Polski start-up The Village wchodzi do Hiszpanii
The Village otworzył pierwsze zagraniczne biuro w Barcelonie oraz rozpoczął działalność od onboardingu 500 partnerskich szkół, przedszkoli i żłobków w Katalonii. To kolejny etap rozwoju po zamknięciu rundy inwestycyjnej na poziomie 3,5 mln euro. Start-up oferuje innowacyjną platformę, umożliwiającą rodzicom znalezienie lub otwarcie i prowadzenie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5.
The Village wyrusza na podbój zagranicznych rynków, zaczynając od Barcelony. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało przede wszystkim duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielka konkurencja. - Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci. Wierzymy, że wdrożenie naszych usług na rynku hiszpańskim to krok w kierunku globalnego rozwoju sektora opieki nad dziećmi - mówi CEO The Village, Aleksandra Kozera.
Start-up kieruje usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć najlepszą opiekę dla dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Village to SaaS-enabled marketplace, umożliwiający znalezienie miejsca dla najmłodszych w jednym z wielu przedszkoli i żłobków. Dzięki temu rodzice mają dostęp do najlepszych usług, a lokalni przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje zyski. Platforma zapewnia też wsparcie istniejących już placówek w znalezieniu odpowiedniego kierunku rozwoju działalności oraz zaplecze w postaci wiedzy i porad z zakresu opieki nad dziećmi. Jednak to, co wyróżnia The Village na tle innych, podobnych platform, to misja edukacji, wspieranie osób pracujących z małymi dziećmi oraz właścicieli placówek, w kierunku umiejętności XXI wieku, z naciskiem na komunikację i rozwój społeczno-emocjonalny. Start-up wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom edukacji wczesnodziecięcej i przekazuje program pracy oparty na najnowszej wiedzy, tworzony we współpracy z absolwentami Uniwersytetu Harvarda. - W obliczu rosnącej liczby pracujących rodziców, którzy szukają sprawdzonych żłobków i przedszkoli, sektor opieki staje się coraz bardziej strategiczny. Staramy się wprowadzać nasze rozwiązania z myślą o poprawie jakości życia rodzin oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody najmłodszych - podkreśla Aleksandra Kozera.
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. Start-up podjął także współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i 150 w Katalonii. W 2022 roku The Village pozyskał rundę finansowania w wysokości 3,5 mln euro od funduszy Movens Capital, 500 Startups, Tilia Impact Ventures i Credo Ventures. Ta inwestycja pozwoli na dalszy rozwój zagraniczny oraz wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych. - Planujemy wejść na kolejne rynki. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village - dodaje Kozera.

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.
Problemy społeczne
Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.