Salesforce pomaga kobietom w powrocie na rynek pracy - Darmowy program szkoleń
Salesforce uruchamia nowy program szkoleń dla kobiet w Polsce. Bring Women Back to Work jest dedykowany kobietom zainteresowanym pracą w sektorze IT z całej Polski. Podczas kursu uczestniczki przejdą 12-miesięczne szkolenie nie tylko z najczęściej używanego na świecie systemu Salesforce CRM, ale także z umiejętności miękkich, autoprezentacji i zarządzania projektami.
Program szkoleniowy Bring Women Back to Work (BWBW) przeznaczony jest dla kobiet, które posiadają już doświadczenie zawodowe, a które jednocześnie pozostają bez pracy od co najmniej roku. Celem programu jest umożliwienie kobietom rozpoczęcia kariery w branży IT. Po ukończeniu programu uczestniczki będą miały bardzo dobrą pozycję do znalezienia pracy w ekosystemie klientów i partnerów Salesforce. Główne wymagania dotyczące udziału w programie BWBW to dobra znajomość języka angielskiego i chęć uczenia się nowych umiejętności. Program jest całkowicie bezpłatny dla uczestników, a sama wartość kursu to około 6 500 EUR.
"Program Bring Women Back to Work ma charakter integracyjny, kobiety nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w branży IT, nie jest konieczne posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, a wiek z pewnością nie jest czynnikiem decydującym o przyjęciu na kurs. Entuzjazm do zmiany kwalifikacji, zainteresowanie IT i zdolność do pracy w dynamicznym środowisku pracy jest czymś, na co stawiamy najbardziej." - wyjaśnia Vanessa Gentile z Salesforce, która zainicjowała program trzy lata temu w Szwajcarii.
BWBW - 12 miesięcy kompleksowej edukacji
Do programu, który rozpocznie się 9 lutego 2023 roku, zostanie przyjętych 18 uczestniczek. Każda z nich weźmie udział w ponad 160 godzinach interaktywnego szkolenia online w ciągu najbliższych 12 miesięcy, które wprowadzi je do środowiska Salesforce CRM i nie tylko. Cały kurs został tak skonstruowany, aby wyposażyć absolwentki także w umiejętności z obszarów takich jak zarządzanie projektami i nowe technologie czy autoprezentacja i pewność siebie. Celem programu jest również rozwinięcie umiejętności miękkich, a także skupienie się na szerszym, zrównoważonym rozwoju zawodowym i przywództwie. Dodatkowo każdej uczestniczce zostanie przydzielony własny mentor, z którym będzie mogła konsultować swoją ścieżkę kariery, a także coach, który pomoże kobietom w psychologicznych aspektach powrotu do pracy.
"Naszym celem jest, aby uczestniczki nie tylko otrzymały certyfikat administratora Salesforce, ale także zyskały pewność siebie i wiarę w swoją przyszłą karierę. Dlatego koncentrujemy się nie tylko na znajomości systemu Salesforce CRM, ale także na umiejętnościach miękkich i rozwoju osobistym. Kobiety napotykają wiele przeszkód po przerwie w karierze, a niska samoocena jest jedną z najbardziej znaczących” – mówi Vanessa Gentile i dodaje - „Pod koniec programu Bring Women Back to Work uczestniczki staną w pełni sprawnymi i wykształconymi profesjonalistkami, gotowymi na wszystkie wyzwania, jakie niesie ze sobą kariera w IT”.
Cele - kariera w IT
Głównym celem programu, który z powodzeniem działa już w Szwajcarii i Niemczech, jest z jednej strony wspieranie kobiet powracających na rynek pracy po dłuższej przerwie w karierze zawodowej. Z drugiej strony istnieje silne zapotrzebowanie w ekosystemie klientów i partnerów Salesforce na wykwalifikowanych pracowników. Salesforce udostępnia zatem profile uczestniczek swoim partnerom, którzy poszukują nowych specjalistów. Kobiety nie muszą jednak czekać całego roku na znalezienie pracy – nowe oferty mogą otrzymać już w pierwszych miesiącach trwania programu.
„Ukończenie całego, rocznego cyklu nauki nie jest warunkiem koniecznym do otrzymania pracy, a sam program ma być elastyczny. W pierwszych tygodniach przekazujemy uczestnikom niezbędną wiedzę, ale przez cały proces jesteśmy w kontakcie z naszymi partnerami rekrutacyjnymi. Jeśli uczestniczka okaże się idealnym kandydatem dla naszych partnerów, rekrutacja może odbyć się od razu. Zdarza się, że znajdują one nową pracę już w pierwszym miesiącu szkolenia” - podsumowuje Vanessa Gentile.
Głównymi partnerami Bring Women Back to Work w Polsce są Deloitte, Accenture, Merkle, Digitall i Enxoo. Więcej informacji, w tym formularz zgłoszeniowy, można znaleźć na stronie https://www.salesforce.com/eu/campaign/bwbw/ . Zgłoszenia należy przesyłać jak najszybciej, ponieważ program zostanie zamknięty po wyczerpaniu puli dostępnych miejsc. Jeśli jesteś partnerem, zainteresowanym dostępem do tej grupy talentów, skontaktuj się z nami pod adresem bwbw@salesforce.com lub za pośrednictwem naszej witryny internetowej.
Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.