej z pięciu kategorii konkursowych: Biznes, Nowe Technologie, Nauka, Działalność Społeczna, Zrównoważony rozwój i klimat.

 

“25 under 25” jest unikalną inicjatywą w skali globalnej, którą zapoczątkowało warszawskie biuro McKinsey & Company wraz z miesięcznikiem Forbes w 2018 roku. W kapitule konkursu „25 under 25” zasiadają znani i cenieni przedstawiciele świata biznesu, nauki, technologii oraz organizacji pozarządowych, którzy na co dzień sami inspirują innych do działania. Co roku na prestiżowej liście wyróżnionych zostaje 25 najzdolniejszych młodych Polaków.  W poprzedniej edycji laureatami zostali Damian Markowski, założyciel Therapify, Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly, Marta Konopko, założycielka sklepu Wielorazówka, Michał Rogalski, dzięki któremu w czasie pierwszej fali pandemii mieliśmy dostęp do danych dotyczących epidemii koronawirusa, naukowiec Jarosław Brodecki oraz założycielki Akcja Menstruacja - Julia Kaffka i Emilia Kaczmarek. 

 

Szczegółowe zasady uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie 25under25.pl. Aplikować można do 16 stycznia 2022 r. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ro
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.