Komunikaty PR

Niemal 2/3 Polaków kupuje chałwę – na co konsumenci zwracają?

2021-09-09  |  12:31
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Po chałwę sięga regularnie ponad 63 proc. polskich konsumentów – wynika z najnowszego badania Omnibus dla marki Unitop[1]. Sprzedaż w tej kategorii utrzymuje się na stałym poziomie, mimo niepewnej sytuacji rynkowej np. w obliczu COVID-19. Jednak, dlaczego konsumenci decydują się na zakup chałwy? Jakie cechy produktu są dla nich istotne przy podjęciu decyzji przy sklepowej półce? Komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Kim jest konsument chałwy?

W ubiegłym roku chałwa znalazła się w koszyku zakupowym ponad 63 proc. konsumentów i statystyka ta nie ulega zmianom w porównaniu do 2019 r. W młodszej grupie wiekowej (18 – 34 lat) co druga osoba sięga po chałwę przynajmniej raz na jakiś czas, w grupie 45+ to już będzie 2 z 3 osób. Chałwa to produkt nieznacznie częściej kupowany przez kobiety niż przez mężczyzny, wielkość miejscowości nie ma większego znaczenia.

Dlaczego konsumenci sięgają po chałwę?

Trendy konsumencie nieustannie się zmieniają, co możemy zaobserwować analizując tzw. drivery zakupów w ciągu ostatnich lat. Konsumenci największą uwagę przywiązują do smaku chałwy – taką odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych czynników bierzesz pod uwagę podejmując decyzję o zakupie chałwy?” wskazało 53 proc. ankietowanych. Wciąż niezwykle istotna jest również cena produktu (42 proc. wskazań), jakość (34 proc.) oraz skład (29 proc.). Niemal ¼ badanych kupuje asortyment dostępny w miejscu, gdzie zazwyczaj dokonuje zakupów, natomiast co piąty badany wybiera chałwę, która w składzie nie zawiera oleju palmowego.

W porównaniu do ubiegłorocznego badania widoczne jest przesunięcie nacisku, jaki konsumenci kładą na smak, skład, naturalność produktu oraz jego dostępność w miejscach, gdzie regularnie dokonują zakupów. Dlatego cieszymy się, że nasze produkty są wciąż wybierane przez konsumentów, którzy doceniają je m.in. ze względu na wysoką jakość i prosty skład. Chałwa Unitop jest wyrabiana ręcznie, co jest znakiem najwyższej jakości dla konsumentów. Do jej produkcji wykorzystujemy miazgę z dokładnie wyselekcjonowanych ziaren sezamu, które gwarantują odpowiednią barwę produktu. Ponadto przy jej wytwarzaniu nie stosujemy oleju palmowego. – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Nowości od Unitop w kategorii chałwy

Blisko 90% respondentów deklaruję, że główna okazja zakupu chałwy, to zakup produktu dla swoich bliskich i członków rodziny. Dlatego forma podania do dzielenia się jest tak ważna w ofercie handlowej. W ostatnim czasie asortyment marki Unitop w kategorii chałwy został rozszerzony o nowe propozycje. W rozbudowanej ofercie znalazły się torcik chałwowy z pistacjami (400g), który dzięki wyjątkowemu, estetycznemu opakowaniu doskonale sprawdzi się jako upominek lub słodka przekąska podczas spotkań w gronie przyjaciół czy rodziny. Myśląc o młodszych miłośnikach chałwy, oferta poszerzyła się również o dwa warianty smakowe batonów chałwowych –  z dodatkiem pistacji oraz o smaku słonego karmelu. Więcej szczegółów www.unitop.com.pl


[1] Havas Media – Omnibus; CAWI; n=1088; czerwiec 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.