Nowy rok szkolny z Amazon STEM Kindloteka
Tegoroczny powrót do szkoły to nowe wyzwania zarówno dla nauczycieli, rodziców, jak i dzieci. Zapewnienie wysokiej jakości edukacji, pełnej kreatywności i zabawy możliwe będzie dzięki nauczeniu się na nowo funkcjonowania w zmienionej rzeczywistości. W ramach programu STEM Kindloteka do końca 2020 r. zostanie otwartych 35 nowych przestrzeni do nauki. Rusza także kolejna edycja zajęć online dla dzieci i dorosłych. Patronat nad projektem STEM Kindloteka objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- Do końca roku powstanie 35 STEM Kindlotek – specjalnie zaaranżowanych przestrzeni do nauki w całej Polsce.
- Organizowane są kolejne zdalne zajęcia dla dzieci i nauczycieli w ramach programu STEM Kindloteka Online.
- Amazon oferuje również warsztaty dla nauczycieli i edukatorów przygotowujące do nauki online.
- Ministerstwo Edukacji Narodowej objęło patronat nad projektem STEM Kindloteka.
Program STEM Kindloteka, realizowany przez Amazon we współpracy ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog pozwala zdobywać kompetencje przyszłości oraz edukować uczniów i nauczycieli według modelu STEM*. Specjalnie zaaranżowane przestrzenie STEM Kindloteki umożliwiają m.in. czytanie, majsterkowanie, zdobywanie umiejętności programistyczno – robotycznych czy muzykowanie. Do końca 2020 roku Amazon otworzy w Polsce 35 takich punktów w szkołach, centrach kultury i bibliotekach zlokalizowanych w sąsiedztwie centrów logistycznych firmy.
Holistyczne podejście do procesu nauczania, jakim jest nauka STEM to jeden z priorytetów Amazon. Jako pracodawca i inwestor chcemy wspierać lokalną społeczność wokół naszych centrów logistycznych – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon – Udział w zajęciach realizowanych w STEM Kindlotekach umożliwi dzieciom zdobywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji przyszłości w kreatywny i przystępny sposób. Cieszymy się, że razem z Cyfrowym Dialogiem możemy kreować urozmaicone i wyjątkowe doświadczenia edukacyjne dla dzieci, młodzieży oraz nauczycieli.
Zobacz, jak powstają STEM Kindloteki tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=SU0ciefNd_w&ab_channel=AmazonPolska
Zdalne nauczanie
W ramach programu STEM Kindloteka Amazon organizuje również różnorodne lekcje i warsztaty online. W ubiegłym roku szkolnym przeprowadzono 136 zajęć. „Na żywo” uczestniczyło w nich 35 000 osób, a kolejne 30 000 odtworzyło nagrania z nich na portalu YouTube. Teraz program startuje z kolejną edycją. Cykl zajęć edukacyjnych online obejmie zajęcia dla nauczycieli oraz lekcje dla dzieci. Edukatorzy dowiedzą się m.in. jak wykorzystać metodę SCRUM oraz nowe technologie w nauce, a uczniowie poznają przydatne aplikacje przyrodnicze i odkryją kosmiczne ciekawostki. Dostępne będą również lekcje skierowane do młodzieży z podstaw programowania. Blok ten poprowadzą eksperci Amazon Web Services (platforma oferująca usługi w modelu cloud).
Pełna lista zajęć dostępna jest tutaj: https://cyfrowydialog.pl/2020/08/27/stemowe-spotkania/
Aby wziąć udział w zajęciach wystarczy wybrać interesujące nas warsztaty online i dołączyć do spotkania konkretnego dnia, o danej godzinie.
Jakościowe warsztaty dla edukatorów
Nowy styl nauczania poprzez zdalne zajęcia wymaga odpowiednich umiejętności i dostosowania metod edukacyjnych. Amazon wraz ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog organizuje warsztaty dla nauczycieli, aby wspierać ich w tym procesie i przygotować do nowej formy nauki. Pierwsze spotkania, w zakresie korzystania z narzędzi do nauki online odbyły się we Wrocławiu. Wzięło w nich udział ok. 70 pracowników wrocławskich szkół. Kompleksowe przygotowanie kadry nauczycielskiej do pracy zdalnej z uczniami pozwoli edukatorom dowiedzieć się i doświadczyć, jak pracować z klasą w modelu online lub hybrydowym, łączącym zajęcia w trybie stacjonarnym i zdalnym, w jaki sposób identyfikować potrzeby uczniów oraz jak planować ścieżki nauczania zdalnego.
Zamknięcie szkół w marcu 2020 r. zaskoczyło nas wszystkich, ale było także bodźcem do szukania nowych rozwiązań w edukacji. Chcemy dzielić się z innymi nauczycielami doświadczeniami zdobytymi podczas tego okresu, przekazywać im konkretne wskazówki i praktyczne rozwiązania wielu problemów, które pedagodzy napotykają w klasie online – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka, Szefowa Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog i dodaje – Szczególny nacisk kładziemy na to, jak zadbać o jakościowy proces komunikacyjny między nauczycielem a uczniami, bo jest to podstawa skutecznego uczenia się.
*STEM - S – Science nauka, T – Technology (technologia), E – Engineering (inżynieria), M – Math (matematyka)

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.