Polski start-up The Village wchodzi do Hiszpanii
The Village otworzył pierwsze zagraniczne biuro w Barcelonie oraz rozpoczął działalność od onboardingu 500 partnerskich szkół, przedszkoli i żłobków w Katalonii. To kolejny etap rozwoju po zamknięciu rundy inwestycyjnej na poziomie 3,5 mln euro. Start-up oferuje innowacyjną platformę, umożliwiającą rodzicom znalezienie lub otwarcie i prowadzenie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5.
The Village wyrusza na podbój zagranicznych rynków, zaczynając od Barcelony. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało przede wszystkim duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielka konkurencja. - Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci. Wierzymy, że wdrożenie naszych usług na rynku hiszpańskim to krok w kierunku globalnego rozwoju sektora opieki nad dziećmi - mówi CEO The Village, Aleksandra Kozera.
Start-up kieruje usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć najlepszą opiekę dla dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Village to SaaS-enabled marketplace, umożliwiający znalezienie miejsca dla najmłodszych w jednym z wielu przedszkoli i żłobków. Dzięki temu rodzice mają dostęp do najlepszych usług, a lokalni przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje zyski. Platforma zapewnia też wsparcie istniejących już placówek w znalezieniu odpowiedniego kierunku rozwoju działalności oraz zaplecze w postaci wiedzy i porad z zakresu opieki nad dziećmi. Jednak to, co wyróżnia The Village na tle innych, podobnych platform, to misja edukacji, wspieranie osób pracujących z małymi dziećmi oraz właścicieli placówek, w kierunku umiejętności XXI wieku, z naciskiem na komunikację i rozwój społeczno-emocjonalny. Start-up wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom edukacji wczesnodziecięcej i przekazuje program pracy oparty na najnowszej wiedzy, tworzony we współpracy z absolwentami Uniwersytetu Harvarda. - W obliczu rosnącej liczby pracujących rodziców, którzy szukają sprawdzonych żłobków i przedszkoli, sektor opieki staje się coraz bardziej strategiczny. Staramy się wprowadzać nasze rozwiązania z myślą o poprawie jakości życia rodzin oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody najmłodszych - podkreśla Aleksandra Kozera.
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. Start-up podjął także współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i 150 w Katalonii. W 2022 roku The Village pozyskał rundę finansowania w wysokości 3,5 mln euro od funduszy Movens Capital, 500 Startups, Tilia Impact Ventures i Credo Ventures. Ta inwestycja pozwoli na dalszy rozwój zagraniczny oraz wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych. - Planujemy wejść na kolejne rynki. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village - dodaje Kozera.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.