Komunikaty PR

Projekt klas przygotowawczych dla dzieci z Ukrainy wsparła Kulczyk Foundation

2023-06-27  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty

ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl

zdjęcie: Szymon Buda i Bogumiła Szolc z fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty otrzymali symboliczny czek, przekazany przez Annę Samsel i Karolinę Dusio z Kulczyk Foundation. Fot. Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty

---------

Realizowany w Gdańsku i Wrocławiu przez fundację Ogólnopolski Operator Oświaty projekt szkolnych klas przygotowawczych dla uczniów z Ukrainy zyskał ważnego partnera. Kulczyk Foundation przekazała ponad 192 tysiące złotych na pomoc w nauce dla kilkuset ukraińskich dzieci.

Klasy przygotowawcze powstały po to, żeby dzieci, które razem z rodzicami, przeważnie mamami, uciekły przed wojną do Polski, nie musiały przerywać edukacji pomimo bariery językowej. Przez cały rok szkolny pracują przede wszystkim na lekcjach języka polskiego i realizują podstawę programową z pozostałych przedmiotów.

- W klasach przygotowawczych, które uruchomiliśmy we wrześniu ubiegłego roku w Gdańsku i we Wrocławiu, zapewniamy dzieciom bezpieczne warunki nauki i kontaktu z rówieśnikami, opiekę pedagogów i psychologa oraz wsparcie tożsamości narodowej przez naukę języka ukraińskiego - tłumaczy Szymon Buda z zarządu fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. - Uczymy też intensywnie języka polskiego, żeby dzieci mogły szybko zacząć naukę z rówieśnikami w polskich szkołach.

Kulczyk Foundation, znana z projektów wspierających tolerancję i równość, postanowiła wesprzeć projekt Chodźmy Razem do Szkoły, którego celem jest stworzenie dzieciom z Ukrainy najlepszych możliwych warunków nauki w klasach przygotowawczych. Fundacja Dominiki Kulczyk, w ramach swojego Programu Grantowego „Cześć Dziewczyny!”, przekazała 192 125 złotych na dofinansowanie działań realizowanych przez placówki Ogólnopolskiego Operatora Oświaty.

Symboliczny czek, realne wsparcie i radość

Karolina Dusio, dyrektorka administracyjna Kulczyk Foundation i Anna Samsel, koordynatorka projektów edukacyjnych fundacji, odwiedziły Publiczną Szkołę Podstawową Hevelius w Gdańsku, w której działa aż piąć klas przygotowawczych.

Wizyta była okazją do zaprezentowania, jak w praktyce wygląda ten model nauki i jak wiele radości daje dzieciom z Ukrainy wsparcie, na jakie mogą tu liczyć. Przedstawicielki Kulczyk Foundation przekazały też symboliczny czek na dofinansowanie działań klas przygotowawczych.

- Program Grantowy „Cześć Dziewczyny!” powstał po to, aby wspierać takie właśnie inicjatywy. Dzięki nim bliska nam wszystkim idea otwartości na potrzeby osób dotkniętych strasznym doświadczeniem wojny, przybiera formę konkretnych działań. Zaczyna się zawsze od dobrych, wrażliwych ludzi, którzy chcą pomóc, a my cieszymy się, że możemy ich wesprzeć umożliwiając zakup profesjonalnych narzędzi do niesienia tej pomocy - wyjaśnia Anna Samsel z Kulczyk Foundation.

Goście również otrzymali prezenty: specjalnie przygotowane przez dzieci obrazy i laurki, a przede wszystkim setki uśmiechów i pełne garści radości.

- Wsparcie Kulczyk Foundation pozwoli na doposażenie klas w funkcjonalne i ergonomiczne meble, dokupienie profesjonalnych pomocy dydaktycznych do nauki i zabawy, kreatywnych akcesoriów do zajęć plastycznych i świetlicowych oraz nowoczesnego wyposażenia pracowni informatycznej - cieszy się Bogumiła Szolc, dyrektorka Szkoły Podstawowej Hevelius. - Jesteśmy ogromnie wdzięczni za wizytę i za wsparcie naszych działań.

Chodźmy Razem do Szkoły. Warto!

W projekcie Chodźmy Razem do Szkoły, realizowanym przez fundację Ogólnopolski Operator Oświaty od września ubiegłego roku, biorą udział szkoły podstawowe z Gdańska i Wrocławia. Pięć klas przygotowawczych prowadzi szkoła podstawowa Hevelius z Gdańska, siedem kolejnych – Publiczna Szkoła Podstawowa Leonardo z Wrocławia.

Klasy przygotowawcze we Wrocławiu były pierwszymi w Polsce, zorganizowanymi w modelu oddziałów zamiejscowych szkoły. To fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty poszła ze szkołą „do dzieci”, uruchamiając placówki w Domu Ukraińskim przy ul. Ofiar Oświęcimskich we Wrocławiu (wspólnie z Fundacją Zobacz Mnie), oraz adaptując całe piętro biurowca Green Tower, udostępnione na szkołę przez firmę NOKIA.

  • Więcej informacji o projekcie:
    https://operator.edu.pl/chodzmy-razem-do-szkoly/

 

Z klas przygotowawczych skorzystało w ciągu roku szkolnego prawie 350 dzieci z Ukrainy. Od września zajęcia w Gdańsku i Wrocławiu będą kontynuowane. Do placówek realizujących projekt dołącza też kolejna: Szkoła Podstawowa Przystań z Łodzi. Dzięki wsparciu projektu Chodźmy Razem Do Szkoły przez Kulczyk Foundation, dzieci uczące się w klasach przygotowawczych będą miały jeszcze lepsze warunki do nauki, szybkiej integracji i profesjonalnej opieki.

 

Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 21 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Jest organizacją pożytku publicznego, prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 63 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację uczy się ponad 7600 dzieci.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogólnopolski Operator Oświaty
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.