Samsung wspiera podopiecznych Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju
Nagła zmiana trybu nauczania na zdalne pod wieloma względami stała się dużym wyzwaniem. Jednym z nich jest ograniczony dostęp do urządzeń elektronicznych, które pozwalałaby na kontynuowanie edukacji. Pragnąc w tym szczególnym czasie wyrównać szanse społeczne oraz wesprzeć kompetencje cyfrowe młodych ludzi, firma Samsung przekazała tablety do nauki online. Sprzęty trafiły do 13 placówek, znajdujących się na terenie wschodnich województw Polski, które to współpracują przy projekcie #SamoDZIELNI.
- Aby umożliwić dostęp do zdalnej edukacji wykluczonym cyfrowo uczniom, firma Samsung przekazała tablety podopiecznym Fundacji PFR.
- Urządzenia dostali uczestnicy projektu #SamoDZIELNI, który to ma na celu wsparcie wychowanków rodzinnych i instytucjonalnych domów dziecka w dobrym starcie na rynku pracy.
- Uczniowie mogą liczyć także na pomoc ekspertów i mentorów Samsung, którzy przygotowali dla nich specjalnie zajęcia online.
Zamknięcie szkół i placówek edukacyjnych spowodowało przeniesienie całej nauki do świata online. W szczególnej sytuacji znalazły się dzieci i młodzież, będące wychowankami rodzinnych i instytucjonalnych domów dziecka. Ze względu na brak lub niedostateczną liczbę urządzeń w placówkach, mają one ograniczony dostęp do edukacji. Widząc ten problem, firma Samsung postanowiła przekazać tablety Samsung Galaxy Tab A8 do 13 lokalizacji: Domów Dziecka, Rodzinnych Domów Dziecka, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie czy Pogotowia Opiekuńczego. Ośrodki te współpracują przy projekcie Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju - #SamoDZIELNI, który został stworzony po to, aby wspierać młodych ludzi będących pod opieką zastępczą, mieszkających na terenie wschodnich województw Polski. Na tych obszarach firma Samsung prowadzi także sieć Inkubatorów wspierającą startupy.
– Jak nigdy wcześniej nowe technologie są dziś niezbędne do kontynuowania edukacji. Dlatego tak ważne jest, aby w tych nowych warunkach każdy miał równe szanse i dostęp do narzędzi, umożliwiających im naukę. Chcemy wesprzeć młodych ludzi aby umożliwić im dostęp do wiedzy, nauczycieli, a także kolegów z klasy – powiedział Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
Co ważne, Samsung zapewnia także pomoc ekspertów i mentorów, którzy dla podopiecznych Fundacji PFR przygotowali krótkie tutoriale, dotyczące korzystania z nowych urządzeń. Ponadto uczniowie mogą wziąć udział w interesujących zajęciach online, prowadzonych przez ekspertów z Samsung R&D Inistitute oraz edukatorów związanych z firmą Samsung.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.