Komunikaty PR

Rusza program Mama–Warszawianka na rynku pracy

2020-09-22  |  01:00
Biuro prasowe

Sytuacja zawodowa kobiet

Współczynnik aktywności zawodowej u kobiet w Polsce jest bardzo niski, a w pierwszym kwartale 2020 roku wynosił tylko 47,8proc. w porównaniu z mężczyznami, u których był on wyższy i wynosił 64,9proc. Pandemia koronawirusa mocno odbija się na sytuacji zawodowej Polek. Z badań Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką wynika, że co piąta ankietowana boi się, że straci pracę, prawie 12 proc. już ją straciła, a 10 proc. nie wie czy nie nastąpi to w najbliższej przyszłości. Pojawia się coraz więcej sygnałów o zwalnianiu kobiet pracujących w branżach, które najbardziej ucierpiały - a były w nich zatrudnione głównie kobiety (usługi, kultura, gastronomia) oraz kobiet, które po zamknięciu żłobków czy przedszkoli korzystały ze zwolnień na opiekę nad dzieckiem.

Dodatkowo wyniki pokazały, co utrudnia ankietowanym kobietom rozwój zawodowy: ciągle brakuje im wystarczającej pewności siebie (36 proc.) i kompetencji (16 proc.).

- Jak wynika z badań przeprowadzonych przez stolicę, Warszawianki zauważają zmianę swojej sytuacji na rynku pracy w momencie, gdy zostają matkami. Kobiety-matki bardzo często postrzegane są przez pracodawców jako mniej efektywne. Natomiast kobiety, które przebywają w domu i wychowują dziecko, nie mają wiary w siebie i często poszukują pracy poniżej swoich kwalifikacji. Wielokrotnie spotykałam się z warszawiankami, które jeszcze przed pandemią skarżyły się, że ich głównym problemem jest powrót na rynek pracy po dłużej przerwie, ponieważ pracodawcy nie zapewniają im rozwiązań, umożliwiających godzenie życia zawodowego z rodzinnym bądź tworzą taką atmosferę, aby same rezygnowały z pracy - mówi Katarzyna Wilkołaska-Żuromska, Pełnomocniczka Prezydenta m.st. Warszawy do spraw kobiet, inicjatorka projektu. - Dlatego będziemy kompleksowo wspierać nasze mieszkanki, które powracają do pracy z urlopów macierzyńskich i wychowawczych oraz kobiety, które właśnie utraciły pracę lub obawiają się jej utraty – dodaje.

Mama – Warszawianka na rynku pracy. Wygrajmy z COVIDEM”

Warsztaty i szkolenia mają na celu uchronić matki aktywne zawodowo przed negatywnymi skutkami pandemii na rynku pracy i jednocześnie wzmocnić poczucie własnej wartości. Projekt będzie realizowany przez Fundację Przedsiębiorczości Kobiet przy wsparciu Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Działania skierowane są do kobiet, które na stałe mieszkają w Warszawie. Program w szczególności przeznaczony jest dla mam, które mają trudności z powrotem na rynek pracy lub dalszym rozwojem swojej kariery. Program szkoleniowy odbędzie się w języku polskim, niemniej jednak zachęcamy, aby wzięły w nim także udział migrantki mieszkające w Warszawie, pochodzące z Ukrainy czy Białorusi.

W pierwszym etapie uczestniczki będą rozwijały swoje predyspozycje i wzmacniały pewność siebie. W kolejnym wezmą udział w warsztatach, które pomogą im w rozwoju oraz wyborze ścieżki kariery zawodowej, a w ostatnim będą rozwijały konkretne umiejętności, które pomogą im wrócić na rynek pracy lub założyć własny biznes.

Rekrutacja do programu rozpoczyna się 21 września br. Aby wziąć udział w programie, należy wypełnić formularz online, dostępny w specjalnej zakładce na stronie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Wyniki rekrutacji będą znane już 13 października.

Program „Mama - Warszawianka na rynku pracy. Wygrajmy z COVIDEM” jest uzupełnieniem dotychczasowej oferty miasta dla rodziców małych dzieci. Warszawa m.in. oferuje bezpłatne żłobki, mające na celu aktywizację zawodową kobiet, zapewniając ich dzieciom opiekę oraz profesjonalne wsparcie w rozwoju kariery zawodowej.

Link rejestracyjny: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfifn3RxJa_EQjRzT2TRjhgeFhTyK8lCDGQlIJUV6s0seCo7Q/viewform?gxids=7628

Linki do raportów:
Prawie 12 proc. kobiet straciło pracę w czasie pandemii
Ambitne i samotne w drodze na szczyt
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jakie studia wybrać, by zostać ministrem? Dowiesz się z platformy azir.edu.pl Biuro prasowe
2020-10-22 | 14:20

Jakie studia wybrać, by zostać ministrem? Dowiesz się z platformy azir.edu.pl

"Jestem przykładem człowieka, który robił właściwie wszystko" – mówi o sobie na nowej platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl) Jacek
Edukacja Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza
2020-10-22 | 01:00

Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza

Pandemia znów dotyka milionów uczniów, mierzących się z wyzwaniem nauki zdalnej. I znów też nie brakuje rodzin, w których dzieci nie mają dostępu do
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2020-10-22 | 01:00

CGMA Finance Leadership Program wesprze pracodawców i uczelnie w Europie

Association of International Certified Professional Accountants (AICPA & CIMA) uruchamia CGMA Finance Leadership Program (FLP), by wspierać pracodawców i uczelnie w Europie, Azji i Afryce Nowa platforma e-learningowo-egzaminacyjna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.