Rusza pierwsza edycja programu Nestle Dla Nauki
Nestlé Polska ogłasza start pierwszej edycji programu #NestleDlaNauki. Inicjatywa ma na celu wsparcie polskich środowisk naukowych w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w obszarze żywności. Tematem przewodnim pierwszej edycji programu w roku akademickim 2024/2025 jest rolnictwo regeneratywne.
Nestlé Polska rozpoczyna program #NestleDlaNauki, którego celem jest stworzenie platformy do współpracy z młodymi naukowcami w obszarze łańcucha żywnościowego. Program jest w swoim założeniu inicjatywą długofalową skierowaną do studentów i pracowników naukowych. Idea zakłada coroczną sekwencję dwóch aktywności tematycznych. Pierwsza z nich - ideathon to dwudniowe wydarzenie, podczas którego studenci będą mieli okazję opracować innowacyjne rozwiązania stawianych przed nimi wyzwań naukowych, ekonomicznych i środowiskowych. Tegoroczny temat, z którym zmierzą się uczestnicy to: „Niskoemisyjne nawożenie bez negatywnego wpływu na plonowanie – optymalizacja wykorzystania nawozów w uprawach roślin.” Drugą aktywnością w ramach pierwszej edycji #NestleDlaNauki będzie konkurs grantowy dla studentów i doktorantów studiów rolniczych.
Nestlé dostrzega znaczenie innowacyjnych rozwiązań w rolnictwie dla zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego i ochrony środowiska. Firma ogłosiła inwestycje na poziomie 1,2 miliarda CHF globalnie, by wspierać rozwój rolnictwa regeneratywnego w swoim łańcuchu dostaw. Celem Nestlé jest, by do 2025 roku pozyskiwać 20% kluczowych surowców od rolników stosujących regeneratywne praktyki, a w 2030 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 50%. Warto podkreślić, że działania podejmowane w tym obszarze są także kluczowe na drodze do osiągnięcia zerowej emisji netto. Dlatego tegoroczna, pierwsza edycja #NestleDlaNauki poświęcona jest właśnie temu zagadnieniu.
- Wierzymy, że #NestleDlaNauki przyczyni się do zbudowania solidnego mostu między światem nauki i biznesu. Chcemy stworzyć ekosystem, w którym młode talenty będą rozwijać swoje pomysły, a my jako Nestlé Polska będziemy ich w tym wspierać. Zależy nam, by aktywnie kształtować branżę, a jednocześnie inwestować w przyszłość żywności. Nie jest to możliwe bez zaplecza naukowego oraz - w co głęboko wierzymy utalentowanych, innowacyjnie myślących młodych ludzi - komentuje start programu Blanka Mellova, koordynatorka #NestleDlaNauki oraz Kierownik ds. Żywienia i Zdrowia w Nestlé Polska.
Inicjatywę #NestleDlaNauki wspierają eksperci z dziedziny nauki i biznesu, którzy tworzą Radę Programową. W jej skład na lata 2024/2025 wchodzą: prof. Krystyna Gutkowska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), prof. Magdalena Rudzińska (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), prof. Anna Dąbrowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Tomasz Piechota (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), prof. Katarzyna Przybyłowicz (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), dr Aneta Perzanowska (Instytut Rolnictwa SGGW), Adam Baucza (Fundacja Terra Nostra), Michał Mądry (Foodtech.ac), zaś z ramienia Nestlé Polska Aleksander Wasilewski (prezes zarządu Nestlé Polska), koordynatorka programu Blanka Mellova, ponadto eksperci agronomii Katarzyna Karawaj i Sebastian Bloch.
Ideathon #NestleDlaNauki 2024, organizowany w ramach pierwszej edycji programu, odbędzie się w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w dniach 22-24 listopada 2024 r. Podczas wydarzenia Rada Programowa nagrodzi najlepsze pomysły – przewidziane są dwie nagrody finansowe po 10 000 zł oraz nagroda główna - „Pakiet akceleracyjny” o wartości 19 000 zł. Nad realizacją ideathonu czuwać będzie partner merytoryczny - firma Foodtech.ac.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.