Nowa oferta edukacyjna UW – Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej
Uniwersytet Warszawski we współpracy z Salesforce oraz Cloudity przygotował bardzo ciekawą propozycję skierowaną do studentów i doktorantów UW oraz WUM. Nowy projekt to Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej, która jest odpowiedzią na potrzeby sygnalizowane przez przedstawicieli biznesu. Cyfrowa zmiana i cyfrowa transformacja to pojęcia, które na stałe zagościły w wielu firmach. Praktyka ostatnich kilkunastu miesięcy pokazała jednak, że brak jest na rynku dobrze przygotowanych specjalistów, którzy swoimi kompetencjami i wiedzą są w stanie sprostać współczesnym wyzwaniom. Elementów, które składają się udaną transformację cyfrową jest wiele i potrzeba na rynku osób, które potrafią spojrzeć na to zagadnienie z szerszej, kompleksowej perspektywy.Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej.
Pod koniec października ruszyła Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej, której partnerami są Salesforce i Cloudity. Udział w niej mogą wziąć studenci oraz doktoranci kształcący się na Uniwersytecie Warszawskim oraz Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Akademia kierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych transformacją i digitalizacją w biznesie. Cykl wykładów i zajęć praktycznych pozwala poszerzyć swoją wiedzę na temat wpływu machine learningu, robotyzacji i sztucznej inteligencji na marketing oraz automatyzację marketingu. Wyposaża też słuchaczy w wiedzę z zakresu personalizacji doświadczeń klienta czy rozwóju e-commerce przy pomocy customer journey oraz storytellingu.
- Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej to dla nas niezwykle ciekawy projekt. Misją Inkubatora UW jest promowanie przedsiębiorczości rozumianej nie jako jedna cecha, ale zespół zarówno kompetencji miękkich jak i twardej - merytorycznej a także praktycznej wiedzy. Poruszanie się w obszarze szeroko pojętej transformacji cyfrowej, która obecnie jest rzeczywistością każdego studenta, właśnie dzięki takim inicjatywom stanie się bardziej dostępne, a absolwenci będą realnie przygotowani na to, co ich może spotkać po zakończeniu studiów na Uniwersytecie, zarówno podczas planowania własnego biznesu jak i w codziennej pracy w polskich czy międzynarodowych firmach – komentuje Barbara Holli, kierowniczka w Inkubatorze Uniwersytetu Warszawskiego.
Czym jest Akademia Liderów Zmiany Cyfrowej?
To 65 godzin darmowych warsztatów oraz wykładów które będą odbywały się w czasie 6 weekendowych zjazdów. Celem Akademii jest wyszkolenie przyszłych liderów transformacji cyfrowej. Poprzez swój udział studenci będą mogli nauczyć się m.in. jak planować oraz finansować projekt czy jak zarządzać zespołem. Nauczą się także tego w jaki sposób można rozwijać kompetencje lidera oraz kompetencje miękkie, zarówno u siebie, jak i u innych. Program obejmuje także zagadnienia związane z rozwiązaniami IT w biznesie. Wykłady i warsztaty zostaną poprowadzone przez najlepszych specjalistów z branży. Wśród nich znajdziemy takie nazwiska jak Katarzyna Drożdżal,Grzegorz Kosson, Marek Staniszewski, Dawid Szarański, Agnieszka Wąsik, Kamil Adamczyk, Krzysztof Augustynowicz, Jakub Byrski, Justyna Langowska, Przemysław Lasek, Jakub Poznański, Damian Przybył, Jakub Sierszuła czy Paweł Sobczak.
- W Cloudity od wielu lat wspomagamy naszych klientów w ich cyfrowej transformacji. Będąc blisko klienta widzimy, jak bardzo na rynku brakuje osób o mocnych, cyfrowych kompetencjach. Dlatego z ogromną radością wspólnie z Salesforce dołączyliśmy do inicjatywy Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego. Chcemy podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem przygotowując osoby wkraczające na rynek pracy do bardzo przyszłościowego zawodu. Jako Cloudity wnosimy jednak nie tylko wiedzę teoretyczną, ale też mnóstwo praktycznych doświadczeń zebranych podczas licznych wdrożeń – dodaje Paweł Sobczak, CEO w Cloudity.
Pomysł nowej oferty edukacyjnej zrodził się w Inkubatorze Uniwersytetu Warszawskiego. Inkubator łączy studentów i pracowników z różnych wydziałów UW i WUM, ludzi o szerokich perspektywach i licznych zainteresowaniach. Uczestnicy Akademii chcą działać, mają do tego motywację i chcą zdobywać kompetencje, aby zmieniać swoje otoczenie. Otwartość na nowe wyzwania i odpowiedzialność za kreowanie zmiany jest właśnie myśleniem i działaniem przedsiębiorczym.
- W Salesforce od wielu lat dostarczamy firmom najlepszych narzędzi do ich cyfrowej zmiany. Stworzyliśmy system CRM, który łączy w sobie wiele doskonale zaprojektowanych narzędzi wspierających biznes – od sztucznej inteligencji po zaawansowane rozwiązania chmurowe. Wiemy zatem, że studenci kończący ALZC muszą doskonale poruszać się w świecie nowoczesnych rozwiązań IT i dedykowanego oprogramowania. Jesteśmy dumni, że możemy podzielić się naszą wiedzą i kompetencjami ze studentami Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego – dodaje Krzysztof Augustynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit w Salesforce.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.