Komunikaty PR

Student po pandemii - raport Salesforce Connected Student

2021-07-14  |  13:42
Biuro prasowe

76% studentów uważa, że w obecnej sytuacji najtrudniejsze jest utrzymanie dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego – wyniki badań Salesforce Connected Student Report

Na całym świecie, w wyniku trwającej już ponad rok izolacji społecznej, wielu studentów zmaga się z przytłaczającym złym samopoczuciem, wynikającym z absolutnej zmiany trybu życia, ograniczeniu wszelkich aktywności fizycznych jak i społecznych, a niekiedy również problemów finansowych spowodowanych utratą pracy przez pandemię.

Druga edycja raportu Connected Student Report przygotowanego przez Salesforce podkreśla globalną skalę kryzysu związanego ze złym stanem samopoczucia studentów. Raport zawiera wyniki ankiet przeprowadzonych wśród 1128 studentów i 1076 pracowników z 10 krajów i pokazuje, że 76% ankietowanych studentów uznało dobre samopoczucie za swoje największe wyzwanie w obecnych warunkach. Stanowi to wzrost w porównaniu z 73% studentów w zeszłym roku.

 

W raporcie podkreślono również następujące kluczowe wnioski:

  • Obawy o finanse (74%) i znalezienie komfortowej przestrzeni do pracy i nauki (65%), w kategorii wyzwań przed którymi stoją studenci, uplasowały się zaraz po dbaniu o samopoczucie. Jak pokazują wyniki, obecnie najtrudniejsze dla młodych ludzi jest dbanie o swój psychiczny komfort. To co istotne, studenci zwracają uwagę na to, że pojęcie dobrostanu ma holistyczny wymiar, na który wpływają czynniki zarówno finansowe, jak i społeczno-emocjonalne. 
  • Studenci oczekują zatem od swoich uczelni, że mimo iż kontakt bezpośredni jest ograniczony, mogą nadal liczyć na ich wsparcie w sposób zdalny.

 

Ostatnie badanie przeprowadzone przez American Council on Education (ACE) wykazało, że najbardziej palącą kwestią, przed którą stoją władze uniwersytetów, jest zdrowie psychiczne studentów (73%), a następnie zdrowie psychiczne wykładowców i pracowników (48%). 

“Zdrowie psychiczne i ogólne dobre samopoczucie studentów bez wątpienia powinno być kwestią priorytetową dla władz wszystkich uczelni. Szczęśliwie - aktualnie zauważamy wzrost świadomości kierownictwa na temat tego jak ważne jest dbanie o zdrowie psychiczne swoich studentów. Dzięki współpracy, wymianie doświadczenia i wsparciu rozwiązań technologicznych, placówki zwiększają skalę swoich działań, pracując nad proaktywnym podejściem do strefy komfortu psychicznego i dobrego samopoczucia uczniów” - TED MITCHELL, PREZES, AMERICAN COUNCIL ON EDUCATION.

 

Podejmowanie proaktywnych działań w zakresie komfortu psychicznego

Podczas 9. dorocznego Szczytu Edukacyjnego liderzy edukacji z Salesforce.org podkreślali dlaczego holistyczne spojrzenie na dobrobyt studentów jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Ważne jest, aby tę kwestię potraktować poważnie, dlatego zalecana jest współpraca krajowych organizacji i instytucji edukacyjnych, w celu opracowania jednolitego rozwiązania, które mogłoby zahamować narastający kryzys. 

“W ciągu ostatnich pięciu lat, kryzys zdrowia psychicznego studentów poruszył lawinę wyzwań dla uniwersytetów. Placówki edukacyjne nie są w stanie zatrudnić wystarczającej liczby psychologów, terapeutów i innych specjalistów, którzy mogliby zapewnić profesjonalne wsparcie studentom. W wyniku braku ekspertów, uczelnie muszą działać w inny, ale równie efektywny i przede wszystkim szybki sposób. Stąd pomysł na doraźne rozwiązania, takie jak uczenie studentów jak radzić sobie ze stresem. Dzięki takim działaniom przynajmniej w minimalnym stopniu uda się powstrzymać dalszy rozwój problemów ze zdrowiem psychicznym” - KEVIN KRUGER, PREZES, KRAJOWE STOWARZYSZENIE ADMINISTRATORÓW KADR STUDENCKICH (NASPA)

 

Studenci w ankiecie stwierdzili, że w ramach wsparcia uniwersytety powinny zapewnić swoim studentom:

  • powiadomienia SMS z radami jak dbać o swoje samopoczucie (22%)
  • aplikację umożliwiającą znalezienie spokojnego miejsca do nauki/pracy (27%)
  • więcej komunikacji ukierunkowanej na dobre samopoczucie (29%)
  • większe wsparcie online w zakresie dobrego samopoczucia (34%)
  • więcej możliwości nawiązywania kontaktów z innymi, aby czuć się mniej odizolowanym (37%)

 

W związku z nadchodzącym kolejnym rokiem akademickim, instytucje szkolnictwa wyższego potrzebują szybkich i elastycznych rozwiązań, które mogłyby wprowadzić wraz z początkiem nowego semestru. Warto zaznaczyć, że takie rozwiązanie powinno być maksymalnie spersonalizowane, aby móc dostosować wsparcie do indywidualnych potrzeb studentów.

