PepsiCo_Ponad 2200 szkół wzięło udział w projekcie edukacyjnym Re_kologia

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
W czerwcu 2023 r. zakończyła się trzecia już edycja programu edukacyjnego „Drużyna SIR PET-ERA” realizowanego w ramach projektu Re_kologia zamykając tym samym edukację uczniów szkół podstawowych i ich rodzin na temat segregowania odpadów. Projekt trwał od 2021 roku i finansowany był przez Fundację PepsiCo.
Poprzez bohaterów − brand heros akcji, czyli Drużynę Obrońców Środowiska z Sir PET-EREm na czele, organizatorzy zachęcali mieszkańców Polski do podjęcia działań na rzecz środowiska naturalnego. Bajkowe postacie z programu pojawiały się w przestrzeni on-line (fanpage w serwisie Facebook, audiobajkach, kartach pracy dla szkół tp.), ale także towarzyszyli najmłodszym w trakcie wydarzeń organizowanych z Miecią (centrum edukacyjnym zaaranżowanym wewnątrz śmieciarki). Rzucali oni najmłodszym wyzwania lub zachęcali ich do rozwiazywania zagadek znajdujących się w licznych materiałach edukacyjnych przekazywanych szkołom.
Akcja edukacyjna 2021
Pierwsza edycja akcji edukacyjnej w roku 2021 skierowana była do szkół podstawowych z województw, w których znajdują się zakłady PepsiCo. Zgromadziła 103 szkoły (594 klasy 1-3), czyli 11 105 uczniów, którzy razem z Drużyną rozwiązywali przygotowane zadania i uczyli się najważniejszych zasad segregacji i recyklingu odpadów. Szkoły, które zgłosiły się do programu otrzymały pakiety edukacyjne w postaci m.in. scenariuszy zajęć, kompletów kart pracy, plakatów, puzzli edukacyjnych oraz zgniatarek do puszek i butelek.
Podsumowaniem akcji był konkurs plastyczny „Przyjaciele Drużyny SIR PET-ERA”, w którym dzieci tworzyły wizerunek i nazwę nowej postaci, która miałaby dołączyć do programu. W konkursie wzięło udział 30 szkół, które łącznie wysłały ponad 650 prac konkursowych!
Wyłoniono 30 indywidualnych zwycięzców oraz 5 szkół. A szkołę w Radzyminie, z której pochodziła największa liczba wygranych prac, odwiedziła Miecia – czyli żółta śmieciarka wewnątrz której kryje się mobilna i interaktywna strefa edukacyjna.
Miecia, dzięki współpracy z Mazowieckim Oddziałem Polskiego Czerwonego Krzyża pojawiła się także na charytatywnym biegu – „Krwiobiegu w Warszawie”, edukując uczestników na temat recyklingu butelek PETpracownicy PepsiCo zaangażowali się w sprzątanie brzegu Wisły w ramach akcji „Operacja Czysta Rzeka”. Drużyna Obrońców Środowiska wspierało także stowarzyszenie „Czysta Polska”, edukując i uczestnicząc w akcji sprzątania polskich gór i nadmorskich plaż z pozostawionych odpadów.
98% ankietowanych nauczycieli uznało program za wartościowy, a 97% zadeklarowało chęć uczestniczenia w jego kolejnej edycji, podkreślając również atrakcyjność otrzymanych materiałów.
Program edukacyjny 2021/2022
Do drugiej edycji programu zaproszone zostały szkoły podstawowe z całej Polski. Wzięły w niej udział 982 placówki szkolne (2964 klasy 1-3 oraz 3241 klasy 4-8), które otrzymały pakiety materiałów drukowanych. Prócz rozbudowanego scenariusza zajęć na szkoły uczestniczące w projekcie czekało nie lada wyzwanie - „Doniesienia z PETrylandii”. Konkurs składał się z dwóch etapów: przygotowania stacji edukacyjnych dot. szeroko rozumianego recyklingu, a następnie nakręcenia reportażu dziennikarskiego. Od tej edycji placówki miały możliwość dodawania ekologicznych działań na Mapie PETrylandii. W ten sposób mogły chwalić się swoimi realizacjami zadań ze scenariusza oraz dodawać zdjęcia przygotowanych stacji edukacyjnych. Przygotowany został również Quiz on-line, który służył do sprawdzania pozyskanej wiedzy. W konkursie wzięło udział 66 placówek, zgłaszając ponad 5,5 godziny niesamowitych reportaży oraz 1850 zdjęć!
Nauczyciele po raz kolejny podzielili się opiniami na temat programu: 99% ankietowanych uznało program za atrakcyjny zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, a 72% przyznało, że korzystało także z dodatkowych materiałów online.
Program edukacyjny 2022/2023
3 edycja programu uzyskała Honorowe Patronaty pięciu Wojewódzkich Kuratoriów Oświaty: świętokrzyskiego, lubuskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińskiego- mazurskiego oraz dolnośląskiego. Do udziału w programie zgłosiło się 1191 szkół (3646 klas 1-3 oraz 2769 klas 4-8). Nauczyciele jak co roku otrzymali pakiet materiałów edukacyjnych, który dodatkowo został poszerzony o Zagadki Drużyny SIR PET-ERA. Był to zbiór zadań logicznych, których rozwiązanie wymagało nie tylko wiedzy, ale także współpracy. Również tym razem placówki mogły dodawać swoje eko-działania na Mapie PETrylandii. Łącznie zamieszczono ich 248. Przeprowadzony został również konkurs plastyczny „Plastik, papier, szkło i bio, segregacja to jest to!”, którego przedmiotem było przygotowanie ekologicznej gry planszowej. Zgłoszonych zostało 85 prac. Jak zawsze w konkursie, poza nagrodami multimedialnymi dla szkól, na zdobywcę głównej nagrody czekał przyjazd śmieciarki Mieci. Wizyta w „zwycięskiej” szkole zaplanowana jest na wrzesień br.
Wszystkie 3 edycje programu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony nauczycieli oraz uczniów. Organizatorzy wysłali ponad 4 tysiące pakietów edukacyjnych do placówek, a na mapie PETrylandii zostało zamieszczonych ponad 3 300 zdjęć z ekologicznymi działaniami. Zgodnie z wynikami ankiety ewaluacyjnej odbywającej się po każdej edycji programu, projekt przyczynił się do zwiększenia wiedzy na temat recyklingu i segregacji odpadów wśród dzieci, ich rodzin oraz wszystkich koordynatorów biorących udział w przedsięwzięciu.
Wszystkie stworzone w ramach programu materiały zostały udostępnione do bezpłatnego wykorzystywania przez szkoły i uczniów na stronie projektu www.rekologia.pl, a także na stronie programu dla szkół www.druzynasirpetera.pl.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.