Komunikaty PR

Szczepan miał nie czytać i nie pisać. W Szkole w Chmurze rozwija skrzydła

2024-03-28  |  14:54
Biuro prasowe

Niezwykła historia Wioletty i jej syna. A to tylko jeden z 30 tys. powodów, by docenić siłę edukacji domowej.

 

Dla naszej rodziny wybór Szkoły w Chmurze okazał się najlepszym, co nas mogło spotkać. Dołączając do Chmury, byliśmy już weteranami w poszukiwaniu miejsca
do realizacji obowiązku szkolnego. Od trzech lat Szczepan buduje swoje mocne skrzydła samodzielności i edukacji. Godnie i z poszanowaniem Jego specjalnych potrzeb. Ale od początku.

 

Gdy zostałam mamą po raz trzeci, nie sądziłam, że będę mamą takiego wyjątkowego dziecka. Jak to mówią, za zdrowy na szkołę specjalną, ale zbyt “problematyczny” na zwykłą rejonówkę.

W czasie pandemii towarzysząc (a towarzyszę od zawsze :)) w trakcie lekcji online odkryłam (nauczyciele również) drugą stronę mojego dziecka – ten nieczytający i słabo mówiący chłopiec rozkwitł i wiódł prym na wszystkich lekcjach.

 

Jako dziecko w spektrum autyzmu okazało się, że granica jego komfortu psychicznego została zaopiekowana poprzez monitor komputera. Dało mu to bezpieczeństwo i brak narażania na - czasami bardzo przykre - docinki ze strony rówieśników oraz nauczycieli. 6. klasę ukończył z czerwonym paskiem.

 

Od września nastąpił tzw. regres. Jak ja, jako matka, tego słowa nie lubię. Zmieniły się okoliczności. Wróciła nauka stacjonarna i Szczepan najprościej to nazwać - zawiesił się znowu. Wtedy byłam już w 100% pewna naszej nowej drogi w edukacji domowej.

 

Zaczęłam od naszej rejonowej szkoły. Tylko nauczycieli nie udało się do tego przekonać. Potraktowali to bardzo osobiście i najzwyczajniej część się obraziła.
Ci współpracujący mogli nam poświęcić godzinę raz w miesiącu na konsultacje. Do tego pojawiały się zajęcia z subwencji (logopeda, oligofrenopedagog) w godzinach porannych, destabilizując nasz grafik i potrzeby Szczepana.

Nie czując żadnego realnego wsparcia i obawiając się, że w taki sposób nie uda nam się przygotować i zdać egzaminów, zaczęłam szukać innej szkoły realizującej model edukacji domowej. Nie było łatwo trafić na dobrą, przyjazną, bezpłatną oraz akceptującą dziecko z orzeczeniem szkołę.

Dzięki jednej z mam, która poleciła mi Chmurę, udało się nam trafić na rozmowę
z opiekunem kształcenia specjalnego i dołączyć do edukacji domowej w Szkole
w Chmurze!

 

Od trzech lat Szczepan buduje swoje mocne skrzydła samodzielności i edukacji. Godnie i z poszanowaniem Jego specjalnych potrzeb. To po części dzięki platformie edukacyjnej, która jest idealnym narzędziem pracy dla autysty - jest przejrzysta, czytelna, ułatwia naukę, realizuje najważniejsze wymogi podstawy programowej. Szczepan uwielbia na niej pracować. Jej przejrzysta forma i dopasowanie są jej dużym atutem.

Do tego dochodzi częsty i łatwy dostęp do nauczycieli przedmiotowych. Kalendarz na platformie daje możliwość upewnienia się np. co do wymogów na egzamin, wyjaśnienia niektórych zagadnień, pomocy w rozwiązaniu zadania, omówieniu problemów, upewnieniu się, że idziemy w dobrym kierunku rozwiązując kolejne zadania.

 

Szkoła w Chmurze daje możliwość udziału w warsztatach online. Dzięki temu nie tracimy czasu na dojazdy, które stanowią dodatkowe koszty z jednej strony.
W tym modelu problemem nie jest też gorsze samopoczucie syna, powodujące czasem problem z wyjściem z domu. Warsztaty są o dogodnej porze. I z możliwością huśtania się podczas nich. To jest bardzo ważne dla Szczepana (huśtawka działa jak koc obciążeniowy- wycisza i uspokaja, pomaga lepiej przyswajać wiedzę). Warsztaty są z różnych dziedzin: technologiczne, rękodzieło, historyczne, przyrodnicze, kulinarne itp. jest z czego wybierać :)

 

Korzystamy również z warsztatów stacjonarnych. Społeczność Chmurkowych rodziców powstaje w różnych miejscach i ze wsparciem Szkoły realizuje te wydarzenia. W tym roku szkolnym udało się stworzyć grupę pływających Chmurek z instruktorami, w której uczestniczy aż 30 dzieci. Takie spotkania są bardzo sympatyczne również dla nas rodziców w edukacji domowej - mamy czas na wymianę doświadczeń i rozmowę
o zwykłych codziennych sprawach.

