Komunikaty PR

Samsung obchodzi Światowy Dzień na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju

2020-09-25  |  13:00
Biuro prasowe

Każdego roku w dniu 25 września, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030, obchodzony jest Światowy Dzień na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Celami tymi są globalne wyzwania, które obejmują zagadnienia klimatyczne, ekonomiczne czy społeczne. Firma Samsung, dla której od lat kluczowym celem jest wprowadzenie pozytywnych zmian w społeczeństwie, z tej okazji przygotowuje warsztaty dla uczniów na temat bezpieczeństwa w sieci i cyfrowego dobrostanu.

  • W ramach Światowego Dnia na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju Samsung organizuje zajęcia dla uczniów w innowacyjnej pracowni Samsung EduLab.
  • Samsung od kilku lat konsekwentnie prowadzi działania wspierające rozwój odpowiedzialnego biznesu.
  • Przykładami takich aktywności jest aplikacja Samsung Global Goals, Samsung Inkubator #dlaPlanety czy program edukacyjny CyfrOFFy kOntakt.

Odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, firma Samsung postanowiła włączyć się w obchody Światowego Dnia na rzecz Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Z tej okazji organizuje warsztaty przeznaczone dla uczniów klas 7 i 8. Zajęcia odbędą się w nowoczesnej pracowni Samsung EduLab, znajdującej się w Szkole Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie. Będą prowadzone metodą projektową design thinking i skupią się wokół tematyki cyberbezpieczeństwa oraz cyfrowego dobrostanu. Jedna z sesji w Samsung EduLab odbędzie się 25 września, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030, jako działanie #Act4SDGs. Spotkanie zostanie zarejestrowane na globalnej mapie wydarzeń organizowanych tego dnia na stronie internetowej: https://act4sdgs.org

Samsung jako lider innowacji zdaje sobie sprawę z tego, jak w dzisiejszych czasach ważne jest wsparcie projektów, które mają na celu poprawę sytuacji w 17 precyzyjnie określonych obszarach funkcjonowania nas wszystkich. Dlatego prowadzi programy skierowane do różnych grup wiekowych, które pomogą uzyskać dostęp do lepszej edukacji i technologii, a także rozwinąć projekty na rzecz środowiska. Z okazji Światowego Dnia na rzecz SDGs pragniemy oddać głos młodym ludziom, dla których coraz większe znaczenie mają działania na rzecz wspólnego dobra – powiedziała Magdalena Olborska, CSV and Partnership Manager Samsung Electronics Polska.

Organizowane warsztaty to nie jedyne wsparcie firmy Samsung, które ma na celu maksymalizację pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe. Firma od wielu lat prowadzi działania w tym obszarze, czego świetnymi przykładami jest bezpłatna aplikacja Samsung Global Goals, wspierający rozwój przedsiębiorczości Inkubator #dlaPlanety oraz program edukacyjny CyfrOFFy kONtakt.

Zmieniaj świat na lepsze

Aplikacja Samung Global Goals jest efektem współpracy firmy Samsung i Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Korzystając z niej można dowiedzieć się przede wszystkim o szczegółach związanych z najbardziej palącymi kwestiami współczesnego świata, które aktualnie wymagają wyjątkowego zainteresowania szerszej społeczności. Co ważne, aplikacja nie wymaga przekazywania bezpośrednich transferów pieniężnych. Podstawową formą zbierania środków jest oglądanie reklam wyświetlanych w aplikacji, a każda ich odsłona zwiększa fundusze dedykowane konkretnemu celowi. Ostatnie aktywności w aplikacji wskazują, że użytkownicy najczęściej wspierają Cel 2: Zero głodu, a następnie Cel 1: Brak ubóstwa i Cel 6: Czysta woda i warunki sanitarne. Z kolei w marcu i kwietniu, podczas kryzysu spowodowanego epidemią, użytkownicy najchętniej wspierali Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia.

Inkubator #dlaPlanety

W ramach kontynuacji działań na rzecz wspierania młodych przedsiębiorców w zeszłym roku firma Samsung uruchomiła trzeci Inkubator w Białymstoku. Ośrodek skupia się wokół projektów, które stanowią odpowiedź na wyzwania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. To pierwsze tego typu miejsce na świecie, gdzie przy wsparciu nowych technologii i ekspertów, przedsiębiorcy mogą pracować nad rozwiązaniami z zakresu odpowiedzialności społecznej. Do I edycji programu zostało zaproszonych 8 start-upów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

Cyfrowy dobrostan

Firma Samsung prowadzi także działania skupiające się wokół rozwoju cyfrowej edukacji. Jej autorski program, Samsung CyfrOFFy kONtakt, skierowany jest przede wszystkim do rodziców, nauczycieli i edukatorów. Głównym celem programu jest wspieranie dorosłych w świadomym i bezpiecznym wprowadzaniu dzieci w świat nowych technologii, a dzieci – w kształtowaniu właściwych nawyków cyfrowych. Program odpowiada na kilka wyzwań określonych w SDGs, takich jak: Dobre zdrowie i jakość życia – poprzez promowanie zdrowia psychicznego i dobrostanu; Dobra jakość edukacji – poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii w edukacji, współpracę międzypokoleniową i zachowanie równowagi między światem online a offline; czy Innowacyjność, Przemysł i Infrastruktura – czyli zwiększenie dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jakie studia wybrać, by zostać ministrem? Dowiesz się z platformy azir.edu.pl Biuro prasowe
2020-10-22 | 14:20

Jakie studia wybrać, by zostać ministrem? Dowiesz się z platformy azir.edu.pl

"Jestem przykładem człowieka, który robił właściwie wszystko" – mówi o sobie na nowej platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl) Jacek
Edukacja Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza
2020-10-22 | 01:00

Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza

Pandemia znów dotyka milionów uczniów, mierzących się z wyzwaniem nauki zdalnej. I znów też nie brakuje rodzin, w których dzieci nie mają dostępu do
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2020-10-22 | 01:00

CGMA Finance Leadership Program wesprze pracodawców i uczelnie w Europie

Association of International Certified Professional Accountants (AICPA & CIMA) uruchamia CGMA Finance Leadership Program (FLP), by wspierać pracodawców i uczelnie w Europie, Azji i Afryce Nowa platforma e-learningowo-egzaminacyjna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.