Premiera e-booka o AI w branży food
Dla wielu osób związanych z rynkiem FMCG i HoReCa sztuczna inteligencja ciągle brzmi obco, wywołuje szereg pytań, a nawet wzbudza niepokój. Dostrzegając potrzebę przybliżenia tych zagadnień polskiej branży, twórcy projektu Food and Design, we współpracy z cenionymi ekspertami, stworzyli e-booka pt. „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”. Sprawdź, jak za darmo pobrać tę publikację!
W ostatnim czasie obserwujemy, w jak dużym stopniu sztuczna inteligencja (AI) wpływa na prowadzenie biznesu i życie konsumentów. Intensywny rozwój i nowe technologie nie pozostają również bez znaczenia dla branży spożywczej i gastronomicznej, które w coraz większym stopniu bodźcowane są nowoczesnymi rozwiązaniami. Co warto wiedzieć o sztucznej inteligencji, jak będzie ona wpływała na branżę i wreszcie – jak wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, by usprawnić sobie realizację zadań i nie stracić miejsca pracy? Tego dowiedzieć się można z najnowszego e-booka stworzonego pod skrzydłami projektu Food and Design.
E-book, który dał głos wybitnym ekspertom
Do stworzenia e-booka twórcy projektu Food and Design zaangażowali wybitnych przedstawicieli z polskiej branży i środowisk akademickich, którzy podzielili się swoim doświadczeniem oraz wiedzą z zakresu wprowadzania nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań do swoich firm.
Ze sztuczną inteligencją jest trochę jak z kaloriami. Wszyscy wiemy, że są, ale gdybyśmy mieli wyjaśnić czym dokładnie – wielu z nas nie znałoby odpowiedzi. Postanowiliśmy to zmienić. Zebraliśmy wypowiedzi topowych ekspertów z Polski i ich odpowiedzi na podstawowe pytanie: Czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja? Jak rozwój nowych technologii wpływa nie tylko na branżę food, ale także na konsumentów? W końcu w centrum zawsze jest człowiek. Ubraliśmy w e-booka rzeczowe analizy i ciekawe case study ekspertów, które (mamy nadzieję) staną się prawdziwą inspiracją dla tych, którym temat AI ciągle brzmi obco – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food and Design.
Liczne pytania o stan polskiego biznesu food w kontekście intensywnego rozwoju technologicznego oraz o przyszłość naszej branży, stawiali sobie także sami autorzy e-booka „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”. Jak komentuje w premierowej publikacji Paweł Sala, CPO & Co-Founder Diet Planner Ai: sztuczna inteligencja jest nie tylko technologią przyszłości, ale i wyzwaniem, które wymaga głębokiej refleksji, odpowiedzialnego podejścia i adaptacji na wielu poziomach – od indywidualnego, przez zawodowy, aż po globalny. Jesteśmy świadkami rewolucji, która może zmienić świat na lepsze, ale też stawia przed nami pytania, na które musimy znaleźć odpowiedzi.
W publikacji „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” głos zabrali eksperci branżowi i naukowi, wśród nich m.in.: Tomasz Głowacki (Grupa Żabka), Piotr Lubiewa-Wieleżyński (Carrefour Polska) czy przedstawiciele środowiska akademickiego i ośrodków badawczych – dr inż. Iwona Wojtasik-Kalinowska i dr inż. Monika Marcinkowska-Lesiak (SGGW), a także Grzegorz Mech (GfK Polonia).
Merytoryczne, ciekawe i przystępne kompendium wiedzy o AI
Tak e-booka postrzegają jego twórcy. Jakie tematy zostały poruszone w publikacji?
-
Produkcja żywności
-
E-commerce
-
Handel detaliczny
-
Aplikacje mobilne
-
Robotyzacja
-
Rynek gastronomii
E-book „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” dostępny jest do pobrania za darmo na stronie internetowej projektu Food and Design – foodanddesign.pl/e-booki.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.