Komunikaty PR

Szczepan miał nie czytać i nie pisać. W Szkole w Chmurze rozwija skrzydła

2024-03-28  |  14:54
Biuro prasowe

Niezwykła historia Wioletty i jej syna. A to tylko jeden z 30 tys. powodów, by docenić siłę edukacji domowej.

 

Dla naszej rodziny wybór Szkoły w Chmurze okazał się najlepszym, co nas mogło spotkać. Dołączając do Chmury, byliśmy już weteranami w poszukiwaniu miejsca
do realizacji obowiązku szkolnego. Od trzech lat Szczepan buduje swoje mocne skrzydła samodzielności i edukacji. Godnie i z poszanowaniem Jego specjalnych potrzeb. Ale od początku.

 

Gdy zostałam mamą po raz trzeci, nie sądziłam, że będę mamą takiego wyjątkowego dziecka. Jak to mówią, za zdrowy na szkołę specjalną, ale zbyt “problematyczny” na zwykłą rejonówkę.

W czasie pandemii towarzysząc (a towarzyszę od zawsze :)) w trakcie lekcji online odkryłam (nauczyciele również) drugą stronę mojego dziecka – ten nieczytający i słabo mówiący chłopiec rozkwitł i wiódł prym na wszystkich lekcjach.

 

Jako dziecko w spektrum autyzmu okazało się, że granica jego komfortu psychicznego została zaopiekowana poprzez monitor komputera. Dało mu to bezpieczeństwo i brak narażania na - czasami bardzo przykre - docinki ze strony rówieśników oraz nauczycieli. 6. klasę ukończył z czerwonym paskiem.

 

Od września nastąpił tzw. regres. Jak ja, jako matka, tego słowa nie lubię. Zmieniły się okoliczności. Wróciła nauka stacjonarna i Szczepan najprościej to nazwać - zawiesił się znowu. Wtedy byłam już w 100% pewna naszej nowej drogi w edukacji domowej.

 

Zaczęłam od naszej rejonowej szkoły. Tylko nauczycieli nie udało się do tego przekonać. Potraktowali to bardzo osobiście i najzwyczajniej część się obraziła.
Ci współpracujący mogli nam poświęcić godzinę raz w miesiącu na konsultacje. Do tego pojawiały się zajęcia z subwencji (logopeda, oligofrenopedagog) w godzinach porannych, destabilizując nasz grafik i potrzeby Szczepana.

Nie czując żadnego realnego wsparcia i obawiając się, że w taki sposób nie uda nam się przygotować i zdać egzaminów, zaczęłam szukać innej szkoły realizującej model edukacji domowej. Nie było łatwo trafić na dobrą, przyjazną, bezpłatną oraz akceptującą dziecko z orzeczeniem szkołę.

Dzięki jednej z mam, która poleciła mi Chmurę, udało się nam trafić na rozmowę
z opiekunem kształcenia specjalnego i dołączyć do edukacji domowej w Szkole
w Chmurze!

 

Od trzech lat Szczepan buduje swoje mocne skrzydła samodzielności i edukacji. Godnie i z poszanowaniem Jego specjalnych potrzeb. To po części dzięki platformie edukacyjnej, która jest idealnym narzędziem pracy dla autysty - jest przejrzysta, czytelna, ułatwia naukę, realizuje najważniejsze wymogi podstawy programowej. Szczepan uwielbia na niej pracować. Jej przejrzysta forma i dopasowanie są jej dużym atutem.

Do tego dochodzi częsty i łatwy dostęp do nauczycieli przedmiotowych. Kalendarz na platformie daje możliwość upewnienia się np. co do wymogów na egzamin, wyjaśnienia niektórych zagadnień, pomocy w rozwiązaniu zadania, omówieniu problemów, upewnieniu się, że idziemy w dobrym kierunku rozwiązując kolejne zadania.

 

Szkoła w Chmurze daje możliwość udziału w warsztatach online. Dzięki temu nie tracimy czasu na dojazdy, które stanowią dodatkowe koszty z jednej strony.
W tym modelu problemem nie jest też gorsze samopoczucie syna, powodujące czasem problem z wyjściem z domu. Warsztaty są o dogodnej porze. I z możliwością huśtania się podczas nich. To jest bardzo ważne dla Szczepana (huśtawka działa jak koc obciążeniowy- wycisza i uspokaja, pomaga lepiej przyswajać wiedzę). Warsztaty są z różnych dziedzin: technologiczne, rękodzieło, historyczne, przyrodnicze, kulinarne itp. jest z czego wybierać :)

 

Korzystamy również z warsztatów stacjonarnych. Społeczność Chmurkowych rodziców powstaje w różnych miejscach i ze wsparciem Szkoły realizuje te wydarzenia. W tym roku szkolnym udało się stworzyć grupę pływających Chmurek z instruktorami, w której uczestniczy aż 30 dzieci. Takie spotkania są bardzo sympatyczne również dla nas rodziców w edukacji domowej - mamy czas na wymianę doświadczeń i rozmowę
o zwykłych codziennych sprawach.