Dzięki orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego korzystamy z terapii, które możemy dobierać indywidualnie do aktualnych potrzeb Szczepana. Sami wybieramy specjalistów, którzy poprowadzą ze Szczepanem zajęcia, wynikające z zapisów
w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Dla dzieci bardzo ważne jest nawiązanie dobrego kontaktu ze specjalistą, aby efekty danej terapii były jak najlepsze (w szkole rejonowej, można było co najwyżej zrezygnować, jeśli specjalista nie przypadł dziecku i próbować realizować zajęcia odpłatnie).

 

Dla naszej Rodziny wybór Szkoły w Chmurze okazał się najlepszym co nas mogło spotkać. Jestem w stanie rozwijać mocne strony Szczepana, budować Jego poczucie bezpieczeństwa, sprawczości. Kwitnie i rozwija się bez presji rówieśniczej, gdzie coraz bardziej czuł, że odstaje od tzw. „normalnych” dzieci. Mamy czas na podążanie za jego potrzebami edukacyjnymi. Według systemowych rozwiązań szkolnych, miał nie czytać, nie pisać i nie mówić, a on coraz lepiej sobie w tym radzi. Przygotowuje się do testów na prawo jazdy, dąży do realizacji Swoich marzeń, bo w końcu marzy o tym, kim będzie i co będzie robił w przyszłości. Sam mówi, że dzięki ED w Chmurze czuje się dobrze
i nigdy nie chce wracać do tego co było jeśli chodzi o edukację.

 

A ja jako matka widzę światełko w tunelu - nie płaczę już po nocach, jak to miało miejsce wcześniej, że co będzie jak nas zabraknie. Widzę ogromną zmianę. W dobrym wspierającym środowisku. A takie stwarza nam Szkoła w Chmurze. Syn w swoim tempie idzie do przodu, otwiera się na świat i stanowi cenną część naszego społeczeństwa.
Nie zadziałoby się to bez Szkoły w Chmurze.

Wioletta

 

 

O Szkole w Chmurze:

Szkoła w Chmurze to wyjątkowe miejsce edukacyjne, które od 5 lat funkcjonuje jako alternatywa dla szkół tradycyjnych. Szkoła w Chmurze to przestrzeń, w której wspierane są pasje i przywracana jest radość z uczenia się. Celem Szkoły jest dostarczanie edukacji dostosowanej do potrzeb XXI wieku, niezależnie od lokalizacji czy zasobów finansowych. Nie należy mylić tego z edukacją zdalną, ani z edukacją online. Nie chodzi o to, żeby edukacja polegała na siedzeniu kilku godzin dziennie przed komputerem, ale żeby uczniowie korzystali z całego piękna i zasobów, które są dostępne w ofercie miast, metropolii i regionów. Szkoła w Chmurze daje uczniom wolność wyboru.

W Szkole w Chmurze nie ma sztywnego harmonogramu nauki. Preferuje uczenie przez doświadczenie. Uczniowie mogą podejść do zadań w dogodnym dla siebie czasie. Koncepcja nauki blokami tematycznymi pozwala na głębsze zanurzenie się w wybraną dziedzinę. Jednak to nie tylko metodyka przyciąga uwagę rodziców i uczniów. W szkole podkreśla się, że każdy uczeń może doświadczyć, że nauka może być fascynująca,
a brak sukcesów w tradycyjnym systemie niekoniecznie wynika z braku zdolności uczniów, ale z niewłaściwych warunków nauczania.

Szkoła w Chmurze to największa szkoła wspierająca edukację domową w Polsce, choć nie jedyna. Dziś to blisko 30 tys. uczniów oraz tysiąc nauczycieli i warsztatowców. Szkoła w Chmurze chce kontynuować swoją misję reformowania edukacji, zapewniając uczniom przestrzeń do rozwijania talentów oraz czerpania radości z nauki. To miejsce, gdzie edukacja staje się inspirującym procesem, a nie tylko obowiązkiem. Na świecie w edukacji domowej kształciło się wielu znanych i cenionych ludzi, w tym trzech byłych prezydentów Stanów Zjednoczonych, Winston Churchill, Leonardo da Vinci, Mark Twain czy Maria Konopnicka. Więcej o projekcie na stronie internetowej: 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW Biuro prasowe
2024-11-29 | 13:30

Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobywa prestiżowe wyróżnienia w rankingu Eduniversal Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobył srebrne
Edukacja Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
2024-11-28 | 13:28

Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie

Z dniem 23 października 2024 roku nastąpiły zmiany w Zarządzie Uczelni Łazarskiego, które są istotnym krokiem w kierunku dalszego umacniania jej pozycji jako nowoczesnej instytucji
Edukacja Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
2024-11-26 | 12:00

Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum

Wizyta 27 dyrektorów litewskich szkół to początek współpracy z I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym. Jej celem jest wymiana doświadczeń, budowa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.