Komunikaty PR

Samsung Partnerem Głównym Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego

2020-08-26  |  17:00
Biuro prasowe

Obok Centrum Nauki Kopernik rozpoczęto budowę innowacyjnej Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. W interdyscyplinarnym centrum badawczo-rozwojowym realizowane będą innowacyjne produkty i rozwiązania edukacyjne. Firma Samsung została głównym partnerem instytucji.

  • Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego będzie unikatowym ośrodkiem innowacyjności na Mazowszu i pierwszym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym.
  • W ramach partnerstwa firma Samsung będzie finansowo wspierać PPK oraz współrealizować projekty związane m.in. z rozwojem systemów i produktów edukacyjnych.
  • W tym roku mija dekada od rozpoczęcia współpracy firmy Samsung z Centrum Nauki Kopernik.

 

Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego będzie pierwszym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym B+R, w którym prowadzone będą badania nad procesami uczenia się (learning sciences) oraz społecznego zaangażowania w naukę. Podstawowym przedmiotem prac instytucji będzie rozwój edukacji w zakresie STEAM  - Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics. W interdyscyplinarnej przestrzeni badawczej będą spotykać się eksperci z tak różnorodnych dziedzin, jak psychologia, pedagogika, kulturoznawstwo, lingwistyka, antropologia, socjologia oraz nauki ścisłe i przyrodnicze. Tworzone będą tu nowatorskie idee i produkty, badane i testowane różne metody pracy, a równocześnie wspierane kształtowanie kompetencji kluczowych w XXI wieku. Planowane otwarcie Pracowni ma nastąpić  w 2022 roku.

Firma Samsung została Partnerem Głównym PPK. W ramach współpracy będzie nie tylko finansowo wspierać ośrodek, lecz także współrealizować projekty związane z technologiami w edukacji, inkubatorami przedsiębiorczości i rozwojem smart city.

Dekada współpracy

Samsung jest partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik od początku działalności instytucji. W ramach współpracy współorganizował wystawy i wydarzenia, takie jak „Wieczory dla dorosłych”, w czasie których Kopernik jest dostępny tylko dla osób pełnoletnich. Był także inicjatorem strefy „Samsung i kropka”, skupiającej się na technologii kropek kwantowych czy „Strefy kodowania”, dzięki której można było zapoznać się z podstawami programowania. Obecnie w Centrum Nauki Kopernik można zwiedzać wyjątkową strefę o nazwie „Samsung. Aż chce się oddychać”, której celem jest edukacja na temat jakości powietrza oraz zachęta do podjęcia proekologicznych nawyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.