Komunikaty PR

Program Lead IT, Lady! wspiera przyszłe liderki branży nowych technologii

2020-12-07  |  14:00

Rozwijają kompetencje, wzmacniają swój potencjał, poznają skuteczne metody działania, a wszystko przy wsparciu inspirujących mentorek i społeczności tech-liderek. 14 kobiet działających w świecie cyfrowym bierze udział w rocznym programie Lead IT, Lady! Za nimi połowa warsztatów zaplanowanych w pierwszym module projektu.

Program Lead IT, Lady! został przygotowany przez Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, dla kobiet aktywnych w dziedzinie nowych technologii. Składa się z czterech modułów skoncentrowanych na takich zagadnieniach jak zarządzanie zespołem, realizacja własnych projektów czy konsultacje z mentorkami branżowymi. Organizatorki postawiły na warsztatową formę zdobywania wiedzy. Zaplanowana na dziewięć miesięcy inicjatywa cieszyła się sporym zainteresowaniem. Zgłoszenia nadesłało ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie.

Na razie stawiające pierwsze kroki w liderowaniu specjalistki nowych technologii zdobywają niezbędne narzędzia i wiedzę, dzięki którym będą mogły przejść do kolejnego etapu programu – ćwiczeń praktycznych. Do tej pory odbyło się siedem z 12 zaplanowanych warsztatów poruszających kwestie samoświadomości, pewności siebie, kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem, m.in.: „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”, „Wystąpienia publiczne. Mowa ciała”, „Negocjacje. Asertywność. Pewność siebie”, „Efektywna komunikacja w roli lidera”, „Informacja zwrotna”.

„Prowadzący warsztaty to jedni z najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach. Dodatkowo charyzmatyczne i inspirujące osoby. Starałyśmy się dać uczestniczkom możliwość rozpoczęcia swojej przygody z projektem od poszerzających horyzonty spotkań. Przyjęłyśmy założenie, że każdy warsztat będzie wstępem, inspiracją i zachętą do pogłębionej pracy i rozmowy o danym temacie. Dlatego też prowadzący dzielą się z uczestniczkami tematami i materiałami dodatkowymi po spotkaniu. Zależy nam także na tym, żeby społeczność, która tworzy się wokół projektu oraz podejmowane w jego ramach rozmowy miały szerszy zasięg, dlatego też wszystkich zainteresowanych tematyką lidershipu kobiet zapraszamy serdecznie do naszej Facebookowej grupy Lead IT, Lady - Rozwijamy supermoce  oraz na stronę www.leaditlady.pl – mówi Sabina Sawicka-Bednarz, odpowiedzialna ze strony Women in Technology Poland za merytoryczną koordynację warsztatów.

Zajęcia odbywające się w ramach projektu wzbudzają pozytywne emocje. Jak podkreślają ekspertki, różnorodność tematyczna obszarów omawianych podczas warsztatów i możliwość wymiany doświadczeń sprawiają, że każda z uczestniczek znajdzie w Lead IT, Lady! dla siebie coś, co będzie mogła wykorzystać w swojej dalszej karierze zawodowej.

„Po przeprowadzonych przeze mnie warsztatach „Software Development Life Cycle” mogę śmiało stwierdzić, że dziewczyny biorące udział w programie mają ogromną wiedzę w obszarze IT oraz chęć zdobywania nowej wiedzy i wymiany doświadczeń. Jestem przekonana, że program będzie dla nich doskonałym wsparciem w przygotowaniu do ich przyszłych liderskich ról i podstawą sukcesów w ich karierze” – ocenia Agnieszka Zielińska-Przewoźnik, Head of Portfolio Grand Parade, partnera strategicznego projektu.

„Uczestniczki zaskoczyły mnie swoją swobodą i aktywnym słuchaniem. Lubię prowadzić warsztaty, w których mam przestrzeń do zmiany założeń, przeniesienia akcentów omawianych kwestii na takie będące realnie bliskie uczestnikom. Czułam, że uczestniczki chcą czerpać z mojego doświadczenia i jednocześnie chcą dzielić się swoim doświadczeniem” – mówi Iwona Golonko, właścicielka firmy szkoleniowej i mentorka w programie Fundacji Liderek Biznesu oraz w Women Business Centre Club, która współprowadziła warsztat „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”.

„Rozpoczęłyśmy od przyjrzenia się marzeniom uczestniczek projektu. Jestem pod wrażeniem ich skoncentrowania na celach zawodowych, ale też cieszy mnie, że nie zapominają o celach osobistych, własnych celach rodzinnych, podróżniczych. Widać dużą determinacje do nauki, ciekawość. A ciekawski umysł to wspaniała podstawa do dalszej pracy rozwojowej” – dodaje druga z prowadzących zajęcia o celach i zadaniach, Milena Cieśla – konsultantka Learning & Development w Maroney, moderatorka Design Thinking i autorka pierwszego w Polsce bloga rysowanego o świadomym uczeniu się.

Możliwość korzystania ze wsparcia oraz doświadczenia ekspertek doceniają też uczestniczki odbywających się w formie online spotkań. Podkreślają, że mogły odkryć swoje zalety. Zmienia się również ich podejście do wielu spraw, na przykład wzmacnianie atutów zamiast dotychczasowego skupienia na wadach i cechach, nad którymi powinno się pracować.

Pierwszy moduł Lead It, Lady! potrwa do końca grudnia 2020 roku. W tym czasie zaplanowane są kolejne warsztaty na tematy takie jak role grupowe, przywództwo sytuacyjne; budowanie, rozwijanie i inspirowanie zespołu; trudni członkowie zespołu i niepopularne decyzje, zarządzanie zespołem/talentami, a także efektywność czy motywacja.

„Projekt „Lead IT, Lady!” jest odpowiedzią naszego Stowarzyszenia na zjawisko niedoreprezentowania kobiet w IT, zasadniczo nasilającego się w odniesieniu do osób, które pełnią w organizacjach funkcje kierownicze. Potrzebę wspierania kobiet, by z większą pewnością siebie sięgały po role liderskie czy zarządcze, potwierdził przygotowany przez nasze Stowarzyszenie wspólnie z agencją ConTrust Communication oraz agencją SW Research raport „Gender gap po polsku” – mówią Magda Zawora i Anna Szwiec, szefowe Stowarzyszenia Women in Technology.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na www.leaditlady.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia Biuro prasowe
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie
Edukacja Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy
2024-04-30 | 01:00

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.