Polski serial dla najmłodszych na platformie Netflix
iPublicity
Saturna 9
05-509 Józefosław
edyta.bach|ipublicity.pl| |edyta.bach|ipublicity.pl
501232302
www.ipublicity.pl
Popularny polski serial animowany dla dzieci w wieku 2-5 lat, „Agi Bagi”, od 15 maja będzie dostępny na platformie Netflix. Seria została wprowadzona na platformę w wymiarze 52 odcinków. Oryginalna produkcja Badi Badi zawiera w sobie aspekty edukacyjne – ekologiczne i relacji międzyludzkich – przekazane w atrakcyjny i przystępny sposób dla najmłodszych.
„Agi Bagi” opowiada o przygodach mieszkańców planety, która ma dwie strony: Agi i Bagi. Pokazuje wzajemne relacje między jej mieszkańcami – Agingami i Bagingami. Każdy odcinek serii dotyczy kwestii związanej ze środowiskiem i ekologią, pokazuje, jak wspólnie można starać się żyć w zgodzie z naturą. W prosty, ale kompleksowy sposób przedstawia wagę relacji międzyludzkich oraz relacji społecznych małych i większych grup. To właśnie edukacyjny charakter produkcji był najważniejszym aspektem podczas kreowania serii. W każdym z trzech sezonów bajki zostały zawarte edukacyjne elementy, które w łatwy, przystępny i atrakcyjny sposób objaśniają główny temat odcinka.
Osią serialu są opowieści o przygodach dwóch głównych bohaterów: Bodzia i Zibiego, którzy żyją po stronie Agi. Ich codzienność stanowi tło relacji między dwoma cywilizowanymi stworzeniami - Agingami i Bagingami. Agingi wyglądają jak skrzyżowanie ślimaka i królika, a ich głównym zajęciem jest sadzenie nasion i dbanie o ich wzrost. Bagingi natomiast żyją po drugiej stronie planety. Wolą wilgotne środowisko przypominające bagna. Żyją wśród korzeni roślin Agingów. Agingi i Bagingi tworzą ekosystem i razem dbają o środowisko. Ich relacje świetnie obrazuje pielęgnowanie górnych i dolnych części roślin, pokazując jak ważna jest równowaga w przyrodzie.
Niemal w każdym odcinku Bodzio i Zibi starają się przywrócić porządek i harmonię na planecie Agi Bagi. Pomagają im takie postaci jak Wódz, Siłacz, Felek i Myfka oraz Pan Księżyc, a czasem przeszkadza im Gadzina, największy żarłok na całej planecie.
Bajka o przygodach mieszkańców płaskiej planetki jest rozpoznawalnym polskim produktem na międzynarodowym rynku animacji dla dzieci. Serial gościł już na ekranach w ponad 60 krajach i został przetłumaczony na 11 języków. Serial był prezentowany na wielu targach i wydarzeniach branżowych, zakwalifikował się na festiwale na całym świecie, a w Polsce został dwukrotnie nagrodzony przez jury dziecięce podczas Festiwalu Polskiej Animacji O!PLA.
Od 15 maja abonenci Netflix mogą oglądać trzy sezony serialu, które zawierają aż 52 odcinki. Seria dostępna jest w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
Pomysł na serial powstał dzięki konkursowi, a za finalną jego formą stoi Tomek Niedźwiedź. Za reżyserię odpowiadają Tomek Niedźwiedź (sezony 1-4) oraz Waldek Mordarski (sezony 2 i 3). Serial został wyprodukowany według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Producentem serialu jest Badi Badi w koprodukcji z Zavand Animacja i Muzycznym Studiem Produkcyjnym Spot. Przy powstaniu pierwszego sezonu studio wspierała firma Animoon. Pierwszy i drugi sezon serialu powstał w koprodukcji z Filmoteką Narodową (dawniej NINA), natomiast w poczet koproducentów przy sezonie drugim i trzecim dołączyła również Telewizja Polska. Wszystkie sezony serii powstały dzięki dofinansowaniu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Oryginalną ścieżkę dźwiękową oraz piosenki do całej serii stworzył Łukasz Targosz i Studio Spot. Warto wspomnieć, że jedna z piosenek serialu - „Zebromarchewka” przekroczyła trzy miliony wyświetleń na YouTube.
Aktualnie ekipa Badi Badi pracuje nad czwartym sezonem serii.
***
O producencie: Badi Badi to studio, które działa na polskim rynku od 2003 roku, a od 2010 roku realizuje własne produkcje, takie jak krótki film animowany „The Game”, serie filmów animowanych dla dzieci „Agi Bagi” (trzy sezony i czwarty sezon w produkcji), „Latający Miś i Strażnicy Legend” (pierwszy sezon, drugi w produkcji) oraz „Pan Robot i Marsjanie”. „Latający Miś i Strażnicy Legend” został stworzony z myślą o międzynarodowym rynku telewizyjnym. Koncepcja tego multikulturowego serialu o nowoczesnej formie plastycznej wzbudziła pozytywną reakcję zarówno na uczestnikach Cartoon Forum, jak i agentach sprzedaży. Serial ma podpisaną umowę z dystrybutorem europejskim oraz w polskim. Najnowszy pomysł studia Badi Badi to animowany film pełnometrażowy „Powrót Strażnika Legend” – przeznaczony dla widowni familijnej, z fabułą opartą na przygodach bohaterów serialu „Latający Miś i Strażnicy Legend”. Projekt został doceniony przez Komisję Europejską i wybrany w programie Kreatywna Europa. Ostatnim sukcesem studia jest serial animowany „Pan Robot i Marsjanie”, który otrzymał dofinansowanie na rozwój projektu. Serial ten w założeniu jest komedią slapstickową, której główną osią akcji są perypetie robota-łazika eksplorującego Marsa i ciekawskich mieszkańców tej planety. Twórcza pasja trzech przyjaciół i lata wytężonej pracy pozwoliły osiągnąć zamierzone cele. Dynamiczny rozwój studia sprawił, że dziś po 17 latach działalności należy do ścisłej krajowej czołówki w swojej branży.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.