Nowoczesny biznes w erze informacji: Wykorzystaj potencjał białego wywiadu
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
W erze cyfrowej informacji kluczem do sukcesu biznesowego jest posiadanie dostępu do danych najwyższej jakości. Właśnie dlatego OSINT (open-source intelligence), czyli inaczej biały wywiad, stał się nieodłącznym narzędziem w arsenale przedsiębiorstw dążących do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. OSINT to wykorzystanie ogólnodostępnych źródeł do pozyskiwania danych i informacji, a jego potencjał w biznesie jest ogromny, czasami nawet niezbędny. Warto jednak zaznaczyć, że ogólnodostępne źródła nie zawsze znajdują się poprzez popularną wyszukiwarkę, czasem trzeba wiedzieć gdzie tej informacji szukać.
Weryfikacja podmiotów i osób
Jednym z kluczowych zastosowań OSINT-u jest weryfikacja podmiotów lub osób, niezależnie od tego, czy są to potencjalni kontrahenci, klienci czy pracownicy. Dzięki OSINT-owi można sprawdzić istnienie danego podmiotu oraz to, kto ma prawo go reprezentować. Można także dokładnie zbadać status płatnika VAT czy obecność w rejestrach dłużników. To skuteczny sposób na minimalizację ryzyka związanego z podejmowaniem współpracy z innymi podmiotami. - Weryfikowałyśmy kiedyś dla naszego klienta firmę, od której chciał kupić fabrykę produkcyjną. Co wykazał nasz research? Ta firma to podmiot, który nie produkował żadnych towarów — wspomina Justyna Trzeciakowska, współwłaścicielka i trenerka kompetencji cyfrowych firmy Infobrokerska.pl
Monitorowanie bieżących trendów
Stosowanie techniki białego wywiadu umożliwia także monitorowanie informacji, co jest niezwykle istotne w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Możemy śledzić rynek, branżę i konkurencję, by być na bieżąco z tym, co się dzieje. Bieżące informacje rynkowe pozwalają na dogłębną analizę i lepsze planowanie nowych produktów czy usług. To nieocenione wsparcie dla procesów biznesowych, które pozwala dostosować strategię marketingową do rzeczywistych potrzeb rynku i wykorzystać pojawiające się okazje.
Bezpieczeństwo i ochrona reputacji
Warto również śledzić własną firmę czy markę, by uniknąć niepożądanych informacji dostępnych w sieci, takich jak dane pracowników czy informacje nieprzeznaczone do publicznej wiadomości.
Warto pamiętać, że w białym wywiadzie nie chodzi tylko o ilość informacji, ale przede wszystkim jakość. Ważne jest korzystanie z wiarygodnych źródeł danych i zachować krytyczne podejście. To, co gromadzimy, powinno być zweryfikowane, a w razie potrzeby, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi, które ułatwią ten proces.
Wykorzystaj OSINT w Twojej firmie
OSINT to narzędzie, które można wykorzystać w firmach o różnej wielkości i w różnych branżach. - Miałyśmy kiedyś taki przypadek, że udało się zablokować próbę wyłudzenia towaru przez firmę podającą się za francuską sieć supermarketów podkreśla Justyna Trzeciakowska. Pomaga zrozumieć otoczenie firmy, identyfikować trendy i tworzyć skuteczne strategie marketingowe. Jeśli chcesz poznać tajniki białego wywiadu i wykorzystać je w praktyce, zapraszamy do uczestnictwa w naszym szkoleniu OSINT W BIZNESIE. To klucz do rozszyfrowania tajemnic informacyjnego świata, dzięki któremu zyskasz przewagę nad konkurencją i podejmiesz najlepsze decyzje.
Dla naszych klientów OSINT to nie tylko narzędzie, to sposób na osiągnięcie sukcesu. Dołącz do nas i rozpocznij nową erę w zarządzaniu informacjami w Twoim biznesie.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.