Komunikaty PR

Polska uczelnia turystyczna w światowej lidze.

2020-01-31  |  10:18
Biuro prasowe

Jakość i skuteczność potwierdzona prestiżową akredytacją  – Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła THE ICE (The International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education). To jedna z dwóch najważniejszych na świecie akredytacji dla uczelni o takim profilu. Dzięki niej warszawska uczelnia wchodzi do światowej ligi uczelni turystycznych. To pierwsza taka akredytacja dla polskiej uczelni.

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula była oceniana w 14 obszarach z m.in. jakości programu, wartości badan naukowych, ale też organizacji, zarządzania uczelnią, współpracy z biznesem
i rozpoznawalności na świecie. Zdobyła uznanie we wszystkich kategoriach.

- Turystyka to bardzo przyjemna branża, ale też wymagająca ogromnej odpowiedzialności. Jest potężna – odpowiada za ok. 10% światowego PKB i zatrudnia blisko 300 mln pracowników. Edukacja w tym zakresie musi być traktowana poważnie. Akredytacja THE-ICE to dla nas taki stempel jakości, rozpoznawalny na całym świecie. Oznacza nie tylko więcej studentów z całego świata, ale też lepsze oferty pracy dla absolwentów w kraju i za granicą – mówi prof. Jolanta Żyśko, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Eksperci THE-ICE szczególnie docenili współpracę z branżą – aktywną Radę Biznesu i silne powiązanie nauki z praktyką.

- Coraz silniej wiążemy się z rynkiem. Przedsiębiorcy mają wpływ na kształt naszego programu, prowadzą zajęcia, oferują staże i szkolenia. Dzięki temu nasi absolwenci są gotowi do pracy na kierowniczych stanowiskach w branży tutrystycznej. Bardzo zależało nam na tym, żeby akredytujący to docenili – mówi dr Krzysztyof Celuch, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

Eksperci THE ICE podkreślili też jakość zarządzania uczelnią i samej kadry: duże doświadczenie akademickie, przywódcze i branżowe. Wysoko ocenili programy nauczania, stworzone zgodnie
z europejskimi standardami, skoncentrowane na studentach, nastawione na zrozumienie wiedzy, krytyczne myślenie, kompetencja analityczne i społeczne. Jako duży atut wskazali międzynawowe środowisko.

W podsumowaniu czytamy m.in.: “SGTiH Vistula to prawdziwie międzynarodowa instytucja zajmująca się edukacją biznesową w zakresie turystyki, hotelarstwa i organizacji wydarzeń. Jest kierowana przez pełen pasji i zorientowany na przyszłość zespół, który dobrze rozumie konkretne potrzeby różnorodnych i szeroko rozpowszechnionych potrzeb branży turystycznej”.

Akredytacja jest potwierdzeniem najwyższej jakości edukacji w zakresie turystyki i rekreacji, 
i zobowiązaniem do dalszego rozwoju uczelni.

- Proces akredytacji stał się dla nas okazją do pogłębionej analizy aktualnej oferty uczelni dla studentów i rynku pracy. Pytania i uwagi Komisji Akredytacyjnej pozwolił natomiast na sformułowanie bardzo odważnych celów przyszłego rozwoju Uczelni – mówi dr Justyna Berniak-Woźny, pełnomocnik rektora ds. jakości kształcenia i internacjonalizacji.

Historia Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula sięga 1996 roku. Obecnie kształci ok. 1,3 tys. Studentów na 3 kierunkach studiów licencjackich i magisterskich: turystyce i rekreacji, dietetyce
 i coachingu stylu życia. Rektorem jest prof. Jolanta Żyśko, naukowiec, unijny ekspert ds. jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym i sportowiec (kilkukrotna mistrzyni Polski w żeglarstwie regatowym w klasie 470). To jedna z nielicznych w Polsce kobiet na stanowisku rektora.

Audyt akredytacyjny został przeprowadzony 28-29 listopada 2019 r. pod kierownictwem prof. Evy Werner i prof. Jane Ali-Knight. THE-ICE (International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education) to międzynarodowa instytucja akredytacyjna i globalna sieć wiodących instytucji zajmujących się turystyką, rekreacją, wydarzeniami i sztuką kulinarną. Została założona w 2004 roku w Australii. Jej kryteria oceny uczelni wyższych bazują na europejskich standardach ESG.

Więcej o uczelni i akredytacji:

https://www.vistulahospitality.edu.pl/

http://the-ice.org/

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Anna Jaglińska-Prawdzik

PR Manager

Uczelni Vistula

tel.: 506 195 376

e-mail: a.jaglinska@vistula.edu.pl

 

 

 

***

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula tworzy, wraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula, filary dynamicznie rozwijającej się Grupy Uczelni Vistula. Wyróżniają nas kierunki praktyczne, które zapewnią naszym absolwentom sukces na rynku pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym w Polsce i Europie. Nasi wykładowcy są wybitnymi autorytetami i praktykami. Ściśle współpracujemy z biznesem i organizacjami międzynarodowymi. Obecnie kształcimy ponad 6 tysięcy młodych ludzi ze 100 krajów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego? Biuro prasowe
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Edukacja Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
2024-04-16 | 14:00

Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską

Po krótkiej przerwie, w ramach inicjatywy Przedsiębiorcza Warszawianka, wracają  bezpłatne spotkania dla kobiet, które prowadzą swoje firmy lub myślą o ich
Edukacja Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
2024-04-11 | 09:15

Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW

Trwa rekrutacja do IX edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” realizowanego przez Fundację GPW. Celem projektu jest wsparcie polskich studentów i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.