Komunikaty PR

„O czym śnią roboty?” Ruszył konkurs na niestandardowe wykorzystanie robotów

2023-12-05  |  01:00
Biuro prasowe

Skriware, polski edtech o globalnym zasięgu ogłosił konkurs dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którego celem jest inspirowanie uczniów do rozwijania kompetencji przyszłości. Aby wziąć w nim udział, należy przesłać zgłoszenie do 22 grudnia br. a następnie stworzyć projekt, przetestować go oraz udostępnić wraz z materiałami dokumentującymi pracę do 30 kwietnia 2024 r. Uczestnicy konkursu mogą już dzisiaj o 19.00 wziąć udział w webinarze „O czym śnią roboty”, podczas którego odkryją niekonwencjonalne zastosowania edukacyjnych robotów i druku 3D.

 

Zadaniem uczniów i ich mentorów będzie udzielenie odpowiedzi na tytułowe pytanie poprzez realizację projektu, który obejmie:

1. ocenę możliwości robotów edukacyjnych,

2. przeprowadzenie burzy mózgów i odkrycie nietypowych umiejętności szkolnego robota edukacyjnego,

3. zaproponowanie elementu, którym można wzbogacić robota, aby zwiększyć liczbę jego zastosowań,

4. stworzenie modelu tego elementu, a następnie jego wydrukowanie na drukarce 3D,

5. przeprowadzenie testów udoskonalonego robota.

 

Zgłoszenie do konkursu powinno zawierać podstawowe informacje na temat zespołu – nazwę szkoły i drużyny, poziom edukacyjny oraz imiona i nazwiska uczestników. Każdy zespół może składać się z 1-2 nauczycieli oraz 2-5 uczniów. Co istotne, szkoła może zgłosić dowolną liczbę drużyn.

Szczegółowe informacje na temat harmonogramu prac i pomysłu na projekt zespoły powinny przesłać do 12 stycznia 2024 r.

 

W skład pracy konkursowej wchodzi stworzony przez zespoły model 3D w formacie .stl, prezentacja multimedialna dokumentująca pracę nad projektem oraz notatka Nauczyciela - Mentora uwzględniającą jego perspektywę.

 

Konkurs „O czym śnią roboty” jest przeznaczony dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (z podziałem na kategorie wiekowe dla klas: 1-3, 4-6, 7-8 i szkół ponadpodstawowych). Co istotne, uczestnicy mogą korzystać ze wszystkich robotów edukacyjnych dostępnych na rynku – SkriBotów, Photonów, Korbo, Dashe’ów, mBotów, Abloxów, Codey Rocky’ów, LEGO, Ozobotów, BlueBotów i innych. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody: SkriBoty, zestawy SkriController, klocki SkriKit, tablety i dostępy do pakietów edukacyjnych na Skriware Academy.

 

 

- Serdecznie zachęcam do udziału w konkursie „O czym śnią roboty?”, który pozwoli uczniom i nauczycielom puścić wodze fantazji oraz wejść w role odkrywców, kreujących, tworzących, a następnie wspólnie testujących innowacyjne rozwiązania. Jestem przekonany, że udział w konkursie zachęci dzieci do zdobywania kompetencji przyszłości i zainspiruje kadrę pedagogiczną do wykorzystania potencjału tkwiącego w sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości – mówi Karol Górnowicz, CEO Skriware.

 

Konkurs został podzielony na etapy, a dodatkowym wsparciem w realizacji projektów jest towarzyszący mu cykl webinarów. Dzisiaj o godz. 19.00 Krzysztof Kaszuba oraz Weronika Rutkowska wraz z uczniami zaprezentują niestandardowe sposoby wykorzystania robotów edukacyjnych i pokażą, jak druk 3D może pomóc w wydobyciu ich potencjału podczas webinaru zatytułowanego „O czym śnią roboty?”. Kolejne spotkania odbędą się 13 grudnia o godz. 19.00 („Modelowanie 3D – jak ugryźć projekt?”) i 17 grudnia o godz. 19.00 – „Zaprezentuj się! Czyli o różnych formach prezentacji”).

 

Szczegóły dotyczące konkursu, regulaminu oraz webinarów znajdują się na stronie: https://landings.skriware.com/pl-pl/pl/konkurs-skriware-2023-2024.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Rodzicu, tego nie wiesz o problemach swojego nastolatka! Biuro prasowe
2024-02-23 | 13:00

Rodzicu, tego nie wiesz o problemach swojego nastolatka!

Stworzyliśmy iluzję dostępności i nieograniczonych możliwości, których nie da się zrealizować - czytamy w książce „Nastolatki na krawędzi”, która
Edukacja W co piątej polskiej gminie nie ma psychologa szkolnego
2024-02-23 | 01:00

W co piątej polskiej gminie nie ma psychologa szkolnego

  Komentarz Karoliny Pol, właścicielki firmy edukacyjnej EduKaPol Szkolenia, związanej z edukacją od blisko 13 lat Z raportu „Młode głowy - otwarcie o zdrowiu
Edukacja Chiński w czterech tonach wiosną
2024-02-21 | 15:00

Chiński w czterech tonach wiosną

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” zaprasza wszystkich na wiosenne kursy języka chińskiego. W semestrze letnim 2024 kursy j. chińskiego w Instytucie Konfucjusza w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Zagranica

Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne

Po dwóch latach wojny w Ukrainie zainteresowanie Polaków pomaganiem jest dużo mniejsze niż na początku konfliktu. Jednak ta pomoc wciąż jest bardzo potrzebna, ponieważ z każdym dniem rośnie liczba poszkodowanych i strat wywołanych wojną, a w Polsce nadal pozostaje około miliona ukraińskich uchodźców. – Istotnym wyzwaniem są w tej chwili zagadnienia związane z ich integracją. Koncentrujemy się też na pomocy tym uchodźcom z Ukrainy, którzy są osobami naprawdę potrzebującymi, czyli na matkach samotnie wychowujących kilkoro dzieci, osobach starszych czy z niepełnosprawnościami – mówi Michał Mikołajczyk, członek zarządu Polskiego Czerwonego Krzyża.

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.