Komunikaty PR

Program Lead IT, Lady! wspiera przyszłe liderki branży nowych technologii

2020-12-07  |  14:00

Rozwijają kompetencje, wzmacniają swój potencjał, poznają skuteczne metody działania, a wszystko przy wsparciu inspirujących mentorek i społeczności tech-liderek. 14 kobiet działających w świecie cyfrowym bierze udział w rocznym programie Lead IT, Lady! Za nimi połowa warsztatów zaplanowanych w pierwszym module projektu.

Program Lead IT, Lady! został przygotowany przez Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, dla kobiet aktywnych w dziedzinie nowych technologii. Składa się z czterech modułów skoncentrowanych na takich zagadnieniach jak zarządzanie zespołem, realizacja własnych projektów czy konsultacje z mentorkami branżowymi. Organizatorki postawiły na warsztatową formę zdobywania wiedzy. Zaplanowana na dziewięć miesięcy inicjatywa cieszyła się sporym zainteresowaniem. Zgłoszenia nadesłało ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie.

Na razie stawiające pierwsze kroki w liderowaniu specjalistki nowych technologii zdobywają niezbędne narzędzia i wiedzę, dzięki którym będą mogły przejść do kolejnego etapu programu – ćwiczeń praktycznych. Do tej pory odbyło się siedem z 12 zaplanowanych warsztatów poruszających kwestie samoświadomości, pewności siebie, kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem, m.in.: „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”, „Wystąpienia publiczne. Mowa ciała”, „Negocjacje. Asertywność. Pewność siebie”, „Efektywna komunikacja w roli lidera”, „Informacja zwrotna”.

„Prowadzący warsztaty to jedni z najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach. Dodatkowo charyzmatyczne i inspirujące osoby. Starałyśmy się dać uczestniczkom możliwość rozpoczęcia swojej przygody z projektem od poszerzających horyzonty spotkań. Przyjęłyśmy założenie, że każdy warsztat będzie wstępem, inspiracją i zachętą do pogłębionej pracy i rozmowy o danym temacie. Dlatego też prowadzący dzielą się z uczestniczkami tematami i materiałami dodatkowymi po spotkaniu. Zależy nam także na tym, żeby społeczność, która tworzy się wokół projektu oraz podejmowane w jego ramach rozmowy miały szerszy zasięg, dlatego też wszystkich zainteresowanych tematyką lidershipu kobiet zapraszamy serdecznie do naszej Facebookowej grupy Lead IT, Lady - Rozwijamy supermoce  oraz na stronę www.leaditlady.pl – mówi Sabina Sawicka-Bednarz, odpowiedzialna ze strony Women in Technology Poland za merytoryczną koordynację warsztatów.

Zajęcia odbywające się w ramach projektu wzbudzają pozytywne emocje. Jak podkreślają ekspertki, różnorodność tematyczna obszarów omawianych podczas warsztatów i możliwość wymiany doświadczeń sprawiają, że każda z uczestniczek znajdzie w Lead IT, Lady! dla siebie coś, co będzie mogła wykorzystać w swojej dalszej karierze zawodowej.

„Po przeprowadzonych przeze mnie warsztatach „Software Development Life Cycle” mogę śmiało stwierdzić, że dziewczyny biorące udział w programie mają ogromną wiedzę w obszarze IT oraz chęć zdobywania nowej wiedzy i wymiany doświadczeń. Jestem przekonana, że program będzie dla nich doskonałym wsparciem w przygotowaniu do ich przyszłych liderskich ról i podstawą sukcesów w ich karierze” – ocenia Agnieszka Zielińska-Przewoźnik, Head of Portfolio Grand Parade, partnera strategicznego projektu.

„Uczestniczki zaskoczyły mnie swoją swobodą i aktywnym słuchaniem. Lubię prowadzić warsztaty, w których mam przestrzeń do zmiany założeń, przeniesienia akcentów omawianych kwestii na takie będące realnie bliskie uczestnikom. Czułam, że uczestniczki chcą czerpać z mojego doświadczenia i jednocześnie chcą dzielić się swoim doświadczeniem” – mówi Iwona Golonko, właścicielka firmy szkoleniowej i mentorka w programie Fundacji Liderek Biznesu oraz w Women Business Centre Club, która współprowadziła warsztat „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”.

„Rozpoczęłyśmy od przyjrzenia się marzeniom uczestniczek projektu. Jestem pod wrażeniem ich skoncentrowania na celach zawodowych, ale też cieszy mnie, że nie zapominają o celach osobistych, własnych celach rodzinnych, podróżniczych. Widać dużą determinacje do nauki, ciekawość. A ciekawski umysł to wspaniała podstawa do dalszej pracy rozwojowej” – dodaje druga z prowadzących zajęcia o celach i zadaniach, Milena Cieśla – konsultantka Learning & Development w Maroney, moderatorka Design Thinking i autorka pierwszego w Polsce bloga rysowanego o świadomym uczeniu się.

Możliwość korzystania ze wsparcia oraz doświadczenia ekspertek doceniają też uczestniczki odbywających się w formie online spotkań. Podkreślają, że mogły odkryć swoje zalety. Zmienia się również ich podejście do wielu spraw, na przykład wzmacnianie atutów zamiast dotychczasowego skupienia na wadach i cechach, nad którymi powinno się pracować.

Pierwszy moduł Lead It, Lady! potrwa do końca grudnia 2020 roku. W tym czasie zaplanowane są kolejne warsztaty na tematy takie jak role grupowe, przywództwo sytuacyjne; budowanie, rozwijanie i inspirowanie zespołu; trudni członkowie zespołu i niepopularne decyzje, zarządzanie zespołem/talentami, a także efektywność czy motywacja.

„Projekt „Lead IT, Lady!” jest odpowiedzią naszego Stowarzyszenia na zjawisko niedoreprezentowania kobiet w IT, zasadniczo nasilającego się w odniesieniu do osób, które pełnią w organizacjach funkcje kierownicze. Potrzebę wspierania kobiet, by z większą pewnością siebie sięgały po role liderskie czy zarządcze, potwierdził przygotowany przez nasze Stowarzyszenie wspólnie z agencją ConTrust Communication oraz agencją SW Research raport „Gender gap po polsku” – mówią Magda Zawora i Anna Szwiec, szefowe Stowarzyszenia Women in Technology.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na www.leaditlady.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.