Komunikaty PR

Niemcy kuszą młodych ekologów

2020-09-30  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania mat ( 0.03 MB )

Nikt nie ma wątpliwości, że w dzisiejszych czasach temat ekologii i dbania o środowisko naturalne jest niezwykle istotny dla każdego. W sieci właśnie pojawił się spot, w którym pasjonatka przyrody dowiaduje się, że jej przyszłość może wiązać się z językiem niemieckim. Ten nakręcony z przymrużeniem oka film powstał na zlecenie m.in. Ambasady Niemiec i jest częścią szerszej kampanii, mającej na celu zachęcanie młodych Polaków do nauki języka naszych zachodnich sąsiadów.     

Wybraliśmy ekologię jako jeden z tematów promujących język niemiecki, ponieważ nasz kraj oraz pochodzące z niego firmy i organizacje robią naprawdę bardzo wiele w tej dziedzinie oferując młodym osobom mnóstwo atrakcyjnych możliwości rozwoju – mówi  Karin Ende (Leiterin der Spracharbeit, Dyrektor Działu Językowego, Stellvertretende Institutsleiterin, Zastępca Dyrektora Goethe-Institut Warschau) – Mamy specjalistyczne studia poświęcone zmianom klimatu, prowadzimy wiele pionierskich badań, a liczne niemieckie marki tworzą innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, tworząc przy tym miejsca bardzo interesującej pracy, także w Polsce. – dodaje.

Zachęcamy do obejrzenia spotu promocyjnego: Link

Wachlarz możliwości rozwoju dla młodych osób

W filmie bohaterka śni, że jej proekologiczny projekt zwycięża w prestiżowym konkursie dla młodych naukowców. Niemiecki rynek w rzeczywistości faktycznie oferuje bardzo wiele możliwości osobom, które chcą się rozwijać w tym kierunku. W Niemczech istnieje kilka czołowych uczelni, które koncentrują się na zmianach klimatycznych, a jedną z nich jest Uniwersytet w Hamburgu, współpracujący z prestiżowym Towarzystwem Popierania Rozwoju Nauki im. Maxa Plancka. To organizacja, której przedstawiciele zdobyli do dziś aż 16 Nagród Nobla!

Przyszłość związana z ekologią wcale nie musi jednak oznaczać kariery typowo naukowej. Jedną z wielu możliwości rozwoju może okazać się kierunek Zrównoważony Rozwój w Branży Modowej i Kreatywnej na akademii AMD w Berlinie, gdzie wykłady i ćwiczenia poświęcone są innowacyjnym materiałom, technologiom produkcji, funkcjonowaniu ekosystemów i zapewnianiu uczciwych warunków pracy. Niemcy są zresztą jednym z liderów świadomej i ekologicznej mody. W 2019 roku już ponad 300 tamtejszych marek posiadało rygorystyczny certyfikat GOTS (Global Organic Textile Standard), a podczas Berlin Fashion Week, odbywają się Neonyt – największe targi na świecie poświęcone zrównoważonej modzie.

Kolejnym obszarem, w którym ekologia może iść w parze z przyszłą karierą, są studia na kierunkach związanych z technologią. Klimat poprawiać można przecież także poprzez tworzenie rozwiązań, które przyczynią się do ograniczenia emisji Co2 czy efektywnego i bezpiecznego przetwarzania odpadów. Mowa więc tu o tworzeniu innowacji, a w tym temacie niemiecki system szkolnictwa także ma wiele do zaoferowania. Aż 23 uczelnie z listy 100 najbardziej innowacyjnych uniwersytetów w Europie wg agencji Reuter’s, znajduje się właśnie w tym kraju.

Osoby, którym stan klimatu leży na sercu, mają więc bardzo wiele możliwości, by na niemieckich uczelniach zdobywać wiedzę i w przyszłości zmieniać świat na lepsze. Na stronie www.daad.pl znajduje się wiele przydatnych informacji dla tych, którzy rozważają naukę za Odrą.

Język Twojej Pasji

Wspomniany spot jest częścią kampanii Język Twojej Pasji, która kierowana jest do młodych osób szukających ciekawych możliwości zawodowych. Na www.jezyktwojejpasji.pl można znaleźć ważne informacje i ścieżki rozwoju dla fanów muzyki, technologii, mody czy branży kosmetycznej.  Inicjatorem akcji są – oprócz Ambasady Republiki Federalnej Niemiec – Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą) oraz Willy-Brandt-Schule w Warszawie.

___

Kampania Język Twojej Pasji realizowana jest wspólnie przez Ambasadę̨ Republiki Federalnej Niemiec, Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecką Centralę Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą), Willy-Brandt-Schule w Warszawie. Przedsięwzięcie w imieniu partnerów koordynuje Goethe-Institut w Warszawie.

Ambasada Niemiec reprezentuje Republikę Federalną Niemiec w Polsce i realizuje liczne projekty, mające na celu pielęgnowanie dobrych relacji między dwoma krajami. Goethe-Institut e.V. jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec działającym na całym świecie. Promuje on znajomość języka niemieckiego za granicą, wspiera międzynarodową współpracę kulturalną i upowszechnia całościowy wizerunek Niemiec, informując o ich życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) to stowarzyszenie niemieckich uczelni, które wspiera proces internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Niemczech oraz współpracę pomiędzy niemieckimi i zagranicznymi instytucjami nauki. DAAD przyznaje stypendia wybitnym studentom
i naukowcom oraz udziela informacji nt. studiów i badań naukowych w Niemczech. Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie jest jedną z ponad 140 szkół niemieckich za granicą. Jej celem jest kształtowanie osobowości uczniów w środowisku wielonarodowościowym i wielokulturowym. Centralny Wydział Szkolnictwa za Granicą (ZfA) wspiera szkoły za granicą Niemiec. Jego doradcy opiekują się prawie 100 szkołami w Polsce realizującymi program DSD, który przygotowuje do uzyskania dyplomu językowego Konferencji Ministrów Kultury (DSD).

Kontakt:

Paulina Makuch

paulina.makuch@grayling.com

tel.601 092 042

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.