Dzięki orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego korzystamy z terapii, które możemy dobierać indywidualnie do aktualnych potrzeb Szczepana. Sami wybieramy specjalistów, którzy poprowadzą ze Szczepanem zajęcia, wynikające z zapisów
w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Dla dzieci bardzo ważne jest nawiązanie dobrego kontaktu ze specjalistą, aby efekty danej terapii były jak najlepsze (w szkole rejonowej, można było co najwyżej zrezygnować, jeśli specjalista nie przypadł dziecku i próbować realizować zajęcia odpłatnie).

 

Dla naszej Rodziny wybór Szkoły w Chmurze okazał się najlepszym co nas mogło spotkać. Jestem w stanie rozwijać mocne strony Szczepana, budować Jego poczucie bezpieczeństwa, sprawczości. Kwitnie i rozwija się bez presji rówieśniczej, gdzie coraz bardziej czuł, że odstaje od tzw. „normalnych” dzieci. Mamy czas na podążanie za jego potrzebami edukacyjnymi. Według systemowych rozwiązań szkolnych, miał nie czytać, nie pisać i nie mówić, a on coraz lepiej sobie w tym radzi. Przygotowuje się do testów na prawo jazdy, dąży do realizacji Swoich marzeń, bo w końcu marzy o tym, kim będzie i co będzie robił w przyszłości. Sam mówi, że dzięki ED w Chmurze czuje się dobrze
i nigdy nie chce wracać do tego co było jeśli chodzi o edukację.

 

A ja jako matka widzę światełko w tunelu - nie płaczę już po nocach, jak to miało miejsce wcześniej, że co będzie jak nas zabraknie. Widzę ogromną zmianę. W dobrym wspierającym środowisku. A takie stwarza nam Szkoła w Chmurze. Syn w swoim tempie idzie do przodu, otwiera się na świat i stanowi cenną część naszego społeczeństwa.
Nie zadziałoby się to bez Szkoły w Chmurze.

Wioletta

 

 

O Szkole w Chmurze:

Szkoła w Chmurze to wyjątkowe miejsce edukacyjne, które od 5 lat funkcjonuje jako alternatywa dla szkół tradycyjnych. Szkoła w Chmurze to przestrzeń, w której wspierane są pasje i przywracana jest radość z uczenia się. Celem Szkoły jest dostarczanie edukacji dostosowanej do potrzeb XXI wieku, niezależnie od lokalizacji czy zasobów finansowych. Nie należy mylić tego z edukacją zdalną, ani z edukacją online. Nie chodzi o to, żeby edukacja polegała na siedzeniu kilku godzin dziennie przed komputerem, ale żeby uczniowie korzystali z całego piękna i zasobów, które są dostępne w ofercie miast, metropolii i regionów. Szkoła w Chmurze daje uczniom wolność wyboru.

W Szkole w Chmurze nie ma sztywnego harmonogramu nauki. Preferuje uczenie przez doświadczenie. Uczniowie mogą podejść do zadań w dogodnym dla siebie czasie. Koncepcja nauki blokami tematycznymi pozwala na głębsze zanurzenie się w wybraną dziedzinę. Jednak to nie tylko metodyka przyciąga uwagę rodziców i uczniów. W szkole podkreśla się, że każdy uczeń może doświadczyć, że nauka może być fascynująca,
a brak sukcesów w tradycyjnym systemie niekoniecznie wynika z braku zdolności uczniów, ale z niewłaściwych warunków nauczania.

Szkoła w Chmurze to największa szkoła wspierająca edukację domową w Polsce, choć nie jedyna. Dziś to blisko 30 tys. uczniów oraz tysiąc nauczycieli i warsztatowców. Szkoła w Chmurze chce kontynuować swoją misję reformowania edukacji, zapewniając uczniom przestrzeń do rozwijania talentów oraz czerpania radości z nauki. To miejsce, gdzie edukacja staje się inspirującym procesem, a nie tylko obowiązkiem. Na świecie w edukacji domowej kształciło się wielu znanych i cenionych ludzi, w tym trzech byłych prezydentów Stanów Zjednoczonych, Winston Churchill, Leonardo da Vinci, Mark Twain czy Maria Konopnicka. Więcej o projekcie na stronie internetowej: 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.