Komunikaty PR

Rusza III edycja Solve for Tomorrow

2023-09-20  |  13:00
Biuro prasowe

Młode pokolenie zauważa zmiany zachodzące wokół nas i dlatego warto wspierać jego poczucie sprawczości. Program Samsung ponownie daje im przestrzeń do działania oraz uwolnienia ich kreatywnych pomysłów. Rusza nabór do III edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow, w ramach którego młodzi ludzie mogą zmierzyć się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Zgłoszenia można wysyłać do 31 października b.r.

Solve for Tomorrow to, obecny już w 65 krajach na świecie, globalny program edukacyjny Samsung, który od 2021 roku jest również znany polskiej młodzieży. Inicjatywa wspiera rozwój kompetencji, niezbędnych młodemu pokoleniu do zmierzenia się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii istotnych dla lokalnych społeczności. Poszukując rozwiązań na zidentyfikowane problemy, młodzież tworzy pomysły na aplikacje, nowe produkty i usługi powiązane z technologią. Tą drogą uczestnicy Solve for Tomorrow rozwijają takie kompetencje jak: kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie, współpraca i empatia.

Kogo szukamy?

Do III edycji programu Solve for Tomorrow mogą zgłaszać się uczniowie i uczennice klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami: nauczycielami, pracownikami bibliotek, świetlic środowiskowych czy domów kultury.

Zainteresowani będą realizować projekt skupiony wokół jednego z czterech obszarów, dotyczących największych wyzwań współczesnego świata – Zdrowia, Bezpieczeństwa, Klimatu lub Integracji. To kategorie, w których młodzi ludzie mają szerokie pole do działania. Mogą realizować projekty związane z dobrostanem psychicznym, bezpieczeństwem fizycznym, ale także tym cyfrowym, wszelkimi kwestiami dotyczącymi środowiska naturalnego a także szeroko rozumianymi problemami społecznymi.

– Program Solve for Tomorrow już po raz trzeci zaprasza młodzież w Polsce do tworzenia pomysłów odpowiadających potrzebom lokalnych społeczności, ale też dotykających wyzwań globalnych. Myślimy globalnie i działamy lokalnie, a przed wszystkim wspieramy rozwój kompetencji przyszłości. W poprzednich edycjach byliśmy pozytywnie zaskoczeni bezkompromisowymi oraz odważnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez zespoły. Liczymy, że takie pojawią się, także w tej edycji i nie możemy doczekać się efektów – mówi Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, działania nad projektem będą przebiegać zgodnie z etapami metodologii nowoczesnego procesu myślenia projektowego – Design Thinking. Dzięki tej metodzie – na razie w niewielkim stopniu wykorzystywanej w szkołach – uczestnicy programu mogą rozwijać kluczowe umiejętności np. w zakresie pracy z nowymi technologiami oraz odpowiedzialności za wpływ na otoczenie, co ma istotne znaczenie w budowaniu świadomości nt. zrównoważonego rozwoju. Dodając do tego metodę STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) młodzi ludzie zdobędą wszechstronne umiejętności oparte na odkrywaniu, doświadczaniu i eksperymentowaniu.  Solve for Tomorrow wpisuje się również w ofertę dla nauczycieli doradztwa zawodowego, a od tego roku szkolnego wspiera nowo wprowadzony przedmiot: Biznes i zarządzanie.

Harmonogram programu

W I etapie uczestnicy dobrani w kilkuosobowe zespoły wraz z opiekunem wybierają 1 z 4 wyzwań, a następnie zgłaszają swój pomysł poprzez formularz dostępny na stronie: www.solvefortomorrow.pl. Zgłoszenia można wysyłać do 31 października b.r.

Następnie spośród nich jury wybiera 25 zespołów, które przechodzą do półfinału. W II  etapie, półfinałowym, grupy otrzymują wsparcie od ambasadorów programu Solve for Tomorrow, czyli zespołu ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach wiedzy, oraz pracują nad pogłębioną analizą swoich pomysłów.

Do ostatniego etapu przechodzi 10 finałowych zespołów. Program zamyka prezentacja projektów, tzw. Demo Day i uroczyste ogłoszenie zwycięzców podczas gali finałowej, które odbędą się w kwietniu 2024 roku. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają stypendia do podziału w drużynie oraz nagrody rzeczowe w postaci urządzeń firmy Samsung. Nie zabraknie także nagród dla nauczycieli, szkół czy wyróżnionych zespołów.

Akcja Inspiracja

Ponadto w tym roku z programem będzie można zapoznać się także podczas spotkań z serii „Akcja Inspiracja” organizowanych przed Fundację Our Future Foundation. To seria wydarzeń skierowanych do uczniów szkół średnich z całej Polski, którzy poprzez uczestnictwo w panelach dyskusyjnych i interaktywnych warsztatach mają możliwość bezpośredniego kontaktu z doświadczonymi ekspertami. Spotkania te odbędą się w pięciu miastach w Polsce: Lublinie, Warszawie, Gdańsku, Łodzi i Zabrzu. Będzie to także okazja do poznania finalistów ubiegłych edycji Solve for Tomorrow, którzy opowiedzą o udziale w programie.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.