Komunikaty PR

Rafał Ziemkiewicz, Monika Madej i Piotr Muszyński radzą młodym na AZiR.edu.pl

2020-12-07  |  12:20
Biuro prasowe

Jeżeli ktoś chce być dziennikarzem i pyta mnie o radę, to pierwsza, podstawowa brzmi: zastanów się jeszcze nad tym i może wybierz coś innego – mówi Rafał Ziemkiewicz, znany publicysta, komentator polityczny i ekonomiczny oraz pisarz, w wypowiedzi dla platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). O specyfice zawodu nauczyciela akademickiego opowiada Monika Madej, rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie, natomiast Piotr Muszyński, doradca Prezydenta Pracodawców RP ds. telekomunikacji, zachęca zainteresowanych karierą w tej branży do podejmowania studiów inżynierskich.

Na platformie edukacyjnej azir.edu.pl regularnie zamieszczane są nowe filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Nagrane specjalnie dla Akademii kilkuminutowe filmy można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym AZiR jest Żabka Polska.

Rafał Ziemkiewicz ostrzega, że dziennikarstwo to zawód o ogromnych kosztach własnych i bardzo wąskim marginesie sukcesu. Dodaje także, że w tym zawodzie warto działać w zgodzie z własnym sumieniem. – Dziennikarz, tak samo jak pisarz, wszystko, co ma, to swoje nazwisko – zaznacza w wypowiedzi dla Akademii Zarządzania i Rozwoju.

Według Ziemkiewicza, najważniejsza w zawodzie dziennikarza jest szeroka wiedza i background, a nie same umiejętności fachowe. Jak wyjaśnia, lepszym rozwiązaniem może być ukończenie innych studiów niż dziennikarskie, a później praktyczna nauka zawodu. – Gdybym dzisiaj miał taką decyzję podejmować, to raczej bym właśnie szukał wykształcenia możliwie szerokiego ogólnego, z zamiarem doprecyzowania go potem, w zależności od tego, w jakiej dziedzinie będę się najlepiej czuł – podsumowuje absolwent Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jakich jeszcze rad udziela kandydatom na dziennikarzy? Warto posłuchać całej wypowiedzi Rafała Ziemkiewicza dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/najwazniejsza-w-zawodzie-dziennikarza-jest-szeroka-wiedza/

O tym, jaki powinien być nauczyciel akademicki, opowiada na platformie AZiR Monika  Madej, rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie. – Przede wszystkim musi być ciekawy świata, ciekawy różnych rzeczy, ciekawy ludzi. Musi lubić ludzi, zwłaszcza kontakt z młodzieżą – zaznacza. Jak wyjaśnia, wykładanie na uczelni wiąże się nie tylko z byciem naukowcem w danej dyscyplinie, ale także z nieustannym uczeniem się, jak zarządzać i jak pracować z ludźmi. – Trzeba po prostu lubić tę pracę. Myślę, że to jest najważniejsze – dodaje.

Według Moniki Madej, postrzeganie nauczycieli akademickich jako osób, którym „nie wyszło w życiu”, zmienia się obecnie na ich korzyść. Wyjaśnia przy tym, że wielu nauczycieli akademickich, także w WSEiZ, łączy pracę naukową i dydaktyczną z pracą w innym zawodzie. Więcej na ten temat w wykładzie dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/nauczyciel-akademicki-musi-byc-ciekawy-swiata/

Do studiów inżynierskich i pracy w branży telekomunikacyjnej zachęca natomiast Piotr Muszyński, doradca Prezydenta Pracodawców RP ds. telekomunikacji. – Branża telekomunikacyjna zawsze będzie oparta na infrastrukturze, a infrastruktura to przede wszystkim ogromna wiedza inżynierska, oparta na fizyce. To wiedza, która tak właściwie się nie deprecjonuje, ponieważ cykl życia technologii w branży telekomunikacyjnej to dziesiątki lat – tłumaczy. Dodaje także, że chociaż technologie nieustannie ewoluują, wiedza inżynierska pozwala całkowicie zrozumieć zachodzące zmiany.

Jak podkreśla, menedżerowie branży telekomunikacyjnej to w większości absolwenci kierunków inżynierskich. Dlatego zainteresowanym karierą w tej branży radzi podjąć studia na politechnice. – Politechnika zawsze będzie fundamentem kreującym najsilniejszy element wiedzy i kompetencji – zaznacza. Jak zdefiniować branżę telekomunikacyjną i czy jest to branża rozwojowa? Tego można się dowiedzieć z miniwykładu Piotra Muszyńskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/wiedza-inzynierska-nigdy-sie-nie-deprecjonuje/

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.