 

Studenci oczekują połączonych doświadczeń

Studenci oczekują, że ich organizacja będzie ich znała. Nie są zadowoleni gdy po raz kolejny muszą podawać te same informacje, różnym działom uczelni. Według statystyk, aż 63% studentów zgłasza konieczność zalogowania się do dwóch lub więcej platform, aby uzyskać potrzebne im odpowiedzi i informacje. W momencie wprowadzenia jednolitego systemu komunikacji, te przeszkody byłyby wyeliminowane, a studenci o wiele szybciej załatwialiby sprawy uczelniane.

 

Obecność online ma znaczenie 

Potencjalni studenci sprawdzają instytucje za pośrednictwem cyfrowych kanałów, w tym mediów społecznościowych, rankingów online i wiadomości. Pracownicy podają, że silna obecność w mediach społecznościowych jest jedną z głównych przyczyn (19%) wzrostu liczby zapisów na studia w minionym roku. Stanowi to nawet większy procent niż wpływ znajomych studiujących na tej samej uczelni – zaledwie 9%.

 

Przynależność jest kluczem do sukcesu

Wspólnota i poczucie przynależności jest niesamowicie ważne przez cały okres studiowania. Według badań, studenci którzy określili swoje doświadczenie jako złe, przyznali że wynikało ono z braku komunikacji z innymi studentami (34%) i braku poczucia przynależności (33%).

 

Technologia umożliwia stworzenie społeczności opierającej się na wsparciu i współpracy

Powszechny dostęp do wsparcia, zawsze wtedy kiedy student tego potrzebuje, to jeden z obszarów, który technologia może znacznie polepszyć. Przykładowo, aż 47% ankietowanych chce mieć dostęp do czatu wsparcia studenta, ale tylko 26% z nich twierdzi, że takie rozwiązanie faktycznie funkcjonuje na ich uniwersytecie. Nowoczesne technologie mogłyby przyczynić się do budowania silniejszych społeczności i większego zaufania do uczelni.

 

Innowacje wspierające współczesnego studenta

Instytucje edukacyjne poszukują możliwości, które mogłyby wprowadzić ich w świat cyfrowej transformacji, tak aby mogli w pełni dostosować się do potrzeb współczesnego studenta. W rzeczywistości (69%) pracowników korzysta obecnie lub planuje korzystać ze sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych dwóch lat.

 

Studencki Wellbeing z Salesforce

Rozwiązanie Student Wellbeing wykorzystuje technologię Salesforce, aby wyposażyć władze uniwersyteckie w narzędzia oparte na danych, niezbędne do zaspokojenia potrzeb studentów i zapewnienia im komfortu psychicznego oraz dobrego samopoczucia.

 

  • Podstawą tego rozwiązania jest Advisor Link, który opierając się na danych zapewnia holistyczne doradztwo i wsparcie w zakresie indywidualnej pomocy dla każdego studenta.
  • Uniwersytety mają również dostęp do informacji zwrotnych od studentów za pomocą Salesforce Surveys.
  • Dzięki Einstein Bots, władze uniwersyteckie mogą zapewnić wsparcie 24/7 za pośrednictwem platformy, zawsze tam gdzie student tego potrzebuje.
  • Co więcej, uczelnie za pomocą myTrailhead mogą dostarczać swoim studentom kursy i szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem.

 

“Kryzys zmienił o 180 stopni życie nas wszystkich. Studenci z dnia na dzień musieli zreorganizować swoje życie, co odcisnęło również piętno na ich zdrowiu psychicznym jak i ogólnym samopoczuciu. Dzięki rozwiązaniom Salesforce możemy wspierać naszych studentów najlepiej jak potrafimy, w sposób holistyczny i zorientowany na ich potrzeby. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy nadal jeszcze jesteśmy odizolowani od reszty społeczeństwa i nie możemy liczyć na bezpośrednie wsparcie. Podtrzymywanie dobrego samopoczucia naszych studentów jest i będzie priorytetem dla całej społeczności Cornell".- ANN LAFAVE, STARSZY DYREKTOR DS. USŁUG STUDENCKICH W KOLEGIUM NAUK ROLNICZYCH I PRZYRODNICZYCH, CORNELL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.