Komunikaty PR

Rusza pierwsze w Europie Centrum ElektroEkologii

2021-10-21  |  16:00
Biuro prasowe

Recykling elektrośmieci to temat, który wciąż budzi wiele wątpliwości. Dlatego, odpowiadając na to wyzwanie, w Warszawie powstało pierwsze miejsce w Europie, którego misją jest edukacja z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Centrum ElektroEkologii będzie zachęcać młode pokolenie do inicjowania i utrwalania proekologicznych zachowań.

Elektrośmieci to grupa odpadów, która zaraz po plastiku, stanowi ogromne zagrożenia dla środowiska. Niestety, jak wynika z badania przeprowadzonego przez GFK Polonia na zlecenie organizacji ElektroEko, mniej niż połowa badanych ocenia, że ma jakąkolwiek wiedzę na temat odpadów elektronicznych[1]. Co piąty z nas przyznał, że wyrzucił elektrośmieci do śmietnika. Wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że właściwe postępowanie względem elektrośmieci to kwestia, która wywiera realny wpływ na dobro naszej planety.

Mierząc się z tymi wyzwaniami, w listopadzie 2020 roku uruchomione zostało – początkowo jedynie w formie wirtualnej – Centrum ElektroEkologii. Przez pierwsze miesiące jego działalności zorganizowana została seria “Ekowarsztatów o elektrośmieciach” dla szkół podstawowych oraz średnich, która cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Teraz Centrum ElektroEkologii zdecydowało się na stworzenie wyjątkowego miejsca na wydarzenia stacjonarne, gdzie młodzież może się spotykać i realizować swoje pomysły. To jedyne takie miejsce w Europie, którego celem jest edukacja młodzieży z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na temat postępowania ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym. Centrum będzie podejmować działania i inicjatywy zwiększające społeczną świadomość działań proekologicznych, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Misją instytucji jest zwiększenie świadomości na temat elektrośmieci, a w konsekwencji zwiększenie ilości elektrośmieci przekazanych do recyklingu.

Uroczyste otwarcie, z udziałem Urszuli Pasławskiej, Przewodniczącej Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, Grzegorza Skrzypczaka, Prezesa Zarządu ElektroEko – inicjatora projektu oraz Jacka Łęgiewicza, Dyrektora ds. Publicznych w Samsung – partnera strategicznego Centrum, miało miejsce 20. października w CIC Warsaw. W spotkaniu udział wzięli również przedstawiciele młodego pokolenia, w tym Łukasz Chwieduk – finalista programu Mam Talent, ambasador Centrum ElektroEkologii. Goście i dziennikarze mieli ponadto okazję uczestniczyć w lekcji pokazowej dla młodzieży – “Zabierz głos, czyli o tym, jak zostać ekologicznym aktywistą”. Szkoły, chętne do wzięcia udziału w ekowarsztatach, mogą już zapisywać się na zajęcia stacjonarne, jak i online poprzez stronę internetową https://www.centrumelektroekologii.pl/.

– Współczesna młodzież oswojona jest z technologiami od urodzenia. Urządzenia elektroniczne (np. smartfony, tablety) towarzyszą im na każdym kroku, a oni często wymieniają stary sprzęt na nowy, nie zastanawiając się, co dalej się z nim dzieje. Jest to równocześnie pokolenie, które mocno angażuje się w działania na rzecz ochrony klimatu. Dla większości osób ochrona środowiska kojarzy się jednak głównie z wycinką lasów, smogiem, zabijaniem zwierząt czy zaśmiecaniem. Chcemy to istotnie uzupełnić! Do młodzieżowej debaty publicznej wokół działań na rzecz klimatu chcemy dodać aspekt związany z elektrośmieciami i podkreślić wagę działań związanych z poprawnym zbieraniem, przetwarzaniem oraz recyklingiem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii – mówi Grzegorz Skrzypczak, Prezes Zarządu ElektroEko, inicjatora Centrum ElektroEkologii.

Poza warsztatami w Centrum planowane są inne wydarzenia, tj. warsztaty, webinary, zbiórki elektrośmieci oraz akcje specjalne.

– Młode pokolenie jest dużo bardziej odpowiedzialne za przyszłość naszej planety niż wcześniejsze. Dzisiaj tworzymy dla młodych ludzi miejsce, w którym mogą dowiedzieć się jak ważne jest ponowne wykorzystanie zużytej elektroniki. Ale będzie to też miejsce tworzenia nowych pomysłów, którymi wszyscy moglibyśmy się inspirować – mówi Jacek Łęgiewicz, Dyrektor ds. Publicznych firmy Samsung, oficjalnego partnera Centrum ElektroEkologii.

Centrum powstało z inicjatywy ElektroEko Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, partnerem strategicznym jest Samsung, partnerem merytorycznym – Cyfrowy Dialog.  Centrum znajduje się przy ul. Chmielnej 73 w Warszawie, za kontakt odpowiada Lidia Piekarska: mail: info@centrumelektroekologii.pl.

[1] Pełny raport do pobrania na stronie: https://dzienbezelektrosmieci.pl/wp-content/uploads/2019/09/ELEKTROŚMIECI_raport-GFK-dla-ElektroEko.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Szczepan miał nie czytać i nie pisać. W Szkole w Chmurze rozwija skrzydła Biuro prasowe
2024-03-28 | 14:54

Szczepan miał nie czytać i nie pisać. W Szkole w Chmurze rozwija skrzydła

Niezwykła historia Wioletty i jej syna. A to tylko jeden z 30 tys. powodów, by docenić siłę edukacji domowej.   Dla naszej rodziny wybór Szkoły w Chmurze okazał
Edukacja Rynek korepetycji w Polsce osiągnął stabilizację – analiza OLX
2024-03-20 | 14:00

Rynek korepetycji w Polsce osiągnął stabilizację – analiza OLX

Na początku roku szkolnego 2023/2024 nastąpił znaczny wzrost popularności dodatkowych, płatnych, zajęć dla uczniów. Aż 72% rodziców uczestniczących w badaniach,
Edukacja Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich
2024-03-20 | 12:03

Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich

Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich Czy planowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej odchudzenie kanonu lektur szkolnych to dobry kierunek? W jaki sposób omawianie na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.