SPOSÓB NA NUDĘ PODCZAS KWARANTANNY
Znużenie obecną sytuacją udziela się już praktycznie każdemu. Kanały rozrywkowe wciąż proponują programy, które służą jedynie relaksacji umysłowej. Brak wystarczającego wysiłku fizycznego i intelektualnego niekorzystnie wpływa na dzieci, a tym samym na rodziców. Jak zatem spędzać czas w domu, by jednocześnie nauczyć się czegoś nowego, pożytecznego, co przyniesie również korzyść w nauce szkolnych przedmiotów? Michał Kanarkiewicz, utytułowany szachista, poleca grę w szachy.
Historia szachów sięga już V wieku n.e. W średniowieczu zamiłowaniem darzyli je najwięksi władcy oraz wybitni uczeni. Można zatem stwierdzić, że gra kryje w sobie wiedzę przekazywaną przez wieki, którą warto zgłębić. Jeżeli już brzmi to dla Was interesująco, to najprawdopodobniej macie duży potencjał, aby pokochać tę dyscyplinę.
Podczas gry w szachy u graczy znacząco rozwija się pamięć, myślenie przyczynowo-skutkowe oraz umiejętność planowania i podejmowania decyzji. Zasady gry i samodzielne wykonywanie ruchów uczą dziecko odpowiedzialności, koncentracji i cierpliwości. Charakter rozgrywek przeważa nad innymi, dostępnymi dzisiaj formami zabawy, gdyż wymaga dłuższego skupienia uwagi. Najmniej oczywistą zdolnością, która wpływa bezpośrednio na jakość życia, jest nauka przegrywania, co z pewnością przyda się w przyszłości do osiągania wyznaczonych celów. Gra jest również ciekawą „odskocznią” od zeszytu ćwiczeń, wystarczy już 15 minut dziennie nad szachownicą, aby samo dziecko zauważyło rozwój własnych umiejętności.
– Zdaję sobie sprawę, że nowa rzeczywistość stawia wiele wyzwań w zakresie edukacji zarówno przed nauczycielami, jak i rodzicami. Poza domowymi lekcjami rodzice starają się zapewnić dzieciom dodatkową rozrywkę, by móc skupić się na własnej pracy, którą również odbywają zdalnie. Interesującym zajęciem jest nauka gry w szachy. Nie potrzebujemy do tego tradycyjnej szachownicy, wystarczy nam wirtualna. Podczas wideokonferencji uczę od podstaw wszystkich zasad, jak poruszać się pionkami i figurami szachowymi, jak odpowiednio ustawić bierki na szachownicy, jak wygląda bicie, matowanie. Podczas lekcji staram się, by młody uczestnik skupił swoją uwagę na zabawie i poznawaniu zasad zdrowej konkurencji. Zbierając opinie od rodziców uczniów, usłyszałem, że to świetny sposób na przełamanie rutyny i ciekawa alternatywa dla zajęć pozalekcyjnych. W obecnej sytuacji równie ważne jest dla mnie bezpieczeństwo, dlatego zachęcam do dołączenia do akcji #zostańwdomuigrajwszachy – mówi Michał Kanarkiewicz, ambasador królewskiej gry.
W marcu ruszyły zapisy na lekcje szachów online prowadzone przez Michała. W trakcie wideopołączenia uczestnikom udostępniona zostaje wirtualna szachownica. W zajęciach uczestniczyć mogą zarówno całkowicie początkujące kilkulatki, gracze średnio zaawansowani, a także prawdziwi pasjonaci. Trener do korzystania z udostępnionych materiałów zachęca również rodziców. Jak twierdzi, najpiękniejsza w pasji jest możliwość dzielenia jej z bliskimi. Podstawy gry w szachy można również podpatrzeć w najnowszym programie „ABC szachy” emitowanym na TVP 3 Gdańsk, którego Michał Kanarkiewicz jest prowadzącym.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.