Komunikaty PR

Student po pandemii - raport Salesforce Connected Student

2021-07-14  |  13:42
Biuro prasowe

76% studentów uważa, że w obecnej sytuacji najtrudniejsze jest utrzymanie dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego – wyniki badań Salesforce Connected Student Report

Na całym świecie, w wyniku trwającej już ponad rok izolacji społecznej, wielu studentów zmaga się z przytłaczającym złym samopoczuciem, wynikającym z absolutnej zmiany trybu życia, ograniczeniu wszelkich aktywności fizycznych jak i społecznych, a niekiedy również problemów finansowych spowodowanych utratą pracy przez pandemię.

Druga edycja raportu Connected Student Report przygotowanego przez Salesforce podkreśla globalną skalę kryzysu związanego ze złym stanem samopoczucia studentów. Raport zawiera wyniki ankiet przeprowadzonych wśród 1128 studentów i 1076 pracowników z 10 krajów i pokazuje, że 76% ankietowanych studentów uznało dobre samopoczucie za swoje największe wyzwanie w obecnych warunkach. Stanowi to wzrost w porównaniu z 73% studentów w zeszłym roku.

 

W raporcie podkreślono również następujące kluczowe wnioski:

  • Obawy o finanse (74%) i znalezienie komfortowej przestrzeni do pracy i nauki (65%), w kategorii wyzwań przed którymi stoją studenci, uplasowały się zaraz po dbaniu o samopoczucie. Jak pokazują wyniki, obecnie najtrudniejsze dla młodych ludzi jest dbanie o swój psychiczny komfort. To co istotne, studenci zwracają uwagę na to, że pojęcie dobrostanu ma holistyczny wymiar, na który wpływają czynniki zarówno finansowe, jak i społeczno-emocjonalne. 
  • Studenci oczekują zatem od swoich uczelni, że mimo iż kontakt bezpośredni jest ograniczony, mogą nadal liczyć na ich wsparcie w sposób zdalny.

 

Ostatnie badanie przeprowadzone przez American Council on Education (ACE) wykazało, że najbardziej palącą kwestią, przed którą stoją władze uniwersytetów, jest zdrowie psychiczne studentów (73%), a następnie zdrowie psychiczne wykładowców i pracowników (48%). 

“Zdrowie psychiczne i ogólne dobre samopoczucie studentów bez wątpienia powinno być kwestią priorytetową dla władz wszystkich uczelni. Szczęśliwie - aktualnie zauważamy wzrost świadomości kierownictwa na temat tego jak ważne jest dbanie o zdrowie psychiczne swoich studentów. Dzięki współpracy, wymianie doświadczenia i wsparciu rozwiązań technologicznych, placówki zwiększają skalę swoich działań, pracując nad proaktywnym podejściem do strefy komfortu psychicznego i dobrego samopoczucia uczniów” - TED MITCHELL, PREZES, AMERICAN COUNCIL ON EDUCATION.

 

Podejmowanie proaktywnych działań w zakresie komfortu psychicznego

Podczas 9. dorocznego Szczytu Edukacyjnego liderzy edukacji z Salesforce.org podkreślali dlaczego holistyczne spojrzenie na dobrobyt studentów jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Ważne jest, aby tę kwestię potraktować poważnie, dlatego zalecana jest współpraca krajowych organizacji i instytucji edukacyjnych, w celu opracowania jednolitego rozwiązania, które mogłoby zahamować narastający kryzys. 

“W ciągu ostatnich pięciu lat, kryzys zdrowia psychicznego studentów poruszył lawinę wyzwań dla uniwersytetów. Placówki edukacyjne nie są w stanie zatrudnić wystarczającej liczby psychologów, terapeutów i innych specjalistów, którzy mogliby zapewnić profesjonalne wsparcie studentom. W wyniku braku ekspertów, uczelnie muszą działać w inny, ale równie efektywny i przede wszystkim szybki sposób. Stąd pomysł na doraźne rozwiązania, takie jak uczenie studentów jak radzić sobie ze stresem. Dzięki takim działaniom przynajmniej w minimalnym stopniu uda się powstrzymać dalszy rozwój problemów ze zdrowiem psychicznym” - KEVIN KRUGER, PREZES, KRAJOWE STOWARZYSZENIE ADMINISTRATORÓW KADR STUDENCKICH (NASPA)

 

Studenci w ankiecie stwierdzili, że w ramach wsparcia uniwersytety powinny zapewnić swoim studentom:

  • powiadomienia SMS z radami jak dbać o swoje samopoczucie (22%)
  • aplikację umożliwiającą znalezienie spokojnego miejsca do nauki/pracy (27%)
  • więcej komunikacji ukierunkowanej na dobre samopoczucie (29%)
  • większe wsparcie online w zakresie dobrego samopoczucia (34%)
  • więcej możliwości nawiązywania kontaktów z innymi, aby czuć się mniej odizolowanym (37%)

 

W związku z nadchodzącym kolejnym rokiem akademickim, instytucje szkolnictwa wyższego potrzebują szybkich i elastycznych rozwiązań, które mogłyby wprowadzić wraz z początkiem nowego semestru. Warto zaznaczyć, że takie rozwiązanie powinno być maksymalnie spersonalizowane, aby móc dostosować wsparcie do indywidualnych potrzeb studentów.

 

Studenci oczekują połączonych doświadczeń

Studenci oczekują, że ich organizacja będzie ich znała. Nie są zadowoleni gdy po raz kolejny muszą podawać te same informacje, różnym działom uczelni. Według statystyk, aż 63% studentów zgłasza konieczność zalogowania się do dwóch lub więcej platform, aby uzyskać potrzebne im odpowiedzi i informacje. W momencie wprowadzenia jednolitego systemu komunikacji, te przeszkody byłyby wyeliminowane, a studenci o wiele szybciej załatwialiby sprawy uczelniane.

