Premiera e-booka o AI w branży food
Dla wielu osób związanych z rynkiem FMCG i HoReCa sztuczna inteligencja ciągle brzmi obco, wywołuje szereg pytań, a nawet wzbudza niepokój. Dostrzegając potrzebę przybliżenia tych zagadnień polskiej branży, twórcy projektu Food and Design, we współpracy z cenionymi ekspertami, stworzyli e-booka pt. „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”. Sprawdź, jak za darmo pobrać tę publikację!
W ostatnim czasie obserwujemy, w jak dużym stopniu sztuczna inteligencja (AI) wpływa na prowadzenie biznesu i życie konsumentów. Intensywny rozwój i nowe technologie nie pozostają również bez znaczenia dla branży spożywczej i gastronomicznej, które w coraz większym stopniu bodźcowane są nowoczesnymi rozwiązaniami. Co warto wiedzieć o sztucznej inteligencji, jak będzie ona wpływała na branżę i wreszcie – jak wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, by usprawnić sobie realizację zadań i nie stracić miejsca pracy? Tego dowiedzieć się można z najnowszego e-booka stworzonego pod skrzydłami projektu Food and Design.
E-book, który dał głos wybitnym ekspertom
Do stworzenia e-booka twórcy projektu Food and Design zaangażowali wybitnych przedstawicieli z polskiej branży i środowisk akademickich, którzy podzielili się swoim doświadczeniem oraz wiedzą z zakresu wprowadzania nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań do swoich firm.
Ze sztuczną inteligencją jest trochę jak z kaloriami. Wszyscy wiemy, że są, ale gdybyśmy mieli wyjaśnić czym dokładnie – wielu z nas nie znałoby odpowiedzi. Postanowiliśmy to zmienić. Zebraliśmy wypowiedzi topowych ekspertów z Polski i ich odpowiedzi na podstawowe pytanie: Czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja? Jak rozwój nowych technologii wpływa nie tylko na branżę food, ale także na konsumentów? W końcu w centrum zawsze jest człowiek. Ubraliśmy w e-booka rzeczowe analizy i ciekawe case study ekspertów, które (mamy nadzieję) staną się prawdziwą inspiracją dla tych, którym temat AI ciągle brzmi obco – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food and Design.
Liczne pytania o stan polskiego biznesu food w kontekście intensywnego rozwoju technologicznego oraz o przyszłość naszej branży, stawiali sobie także sami autorzy e-booka „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”. Jak komentuje w premierowej publikacji Paweł Sala, CPO & Co-Founder Diet Planner Ai: sztuczna inteligencja jest nie tylko technologią przyszłości, ale i wyzwaniem, które wymaga głębokiej refleksji, odpowiedzialnego podejścia i adaptacji na wielu poziomach – od indywidualnego, przez zawodowy, aż po globalny. Jesteśmy świadkami rewolucji, która może zmienić świat na lepsze, ale też stawia przed nami pytania, na które musimy znaleźć odpowiedzi.
W publikacji „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” głos zabrali eksperci branżowi i naukowi, wśród nich m.in.: Tomasz Głowacki (Grupa Żabka), Piotr Lubiewa-Wieleżyński (Carrefour Polska) czy przedstawiciele środowiska akademickiego i ośrodków badawczych – dr inż. Iwona Wojtasik-Kalinowska i dr inż. Monika Marcinkowska-Lesiak (SGGW), a także Grzegorz Mech (GfK Polonia).
Merytoryczne, ciekawe i przystępne kompendium wiedzy o AI
Tak e-booka postrzegają jego twórcy. Jakie tematy zostały poruszone w publikacji?
-
Produkcja żywności
-
E-commerce
-
Handel detaliczny
-
Aplikacje mobilne
-
Robotyzacja
-
Rynek gastronomii
E-book „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” dostępny jest do pobrania za darmo na stronie internetowej projektu Food and Design – foodanddesign.pl/e-booki.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.