Samsung wspiera podopiecznych Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju
Nagła zmiana trybu nauczania na zdalne pod wieloma względami stała się dużym wyzwaniem. Jednym z nich jest ograniczony dostęp do urządzeń elektronicznych, które pozwalałaby na kontynuowanie edukacji. Pragnąc w tym szczególnym czasie wyrównać szanse społeczne oraz wesprzeć kompetencje cyfrowe młodych ludzi, firma Samsung przekazała tablety do nauki online. Sprzęty trafiły do 13 placówek, znajdujących się na terenie wschodnich województw Polski, które to współpracują przy projekcie #SamoDZIELNI.
- Aby umożliwić dostęp do zdalnej edukacji wykluczonym cyfrowo uczniom, firma Samsung przekazała tablety podopiecznym Fundacji PFR.
- Urządzenia dostali uczestnicy projektu #SamoDZIELNI, który to ma na celu wsparcie wychowanków rodzinnych i instytucjonalnych domów dziecka w dobrym starcie na rynku pracy.
- Uczniowie mogą liczyć także na pomoc ekspertów i mentorów Samsung, którzy przygotowali dla nich specjalnie zajęcia online.
Zamknięcie szkół i placówek edukacyjnych spowodowało przeniesienie całej nauki do świata online. W szczególnej sytuacji znalazły się dzieci i młodzież, będące wychowankami rodzinnych i instytucjonalnych domów dziecka. Ze względu na brak lub niedostateczną liczbę urządzeń w placówkach, mają one ograniczony dostęp do edukacji. Widząc ten problem, firma Samsung postanowiła przekazać tablety Samsung Galaxy Tab A8 do 13 lokalizacji: Domów Dziecka, Rodzinnych Domów Dziecka, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie czy Pogotowia Opiekuńczego. Ośrodki te współpracują przy projekcie Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju - #SamoDZIELNI, który został stworzony po to, aby wspierać młodych ludzi będących pod opieką zastępczą, mieszkających na terenie wschodnich województw Polski. Na tych obszarach firma Samsung prowadzi także sieć Inkubatorów wspierającą startupy.
– Jak nigdy wcześniej nowe technologie są dziś niezbędne do kontynuowania edukacji. Dlatego tak ważne jest, aby w tych nowych warunkach każdy miał równe szanse i dostęp do narzędzi, umożliwiających im naukę. Chcemy wesprzeć młodych ludzi aby umożliwić im dostęp do wiedzy, nauczycieli, a także kolegów z klasy – powiedział Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
Co ważne, Samsung zapewnia także pomoc ekspertów i mentorów, którzy dla podopiecznych Fundacji PFR przygotowali krótkie tutoriale, dotyczące korzystania z nowych urządzeń. Ponadto uczniowie mogą wziąć udział w interesujących zajęciach online, prowadzonych przez ekspertów z Samsung R&D Inistitute oraz edukatorów związanych z firmą Samsung.
Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.