 

Obecność online ma znaczenie 

Potencjalni studenci sprawdzają instytucje za pośrednictwem cyfrowych kanałów, w tym mediów społecznościowych, rankingów online i wiadomości. Pracownicy podają, że silna obecność w mediach społecznościowych jest jedną z głównych przyczyn (19%) wzrostu liczby zapisów na studia w minionym roku. Stanowi to nawet większy procent niż wpływ znajomych studiujących na tej samej uczelni – zaledwie 9%.

 

Przynależność jest kluczem do sukcesu

Wspólnota i poczucie przynależności jest niesamowicie ważne przez cały okres studiowania. Według badań, studenci którzy określili swoje doświadczenie jako złe, przyznali że wynikało ono z braku komunikacji z innymi studentami (34%) i braku poczucia przynależności (33%).

 

Technologia umożliwia stworzenie społeczności opierającej się na wsparciu i współpracy

Powszechny dostęp do wsparcia, zawsze wtedy kiedy student tego potrzebuje, to jeden z obszarów, który technologia może znacznie polepszyć. Przykładowo, aż 47% ankietowanych chce mieć dostęp do czatu wsparcia studenta, ale tylko 26% z nich twierdzi, że takie rozwiązanie faktycznie funkcjonuje na ich uniwersytecie. Nowoczesne technologie mogłyby przyczynić się do budowania silniejszych społeczności i większego zaufania do uczelni.

 

Innowacje wspierające współczesnego studenta

Instytucje edukacyjne poszukują możliwości, które mogłyby wprowadzić ich w świat cyfrowej transformacji, tak aby mogli w pełni dostosować się do potrzeb współczesnego studenta. W rzeczywistości (69%) pracowników korzysta obecnie lub planuje korzystać ze sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych dwóch lat.

 

Studencki Wellbeing z Salesforce

Rozwiązanie Student Wellbeing wykorzystuje technologię Salesforce, aby wyposażyć władze uniwersyteckie w narzędzia oparte na danych, niezbędne do zaspokojenia potrzeb studentów i zapewnienia im komfortu psychicznego oraz dobrego samopoczucia.

 

  • Podstawą tego rozwiązania jest Advisor Link, który opierając się na danych zapewnia holistyczne doradztwo i wsparcie w zakresie indywidualnej pomocy dla każdego studenta.
  • Uniwersytety mają również dostęp do informacji zwrotnych od studentów za pomocą Salesforce Surveys.
  • Dzięki Einstein Bots, władze uniwersyteckie mogą zapewnić wsparcie 24/7 za pośrednictwem platformy, zawsze tam gdzie student tego potrzebuje.
  • Co więcej, uczelnie za pomocą myTrailhead mogą dostarczać swoim studentom kursy i szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem.

 

“Kryzys zmienił o 180 stopni życie nas wszystkich. Studenci z dnia na dzień musieli zreorganizować swoje życie, co odcisnęło również piętno na ich zdrowiu psychicznym jak i ogólnym samopoczuciu. Dzięki rozwiązaniom Salesforce możemy wspierać naszych studentów najlepiej jak potrafimy, w sposób holistyczny i zorientowany na ich potrzeby. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy nadal jeszcze jesteśmy odizolowani od reszty społeczeństwa i nie możemy liczyć na bezpośrednie wsparcie. Podtrzymywanie dobrego samopoczucia naszych studentów jest i będzie priorytetem dla całej społeczności Cornell".- ANN LAFAVE, STARSZY DYREKTOR DS. USŁUG STUDENCKICH W KOLEGIUM NAUK ROLNICZYCH I PRZYRODNICZYCH, CORNELL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Rynek korepetycji w Polsce osiągnął stabilizację – analiza OLX Biuro prasowe
2024-03-20 | 14:00

Rynek korepetycji w Polsce osiągnął stabilizację – analiza OLX

Na początku roku szkolnego 2023/2024 nastąpił znaczny wzrost popularności dodatkowych, płatnych, zajęć dla uczniów. Aż 72% rodziców uczestniczących w badaniach,
Edukacja Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich
2024-03-20 | 12:03

Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich

Mniej lektur – więcej kompetencji miękkich Czy planowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej odchudzenie kanonu lektur szkolnych to dobry kierunek? W jaki sposób omawianie na
Edukacja Konkurs grantowy dla szkół!
2024-03-20 | 09:00

Konkurs grantowy dla szkół!

Szkoły z miejscowości do 30 tysięcy mieszkańców z klasami wielokulturowymi mają szansę na zdobycie grantu w wysokości 8 tys. złotych na zmianę przestrzeni szkolnych. Nabór

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich

W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.

Handel

Mimo utrudnień na drogach Polacy popierają protesty rolników. Ich postulatom towarzyszy jednak szereg mitów

Rolnicy od miesięcy organizują protesty, których głównym przedmiotem jest Europejski Zielony Ład oraz import zboża z Ukrainy. EZŁ stał się – w opinii ekspertów – „chłopcem do bicia”, tymczasem z założenia ma on wyrównać konkurencyjne szanse mniejszych gospodarstw wobec tych produkujących na skalę przemysłową. Mylnie pojmowana jest także konieczność ugorowania części gruntów, a także odchodzenia od pestycydów, które nadużywane, skażają wodę i glebę i szkodzą rolnictwu. Koalicja Żywa Ziemia zwraca uwagę na pokutujące w społeczeństwie przekonania, które są powszechne, a mijają się z prawdą.

Bankowość

Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat

47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.