Komunikaty PR

O zawodzie PR-owca, farmaceuty i studiowaniu, np. historii - wykłady AZiR.edu.pl

2021-01-20  |  11:00
Biuro prasowe

Musimy dobrze wiedzieć, co chcemy ludziom przekazać, a więc musimy tak te treści przekazywać dziennikarzom i opinii społecznej, aby nie były one traktowane jak coś, co jest niepotrzebne albo jest laurką dla naszego klienta – mówi Marek Sokół, prezes agencji Kancelaria PR, w wypowiedzi dla platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). O ważnej roli farmaceuty opowiada słuchaczom AZiR Łukasz Fijałkowski z Gemini Polska, zaś Marek Waszkowiak, rektor Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich w Koninie, zachęca do podejmowania studiów, w tym niestacjonarnych. Natomiast Tomasz Wróblewski, prezes WEI, przybliża kulisy studiowania historii.

Na platformie edukacyjnej azir.edu.pl regularnie zamieszczane są nowe filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane dla Akademii, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym AZiR jest Żabka Polska.

Na pewno dobrym PR-owcem będzie ten, kto ma już jakieś doświadczenie dziennikarskie – uważa Marek Sokół, który wcześniej był m.in. gospodarzem studia telewizyjnego TVN24 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, prowadził też programy w TV Biznes i TVP3. Dokładność, umiejętność zadawania pytań, a także wykonywania pogłębionej analizy i researchu – te cechy, jako łączące dobrego dziennikarza i dobrego PR-owca, wymienia Sokół, który jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz podyplomowych studiów Public Relations na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Według niego, warto rozpocząć karierę PR-owca od pracy w agencji public relations, a nie od działu PR wybranej firmy. Jakie znaczenie ma dzisiaj branża PR? Więcej w wypowiedzi Marka Sokoła dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/pr-owiec-musi-dobrze-wiedziec-co-chce-przekazac/

O studiach farmaceutycznych opowiada natomiast dr n. farm. Łukasz Fijałkowski z Gemini Polska. – Trzeba nastawić się na to, że farmaceuta musi mieć wiedzę z wielu dyscyplin – musi być dobrym chemikiem, musi znać się na farmakologii, ale też posiadać bardzo dobre umiejętności interpersonalne, a więc umieć rozmawiać z pacjentem czy wytłumaczyć złożone rzeczy bardzo prostym językiem – zaznacza. Jego zdaniem wykształcony farmaceuta, poza pracą w aptece, może liczyć na wiele innych możliwości rozwoju: może pracować w laboratorium, inspekcji farmaceutycznej lub firmie farmaceutycznej. – Farmaceuta nie jest sprzedawcą leków, jest to specjalista w dziedzinie leków i tak traktujmy farmaceutów – podkreśla Fijałkowski. Czego możemy spodziewać się po studiach farmaceutycznych? Jaki powinien być przyszły farmaceuta? Tego również można się dowiedzieć z wypowiedzi Łukasza Fijałkowskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/farmaceuta-nie-jest-sprzedawca-lekow/

Do podejmowania studiów zachęca dr Marek Waszkowiak, rektor Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich w Koninie. – Warto studiować, ponieważ prędzej czy później pojawią się bariery blokujące awans lub możliwości podejmowania decyzji – mówi. Jak zaznacza, paleta wydziałów kierowanej przez niego uczelni jest bardzo szeroka, od energetyki po pedagogikę. Zapewnia także, że co roku zmieniany jest zakres programu nauczania – tak, aby jak najlepiej odpowiadał na aktualne zapotrzebowanie. Według Waszkowiaka, obecnie na znaczeniu coraz bardziej zyskują studia niestacjonarne, które umożliwiają pracującemu studentowi świadomy wybór studiów, będących idealnym uzupełnieniem rozwoju zawodowego. W wypowiedzi dla AZiR rektor WSKM radzi, czym warto kierować się przy wyborze studiów: https://azir.edu.pl/wyklad/uczelnia-powinna-przesuwac-nasze-granice/

Natomiast Tomasz Wróblewski, prezes Warsaw Enterprise Institute (WEI), dziennikarz i publicysta, twórca takich tytułów, jak „Newsweek Polska” czy „Forbes Polska” zdradza, czym różnią się studia w Polsce od studiów w USA. – Nie wiem, jak wyglądają dzisiaj studia historyczne w Polsce, ale pamiętam dość dużą różnicę w czasach, kiedy ja studiowałem, w latach 80. Nie uczyliśmy się w Ameryce dat, uczyliśmy się rozumieć etapy w historii – poprzez kulturę, cywilizację, ekonomię, oczywiście trochę też przez politykę. Zakładaliśmy, że te daty przychodzą do nas później i w logiczny sposób układają się w całość – mówi. Jego zdaniem najważniejsze w nauce historii jest zrozumienie, o co ówczesnym ludziom chodziło, co mieli na myśli, czego się bali, do czego dążyli i czym wyznaczone były kolejne etapy w dziejach. Uważa też, że niemożliwe jest oddzielne studiowanie różnych gałęzi historii, takich jak historia ekonomii, historia polityczna czy historia społeczna, gdyż stanowią one nierozerwalną całość. Więcej na ten temat w wypowiedzi Tomasza Wróblewskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/historia-to-nie-uczenie-sie-dat/

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.