Komunikaty PR

Rekordowa liczba zgłoszeń w III edycji Solve for Tomorrow

2023-11-24  |  15:30
Biuro prasowe

Z każdym rokiem rośnie popularność programu Solve for Tomorrow w Polsce. Do III edycji akcji Samsung wpłynęła rekordowa liczba 252 zgłoszeń! Spośród nich jury wybrało 30 półfinałowych zespołów z 12 województw, które w kolejnych miesiącach będą pracować nad swoimi pomysłami przy pomocy metodologii myślenia projektowego Design Thinking.

Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy są wrażliwi na kwestie związane z wyzwaniami współczesnego świata, otwarci na zmiany i chcą mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Do trwającej właśnie III edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.

Finalnie do III edycji Solve for Tomorrow wpłynęło 252 projektów. To najwyższy zanotowany wynik zgłoszeń na przestrzeni trzech edycji programu. Tym samym chęć udziału w programie zgłosiło aż 876 uczniów i 216 nauczycieli. Co ciekawe, część uczestników to młodzież, która aplikowała już do wcześniejszych edycji programu. Jednak przeważająca większość – aż 86% zespołów – po raz pierwszy spróbowała swoich sił w rekrutacji.

Warto zwrócić także uwagę na opiekunów tegorocznych zespołów. Większość z nich to nauczyciele przedmiotów zawodowych, w tym głównie informatyki oraz doradztwa zawodowego, biznesu i zarządzania czy przedsiębiorczości.

A które obszary cieszyły się największym zainteresowaniem uczniów? Spośród wypełnionych aplikacji 88 dotyczyło zagadnień związanych z integracją, 86 – ze zdrowiem,  44 – z klimatem, a 34 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się największą liczbą zgłoszonych projektów, to mazowieckie (52), śląskie (34), łódzkie (29) i pomorskie (28).

Do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 placówek, w tym zespół z LO DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie, który to zajął 1. miejsce w Hackathonie, organizowanym w Centrum ElektroEkologii w Warszawie. Pełna lista półfinalistów wygląda następująco:

 

3 projekty z kategorii Bezpieczeństwo:

 

  1. III Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim
  2. Liceum Ogólnokształcące Fundacji Szkolnej w Warszawie
  3. Technikum TEB Edukacja w Tychach

 

6 projektów z kategorii Zdrowie:

 

  1. I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie
  2. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku
  3. IV Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie
  4. Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Pruszkowie
  5. VI Liceum Ogólnokształcące im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy
  6. Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach

 

7 projektów z kategorii Klimat:

 

  1. Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie
  2. Liceum Ogólnokształcące nr V im gen. J. Jasińskiego we Wrocławiu
  3. Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
  4. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie
  5. XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
  6. Zespół Szkół w Krzepicach
  7. Liceum Ogólnokształcące DobraTu im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie

 

14 projektów z kategorii Integracja:

 

  1. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Gdyni
  2. Technikum dla Niewidomych w Laskach
  3. Technikum Mechatroniczne nr 1 w Warszawie
  4. Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku w Katowicach
  5. Technikum nr 2 – Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim
  6. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
  7. XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Ludwika Zamenhofa w Łodzi
  8. Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach
  9. Zespół Szkół nr 4 Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wałczu
  10. Zespół Szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach
  11. III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku
  12. Zespół Szkół Politechnicznych Głogowie
  13. Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Krotoszynie
  14. Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu

 

Pomysły oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska (dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik). Barbara Halska (Nauczycielka Roku 2014), Zuzanna Polak (Kierowniczka Działu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Adam Roś (Wiceprezes Samsung R&D Institute Polska), Piotr Stelmachów (Wiceprezes i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska), Marzena Strzelczak (Doradczyni zarządu ds. DEI w Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Kira Sukhoboichenko (Założycielka Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków) i Kamil Tomkowicz (Członek Zarządu Fundacji Our Future Foundation).

Co dalej?

W najbliższych tygodniach półfinaliści będą pogłębiać swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Dla części uczniów będzie to pierwsze spotkanie z tym niezwykłym procesem, dzięki któremu mogą zanalizować swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Zgodnie z tą metodą to użytkownik jest najważniejszy i kluczowe jest poznanie jego potrzeb, problemów i marzeń. Na ten proces składa się 5 etapów: empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, prototypowanie i testowanie. Podczas pracy z tą metodologią uczniowie dochodzą często do bardzo zaskakujących wniosków, a ich początkowe pomysły nieraz zmieniają się o 180 stopni, dlatego tak ważne jest, aby byli otwarci na zmiany. Będą wspierać ich w tym ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni trenerzy i nauczyciele z misją.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,  Centrum Nauki Kopernik, oraz UNEP/GRID-Warszawa. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.