Komunikaty PR

Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka

2023-10-26  |  12:55
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Łódzka Fundacja Huśtawka zajmująca się pracą z osobami w kryzysach przeniosła swoją siedzibę do Portu Łódź, centrum handlowego należącego do Ingka Centres. To kolejna po „Butiku Pełnym Dobra” inicjatywa społeczna Portu Łódź, której celem jest wspieranie lokalnych organizacji. W Atrium Centrum jako symbol rozpoczętej współpracy pojawiła się ekspozycja - huśtawka, na której każdy może usiąść i pomyśleć nad głównym przesłaniem Fundacji: „Raz w górę, raz w dół. To normalne. Nasze emocje są na huśtawce”. W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka organizować będzie spotkania tematyczne dotyczące zdrowia psychicznego, odbywać będą się tu też dyżury otwarte, szczególne kierowane do rodziców szukających wsparcia.

W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka realizować będzie program akcji społecznej „Raz w górę, raz w dół”, mającej na celu wsparcie rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Zespół Fundacji na czele z prezeską Anną Grabarczyk oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom, realizowaną nie tylko poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, ale także porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger „Mamo, tato, pogadajmy!” Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, osobami, które mierzyły czy nadal mierzą się z kryzysem emocjonalnym, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego.

- W nowej siedzibie w Porcie Łódź, chcemy jeszcze szerzej wyjść do mieszkańców Łodzi i regionu, wspierać rodziców na każdym etapie – gdy czekają na przyjście na świat dziecka, gdy zmagają się z wyzwaniem jakim niewątpliwie jest bycie mamą lub tatą oraz gdy w rodzicielstwie spotyka ich utrata. Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół” realizowana przez naszą Fundację to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.

Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i wykonać sobie zdjęcie lub film, które opublikowane w mediach społecznościowych z hasztagiem #razwgóręrazwdół z pewnością znacznie przyczynią się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.

- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.

Fundacja Huśtawka została założona przez kobiety. Powstała po to, aby wspierać i pomagać osobom, w szczególności rodzinom, w sposób profesjonalny, z zachowaniem granic i poszanowania godności drugiego człowieka. Jej celem jest zmiana rzeczywistości, budowanie współpracy między organizacjami i instytucjami na rzecz poprawy życia osób najbardziej potrzebujących. Fundacja Huśtawka współpracuje między innymi z Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym, gdzie prowadzony był Punkt Interwencji Kryzysowej dla mieszkańców Łodzi, studentów i pracowników oraz realizuje szkolenia dla profesjonalistów wspierających osoby w kryzysach. 

Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży „Pogadajmy tutaj”, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowczyni, wykładowczyni akademicka. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.