Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Fundacja GE Aerospace i Fundacja Edukacyjna Perspektywy uruchamiają w Warszawie
program Next Engineers
Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z czterech nowych globalnych lokalizacji, w których program będzie realizowany, a jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wyboru kariery inżynierskiej.
Inicjatywa Next Engineers została powołana w 2021 r. przez Fundację GE, obecnie znaną jako Fundacja GE Aerospace, w celu wspierania rozwoju nowego pokolenia inżynierów. Program ten oferuje młodzieży w wieku od 13 do 18 lat możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia we współpracy z inżynierami i inżynierkami GE Aerospace, a także budowania świadomości i zainteresowania możliwościami kariery inżynierskiej.
Warszawski program Next Engineers obejmować będzie dwa obszary: Engineering Discovery, skierowany do uczniów i uczennic ostatnich klas szkoły podstawowej oraz wczesnych klas szkoły średniej, oraz Engineering Academy, który ma na celu przygotowanie starszych uczniów do myślenia i działania w sposób, w jaki robią to inżynierowie - poprzez praktyczne wyzwania projektowe, coaching zawodowy oraz warsztaty przygotowujące do studiowania na uczelniach wyższych. Dodatkowo, osobom którze ukończą Engineering Academy i zdecydują się na studia inżynierskie zostana zaoferowane stypendia. Program wystartuje na początku 2025 roku, angażując szacunkowo 4 tysiące uczniów i uczennic w ciągu czterech lat.
„Jesteśmy dumni z wpływu, jaki program Next Engineers wywarł na 18 tysięcy uczniów na całym świecie od momentu jego powstania w 2021 roku i z radością będziemy kontynuować jego sukces w Warszawie” – powiedziała Germaine Hunter, Członek Zarządu Fundacji GE Aerospace i Dyrektor ds. Różnorodności GE Aerospace. „Rozszerzenie programu Next Engineers na Polskę będzie kontynuacją 10-letnich działań wolontariackich, wspieranych przez pracowników GE Aerospace, którzy angażują przyszłe pokolenia inżynierów i inżynierek, pomagając im rozwijać ich pasje i umiejętności.”
Warszawa została wybrana na podstawie szeregu kryteriów, takich jak liczba pracowników GE Aerospace, siła zaplecza produkcyjnego i inżynierskiego tej firmy oraz przewidywanego zaangażowania wolontariuszy w program. GE Aerospace w Polsce wspiera cały cykl życia silników lotniczych i produktów, zatrudniając ponad 2 tysiące osób. Warszawski oddział firmy ma długą historię wspierania inicjatyw edukacyjnych na rzecz lokalnych społeczności, w tym zajęć z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM), pracy z wychowankami domów dziecka, Klubu Młodego Odkrywcy oraz korepetycji.
„Przez 17 lat Fundacja Perspektywy zainspirowała ponad 250 tysięcy młodych kobiet do podjęcia nauki w dziedzinie inżynierii” – powiedziała Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. „Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie współpracy z programem Next Engineers i Fundacją GE Aerospace, aby rozszerzyć ten zasięg i dać utalentowanym młodym ludziom najlepszą możliwą szansę na rozwój i realizację marzeń o karierze w inżynierii.”
Aktualnie programy Next Engineers prowadzone są w Cincinnati (Ohio), Greenville (Karolina Południowa), Staffordshire (Wielka Brytania) oraz Johannesburgu (Republika Południowej Afryki). W maju tego roku Fundacja GE Aerospace zobowiązała się przeznaczyć 20 milionów dolarów na rozwój programu Next Engineers do 2030 roku, planując uruchomienie kolejnych trzech lokalizacji w nadchodzących latach.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.