Studia podyplomowe dla pedagogów i psychologów pod patronatem Adamed
W październiku 2023 r. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na
kierunku psychologia po raz kolejny uruchomi studia podyplomowe dla pedagogów i psychologów
szkolnych. Zajęcia "Psychologiczne wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie" ruszyły w roku 2021 i
cieszą się bardzo dużą popularnością. Rekrutacja trwa do 30 września br. i odbywa się drogą
elektroniczną. Adamed Pharma jest partnerem kolejnej edycji.
W tym roku rusza kolejna edycja tych studiów i tak jak poprzednio partnerem tej istotnej ścieżki
akademickiej jest Adamed Pharma. Współpraca z Akademią Pedagogiki to jedno z działań w ramach
społecznej odpowiedzialności, którą firma realizuje od lat poprzez liczne programy i kampanie
społeczne.
Z ankiety ewaluacyjnej, którą uczelnia przeprowadziła wśród uczestników tego kierunku, wynika, że
zajęcia oceniane są bardzo pozytywnie i na wysokim poziomie.
Studia rozszerzają kompetencje psychologów i pedagogów do pracy z dziećmi i młodzieżą w kryzysie
wynikającym zarówno z aktualnie realizowanego etapu rozwojowego, jak i pomocy w kryzysie
sytuacyjnym, psychologicznym i wynikającym z deficytów w różnych obszarach funkcjonowania.
Ogromny potencjał pomocowy pedagogów i psychologów szkolnych
Jak tłumaczy dr Ewa Odachowska-Rogalska, Kierownik Studiów Podyplomowych „Psychologiczne
wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie”, w polskich szkołach często powszechny jest brak profesjonalnej
pomocy psychologicznej.
- Studia te są odpowiedzią na bezsilność dzieci, które z uwagi na brak dojrzałych mechanizmów
radzenia sobie poszukują i potrzebują wsparcia mądrych dorosłych w otoczeniu. W swojej pracy
terapeutycznej często spotykam dzieci cierpiące z powodu braku reakcji ze strony środowiska
szkolnego, które czuje się bezsilne w obliczu traumy dziecka. Grupa zawodowa którą tworzą
pedagodzy i psychologowie ma ogromny potencjał pomocowy, ale wymaga wsparcia i
zbudowania zasobów w zakresie czynności pomocowych. Studia mają potencjał pomóc
wszystkim, bo dobre wsparcie ze strony instytucji to zaopiekowane dziecko i spokojniejszy
rodzic - podsumowuje dr Odachowska-Rogalska.
Program studiów obejmuje cztery bloki tematyczne istotne z punktu widzenia rozwoju dziecka, teorii
kryzysu oraz metod wsparcia najmłodszych w środowisku szkolnym i rodzinnym.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.